• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Caroliin skrev 2012-12-18 09:56:20 följande:
    Här jag bor har dem ändrat detta med rul. Man får en tid redan på inskrivningen detta är dock helt nytt och innan har man fått tid hem Max 2 veckor innan rul. Så kan det vara i vissa landsting ännu ju :p

Här i Stockholm fick man också kallelsen till både KUB och RUL direkt efter inskrivningen hos barnmorskan. Hon frågade vilka tider som passade bäst och skickade en remiss. Sen fick man brev från ultragyn någon dag senare med remisserna för båda undersökningarna. Supersmidigt!
  • Madelen21

Ja jag blev plötsligt sugen på pannkaka och köttsoppa igår.. dock blev d hamburgare på max.
    ska nu göra lunch.. är ofta sugen på prinskorv å stuvade makaroner.. blir dagens middag. 

• Ung Mamma 91
    Baby Lei skrev 2012-12-18 11:13:53 följande:

Här i Stockholm fick man också kallelsen till både KUB och RUL direkt efter inskrivningen hos barnmorskan. Hon frågade vilka tider som passade bäst och skickade en remiss. Sen fick man brev från ultragyn någon dag senare med remisserna för båda undersökningarna. Supersmidigt!
    Samma här! :)
  • em77
    Baby Lei skrev 2012-12-18 11:08:04 följande:

Mia smaklökar har börjat återhämta sig nu, men för några veckor sen så var det cornflakes med mjölk och sylt för hela slanten. Och apelsin mer okså faktiskt :) Hahahaha!
    Det var som att jag ville äta "barnmat" pannkakor, makaroner, sånt som jag inte har ätit sen jag gick i skolan.
    Konstigt!  

Haha samma här..igår blev det pannkakor för att jag var sugen inte för barnens skull som det brukar varas.Hoppas mina smaklökar  oxå börjar återhämta sig snart ...!!!
  • flagnell

Gällande mat så är jag också sugen på mat från barndomen, och fisk! (är vegetarian/vegan sedan 20 år tillbaka, så vet inte vart detta kom ifrån :P)

• AlexandraViberg

Idag var det fyra klockrena små sparkar i magen! Efter varje tryckte jag tillbaka och fick en till tillbaka. Fyra gånger. :)

En kompis i v.22 fick en jobbig dag igår och man känner att man får uppskatta graviditeten mer nu fast man har ont och kräks. Hennes vatten gick och ska nu läggas in för att hålla förlossning borta så länge det går och sen kortison och bricanyl för lungorna när det inte går längre. De har flera missfall bakom sig vid v.9 ungefär.. Känns så dumt att det aldrig kan gå bra för dom. :(

• Libra89

Ja det där med mat är konstigt, för ett par veckor sen ville jag så gärna äta falukorv i ugn- jag hatade falukorv förut sen jag var liten! Men nu var det supergott, annars är jag sugen på nyttigt samtidigt som jag vill ha en köttbit, pommes och bea haha. Konstigt är det :)

• AlexandraViberg

Igår och idag har jag haft lukten av banan i näsan! Inte super förtjust i vanliga fall men maken åkte och köpte banan och glass och det får bli efterrätt! Inte ätit något sliskigt på länge (om man vill kalla glass för sliskigt dvs) :)

Kräktes upp all mat igårkväll igen pga huvudvärken. Så är inte ett dugg sugen på något köttigt för det kom upp igår, ja ni vet hur det är. Kräks man något brukar man inte i regel vilja ha det igen :P
    Så det får bli pannkaka åt mig och dottern och maken ska ha nyponsoppa för han åkte på något med magen inatt.. :/

Jag sitter och väntar otåligt på att "Storasyster" tröjan ska komma på posten! Längtar så till julaftonsmorgon när hon ska få den och få veta att hon ska få sitt efterlängtade syskon! Åh åh åh! :D

efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~