ThereseJohansson skrev 2012-12-15 09:18:46 följande:
I februari 2011 gjorde jag en gastric bypass, gick ner ca 50kg och har stått stilla i vikt några månader innan jag blev gravid..efter jag plussat gick jag ner ytterligare 2kg och där står jag nu...har 10kg kvar att gå ner innan jag är helt nöjd eftersom jag fortfarande räknas som överviktig..är iaf i v16 och nu har graviditeten börjat synas vilket jag verkligen är super lycklig över! Som jag längtat efter att bli gravid och att vi ska bli en riktig familj...men min hjärna spelar mig ett spratt..samtidigt som jag är överlycklig så är det lite jobbigt att magen blir stor igen...men jag vill ju ha bebismage också...hel knasig känsla...är ju inte överviktsmage utan bebismage...svårt att förklara känslan..men som sagt, är överlycklig över att vara gravid och att vi ska bli en riktig familj :)
Du som gjort gbp operation. Hinner huden liksom med i din viktnedgång? Jag hade en tjej som jag jobbade med som gjorde det. Hon gick ner 60 kg men pga allt skinn så satt liksom aldrig kläder bra och hon såg ändå överviktig ut... Jag gick för många år sen ner 30 kg på 3 månader men jag ingicki ett pilotprojekt och tränade varje dag 2 timmar om dagen och det var tydligen avgörande för att huden skulle hinna med.