• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Nettis1981

Kul att läsa hur alla har det. Dagarna flyger fram med jobb och allt därtill så jag hinner inte in och läsa så ofta, men läser ikapp när jag väl har tid Ska på ultraljud den 22a januari..hade hoppats få höra hjärtljuden innan..skulle vart lugnande. Är så himla nojjig denna grav trotts att det är tredje och jag trodde det skulle bli tvärtom..knäppt

• Lillpluttan

Madelen21: jag har inte heller fått nån tid för RUL. Tänkte ringa min barnmorska idag och höra om hon kan skynda på det lite.. Man vill ju veta!! Har varken sett lr hört den lille i magen än så jag vet ju knappt om det finns nåt där inne...

• louise1983
    Madelen21 skrev 2012-12-18 08:14:32 följande:
    Gomorron allihopa
    6 dagar kvar till jul känns sjukt...
    Var å handla på willys igår och idag ska jag och mina barn baka pepparkakor och göra pepparkakshus
    V 15 idag. jag har ännu inte fått någon kallelse för rutin ultraljud.. fler i samma v som inte fått det?

Madelene, vi kommer ju att göra RUL på samma ställe och vi har inte heller fått någon tid ännu trots att remiss är skickad från BM för tre veckor sedan. Jag ringde till Falun för en vecka sedan och hon sa där att det kommer att komma tid men kanske efter nyår. Tycker att det är väldigt dålig framförhållning i det här landstinget! 
  • Caroliin

Här jag bor har dem ändrat detta med rul. Man får en tid redan på inskrivningen detta är dock helt nytt och innan har man fått tid hem Max 2 veckor innan rul. Så kan det vara i vissa landsting ännu ju :p

• Caroliin

Igår kväll när jag skulle lägga mig fick jag en ordentlig kick. Blev så chockad att jag skrek och skrattade samtidigt. Det kändes verkligen skit mycket. Mysigt det börjar bli så starka men jag blev verkligen förvånad. Haha

• Madelen21

louise1983

men gud va dåligt :/ Jag känner liksom att ja vill veta nu snart för att kunna planera in me min mamma som ska ha barna då vi ska dit... hon jobbar nätter å vi lär kunna planera så hon kan ta ledigt eller byta mä nån eller så... 

• Oreos
    Caroliin skrev 2012-12-18 09:56:20 följande:
    Här jag bor har dem ändrat detta med rul. Man får en tid redan på inskrivningen detta är dock helt nytt och innan har man fått tid hem Max 2 veckor innan rul. Så kan det vara i vissa landsting ännu ju :p
    Precis så är det i Umeå också, och var när jag väntade sonen.. Trodde det var så överallt.. Vad skumt att man ska måste gå och vänta och inte veta när det blir. Men det är rätt jobbigt att få en tid typ tre månader innan också, för man längtar så mycket. :-P
  • em77

Jag fick veta min tid när jag var på första besöket.. Hon gick in på datorn och så fick jag välja vilken tid som passade bäst å så kom det en bekräftelse från sjukhuset sen. Super smidigt!!! Hoppas ni får tider snart ni som inte har fått!!!

Gud va jag inte e sugen på varm mat.. Jag mår inte illa men jag tycker bara det här med mat nu är såååå tråkigt!! Tvingar i mig. Kall mat går bättre.. Har fått dille på Corn Flakes å mjölk..Haha. Har inte ätit det på 20 år!! Har oxå sug efter apelsin mer på flaska. Super skumt. Har ni andra nga laster eller konstiga idéer för erð?????!

• Baby Lei
    em77 skrev 2012-12-18 10:58:24 följande:
    Jag fick veta min tid när jag var på första besöket.. Hon gick in på datorn och så fick jag välja vilken tid som passade bäst å så kom det en bekräftelse från sjukhuset sen. Super smidigt!!! Hoppas ni får tider snart ni som inte har fått!!!

Gud va jag inte e sugen på varm mat.. Jag mår inte illa men jag tycker bara det här med mat nu är såååå tråkigt!! Tvingar i mig. Kall mat går bättre.. Har fått dille på Corn Flakes å mjölk..Haha. Har inte ätit det på 20 år!! Har oxå sug efter apelsin mer på flaska. Super skumt. Har ni andra nga laster eller konstiga idéer för er😄??!

Mia smaklökar har börjat återhämta sig nu, men för några veckor sen så var det cornflakes med mjölk och sylt för hela slanten. Och apelsin mer okså faktiskt :) Hahahaha!
    Det var som att jag ville äta "barnmat" pannkakor, makaroner, sånt som jag inte har ätit sen jag gick i skolan.
    Konstigt!  
  • Baby Lei
    Bellabu skrev 2012-12-17 23:36:02 följande:
    Hej alla! Jag har ett litet dilemma och kan inte riktigt bestämma mig.. Det är så att mina vänner som inte längre bor i stan kommer hem över jul och vill gärna gå ut på krogen juldagen... Men känns sådär att gå ut på krogen gravid... Samtidigt som det skulle vara roligt att gå ut med mina vänner. Så.. Tycker ni att de är fel att gå ut på krogen när man är gravid? Kommer vara i v 17. (och självklart nykter om det inte var en självklarhet för någon!!)

Inte det minsta konstigt! Hoppas att ni får en jättekul kväll!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~