• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha

Har varit hos min underbara BM! Hörde två tickand hjärtan, och allt annat såg jättbra ut. HB 130, BT 110/70, inget socker.

Nu har vi bokat läkartid i v.22, BM besök i v.24 och v.26. Så from med rul 15/1 så händer nått varannan vecka. I v. 28 är det dags för TUL, så nu rullar det på. V16 i morgon!

• AnnaHansson86

Jag är i v.15 (14+6) och har enligt mina vänner haft en drömbörjan på en graviditet. De tycker däremot inte ja.. :) haft illamående från helvetet, trött heeela tiden och nu går man på penicilin. Va hos doktorn igår o han gjorde ett VUL för att se att allt va bra med bebis. Så nu har man bild på den lille/a me. :)
    Ja har en liten fråga.. När ska man våga börja handla? Detta är mitt första barn o äger INGENTING som man ska ha när man får bebis! :)

• flagnell
    AnnaHansson86 skrev 2012-12-18 16:10:18 följande:
    Jag är i v.15 (14+6) och har enligt mina vänner haft en drömbörjan på en graviditet. De tycker däremot inte ja.. :) haft illamående från helvetet, trött heeela tiden och nu går man på penicilin. Va hos doktorn igår o han gjorde ett VUL för att se att allt va bra med bebis. Så nu har man bild på den lille/a me. :)
    Ja har en liten fråga.. När ska man våga börja handla? Detta är mitt första barn o äger INGENTING som man ska ha när man får bebis! :)
    Jag har visserligen en spjälsäng sedan tidigare, men jag tänkte inte börja handla förrän senare, kanske i v 30 eller så. Är också i v 15 och tänker att vagn är det enda jag kommer att köpa tidigare om jag råkar ramla över en bra begagnad av modell jag vill ha på exempelvis blocket. Kläder m.m. får vänta tills det nästan är dags, och blir det prematurt så får jag väl skicka någon vän att akuthandla en bilbarnstol och något klädesplagg.
  • sijm

Jag har redan börjat handla lite kläder och hört mig lite för bland släkt (babyskydd å säng fixad) ifall de har grejer som dom vill bli av med/låna ut. Jag är i v. 16 nu och känner att om det nu skulle hända nåt så kommer vi ju ändå att vilja ha barn i framtiden så jag är inte ett dugg nojig över att handla redan. Tvärtom, jag vill handla lite pö om pö eftersom jag studerar och därmed kommer ekonomin knappast bli bättre så lika bra att köpa lite då och då istället för ALLT på bara ett par månader. Så tänker iaf jag kring detta. :)

• AnnaHansson86
    sijm skrev 2012-12-18 16:18:47 följande:
    Jag har redan börjat handla lite kläder och hört mig lite för bland släkt (babyskydd å säng fixad) ifall de har grejer som dom vill bli av med/låna ut. Jag är i v. 16 nu och känner att om det nu skulle hända nåt så kommer vi ju ändå att vilja ha barn i framtiden så jag är inte ett dugg nojig över att handla redan. Tvärtom, jag vill handla lite pö om pö eftersom jag studerar och därmed kommer ekonomin knappast bli bättre så lika bra att köpa lite då och då istället för ALLT på bara ett par månader. Så tänker iaf jag kring detta. :)
    Lite så känner jag också.. Jobbar visserligen men har ju inte världens bästa inkomst (när man jobbar inom vården). ja funderar också på om man skulle börja se sig om lite kanske till en början, iaf som vagn o de "stora" som kostar lite mer. Kanske efter RUL, så kan man fira det genom att gå o handla lite till liten. (Ska ju självklart ta reda på vad det är för krabat som ligger där inne) :)
  • flagnell

Jag som ensamstående och vårdpersonal tjänar inte heller storkovan, men jag tänker att jag hellre lägger undan lite pengar än handlar redan nu. 
    Kan bero på att jag hade spontanabort i v 18 sist, men förutom om jag snubblar över en billig bra vagn så tänkte jag vänta. Kläderna är ju inte säkert att de passar om jag får en väldigt stor bebis eller om jag får en prematur, så det känns säkrare att köpa närmare (eller få ärva av syster + f.d. partners syster)

• AlexandraViberg

Vi har köpt kläder och en takvagga och jag har sytt lapptäcket till vagn och säng, dregelhalsdukar osv. Tänker att händer något tänker vi ju försöka få barn igen ändå.

Kommer använda julklappspengar. Brukar få en 6000 ungefär till vagn och sånt. Och som andra säger, kommer köpa begagnad vagn när jag stöter på den som uppnår mina krav.

Men blir nog inte skötbord och spjälsäng, bilstol osv förrän efter v.23 när det finns lite överlevnadschans för bebisen om den kommer.

Sen sprider jag gärna ut sakerna på ett par månader. Är halv dålig på att spara om det inte är i fonder!

• LindaMJ

jag och sambon funderar på att kanske köpa en säng från denna sida
    barnbutik.com/e-butik/category.php
     rätt bra priser och lite annorlunda sängar 
    Jag jobbar i en familjeägd affär och sambon jobbar i ett familjeägt företag som resemontör och han har nyligen fått ett bra kontrakt med ett företag så sammanlagt får vi ut ca 45tusen efter skatt och det är vi väldigt tacksamma för nu när vi väntar barn, men det blir att lägga undan mycket pengar för det kan ju skifta så dant när man har eget 

• Caroliin

Jag väntar på att handla efter rutin ultraljudet om vi nu kan se könet. Har ju två pojkar sen innan och blir det en pojke så har vi kläder till flera år framåt, Dock kommer jag ändå köpa något men inte mycket. Babyskydd, barnvagn enkel är typ ända vi behöver ju.
    Har dubbelvagn, spjälsängen, vagga, mobil, kläder (till pojke), matstol, babysitter, amningskudde, amningspump ja typ allt :). Blir billigt och bra haha

• Sömntutan

Oj vad ni skriver! Hinner inte med. I morgon är det dags för min glukosbelastning. Håll tummarna för att det går bra. Tänkte faktiskt höra med min BM om hon kanske kunde lyssna på bebben. Jag vet ju att de inte brukar göra det så här tidigt, men det skulle vara så härligt att få höra ett hjärta ticka. Jag är ju lite nervös att bebben där inne inte lever längre.
    Har mått illa idag igen. Var länge sedan nu. Dock inte lika mycket som i början, men en dovt illamående hela dagen. Blä!

Äntligen! BF ~8 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~