• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Sanmal: Oj, det var tidigt efter op. Det innebär inga risker när det blir så tätt inpå?

ThereseJohansson: hur mycket har du gått ner sen op? Att du är rädd för att gå upp förstår jag.. Jag känner samma sak även utan op :(

• LitenOchSkeptisk

Vi vill kolla könet om det går, för vi är galet nyfikna på vad som finns där inne :) Det är inte i nåt planeringssyfte överhuvudtaget, min plan är ändå inte att klä ett visst kön i vissa kläder osv, vi är helt enkelt bara jäkligt nyfikna.. :)
    Innan jag blev gravid var jag fast besluten om att jag inte skulle vilja veta innan förlossningen, att jag ville få "överraskningen" då, men nu kan jag inte hålla mig!
    Alla har olika tankar och åsikter kring det hela och gör precis som de vill, det finns liksom ingen större mening att ifrågasätta varför vissa gör på ett sätt och några på ett annat :)

• Sömntutan

Testade mammabyxor i helgen då mina byxor börjar bli en aning trånga. Men eftersom magen inte är så stor än  och byxkanten är så låg så hängde bara magen över den låga kanten när jag provade sitta och det såg sååååå dumt ut. Blir att ha strumpbyxor och kjol ett tag fram över, hahaha...

Äntligen! BF ~8 juni
  • em77

Jag kollade inte med mina två flickor.. Trots att jag var så nyfiken så jag kunde spricka. Det är något visst att föda ut den lille bebben å fråga.. Vad blev det, och sedan ringa runt å berätta till alla nyfikna i ens närhet.?! Men denna gången kan jag inte hålla mig.. Haha. Får testa det motsatta.Men vi ska försöka hålla oss ifrån att berätta för barnen å alla andra. Får se hur det går, när vissa kompisar är nyfiknare än vad jag är..!! Tur att alla är olika... ) trevlig kväll!!!

• Kickilina
    AlexandraViberg skrev 2012-12-16 19:03:08 följande:
    Jo fast beror ju lite på när man tittar! Senast fick jag veta kön i v.37, var ju inget snack då, om vi säger så :P

Är nog inte super mega vanligt att det blir fel och de säger ju aldrig att de är helt säkra på vad det är just eftersom det KAN bli fel. Men beror mycket på ur vinkeln man ser också.

Nåväl, allt kan bli fel. Tycker det iallafall är en onödig diskussion! :)

De som kollar, kollar. De som inte kollar, kollar inte. Av olika anledningar.
    Tycker det är jätteintressant diskussion! Har ingenting med att något är bättre eller sämre, alla gör såklart som man vill (som med så mycket annat). Bara intressant hur samhället ändras (efter hur det är i USA i många fall...) Och att något som för några år sedan var ovanligt och ansågs som onödigt idag är självklarhet i många fall. Undrar vad som kommer gälla om 10 år???
  • AlexandraViberg

Mja innan jag gör som i USA och ber om könet i ett kuvert jag kan lämna till bagaren som gör en tårta med innehåll av blått eller rosa och får veta det sätter har nog helvete fryst ;)

Ja då kanske man inte ska titta igen, man brukar ju säga att trender har en cykel och kommer tillbaka :P

• Sömntutan
    Kickilina skrev 2012-12-16 20:58:06 följande:
    Tycker det är jätteintressant diskussion! Har ingenting med att något är bättre eller sämre, alla gör såklart som man vill (som med så mycket annat). Bara intressant hur samhället ändras (efter hur det är i USA i många fall...) Och att något som för några år sedan var ovanligt och ansågs som onödigt idag är självklarhet i många fall. Undrar vad som kommer gälla om 10 år???
    När jag väntade mina pojkar fick inte BM berätta vilket kön bebisen hade på RULet. Ville man veta fick man gå till en privat klinik för köns UL.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Kickilina
    Sömntutan skrev 2012-12-16 21:19:16 följande:
    När jag väntade mina pojkar fick inte BM berätta vilket kön bebisen hade på RULet. Ville man veta fick man gå till en privat klinik för köns UL.
    Varför Sverige länge ej har velat berätta om könet på RUL:et har varit, fick jag lära mig, pga en kvinna/ett par för massa år sedan som efter att könet avslöjats på RUL:et valde att göra abort. Alltså abort pga könsindikation, vilket såklart ej är ok. Därför fick man, om man ville ta reda på könet, bekosta det själv och göra det mycket senare under graviditeten där abort inte längre är en möjlighet.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~