• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Zora skrev 2012-12-14 17:59:57 följande:
    Gör alla sån där glukosbelastning?

Jag har inte fått någon info om att jag ska göra det, så det tror jag inte. De kanske gör det om man är i riskzonen? Antingen genom familjenhistoriken eller om man är överviktig?
  • Tessss

Där jag bor gör alla en glukosbelastning. Runt vecka 25-26 i normala fall, tidigare vid behov.

• Zora

Jaha, verkar som det är lite olika alltså, men jag har inte heller hört något om att jag ska göra det så antingen är jag väl inte i riskzonen, eller så har hon inte informerat mig än. Det lär ju visa sig.

• Sömntutan

Jag skulle ha gjort en belastning i v28 pga min övervikt. Jag tror att alla med högt BMI får göra så. Dock visade det sig att mitt socker var alldeles för högt vid inskrivningen så därför måste jag göra det redan nu. I vissa landsting verkar det vara rutin med belastning i andra inte. Som med allt annat ;-(

• sanmal

Kickilina; tack! :) jag har verkligen svävat på rosa moln idag, lyckliiiiig :D

• Madelen21

hej allihopa
    här är en som mår riktigt skit ikväll..
    mår inte dåligt på nåt vis fast jag är jävligt ledsen...
    känner mig usel på alla sätt och vis och vill inget hellre än att ungarna ska somna så att jag kan få lite tid för mig själv... älsta barnet sover nu... minstingen är vaken å jag känner att ja vill att han sover så att jag kan göra alla mina måsten för att känna mig nöjd...
    har gråtit i 30 minuter nu å jag känner mig värdelös mm... D måste vara alla jäkla hormoner som ställer till trubbel.. Normalt är jag inte såhär... Suck...  tät i näsan är ja också... ush...

Nån mer som känner igen sig i detta?

Nu ska jag försöka smyga upp på övervåningen å förbereda lite saker för i morgon.. ska börja lägga in 24 kvadrat golv i vårt nyrenoverade allrum....
    Hoppas kunna göra d utan att minsting märker nåt.
    Annars säger jag godnatt för idag. 

• Caroliin

Det är inte överallt man har glukosbelastning.. vissa län gr man det andra inte :)

T - 090207. M - 110506. BF - 130609.
  • AlexandraViberg

Vad innebär glukosbelastning, har uppfattat att det har med ev diabetes att göra? Men hur går det till? Inte hört om något sådant här nu eller med dottern för 6 år sedan.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~