• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Ja de har fortfarande den policyn här på ultraljudsmottagningen i Sundsvall men de är nog bra på att bedöma människor. Skulle ju mycket till innan vi som kämpat tar bort pga kön. Plus att i v.19 får man väl inte göra abort utan medicinska skäl eller andra rimliga anledningar som enskilt prövas?

Min bm sa dock att om de ser och man frågar i slutet så måste dom berätta för att de inte får undanhålla information eller något i den stilen.

Vi kommer iallafall inte göra ett KÖNS ul. Närmsta sådant är några 10-tal mil bort :P

• ThereseJohansson

Valborgs: jag har gått ner ca 50kg :)

• Pellefanten
    AlexandraViberg skrev 2012-12-17 00:45:40 följande:
    Pellefanten: glöm inte att det görs på ett "gender reveal party" med släkt och vänner ;)
    Haha ja men det får jag ju inte glömma och självklart ska jag filma allt och lägga upp det på youtube också ;)
  • Valborgs

Angående att kolla kön så har jag inte kollat mina två tidigare och det har varit spännande att inte veta. Skulle vilja testa nu sista gången jag är gravid att kolla, men vill samtidigt ha spänningen kvar så jag velar hela tiden, sambon vill dock inte kolla så lutar åt att vi inte gör det..

• Sagolina

Ojj vad jag är trött nu! Har inte varit så trött tidigare i graviditeten, men nu skulle jag kunna sova 12h/natt. Och äta non-stop under den vakna tiden! Tror bestämt att det händer saker i kroppen:P

Imorgon är det dags för andra besöket på rådgivningen och på onsdagen ul för att kolla att allting är bra efter mina blödningar igen.  Sen blir det att berätta för släkten på julafton:) Firar med sambons släkt, så min släkt skall få ett ul-foto och min syster har lovat filma reaktionerna när de får se det:)

• tantS

Haha, Sagolina! Va roligt sätt att berätta :) Gissar på att du kommer bli stormad med telefonsamtal efter tomten kommit ^^

Idag ska jag till barnmorskan för första gången. Går runt med en liten tub morgonkiss i väskan :P Känns uberfräscht, hehe. Sitter och försöker komma ihåg alla frågor jag tänkt på under veckorna som gått, men det enda jag kan komma på är "Är det normalt att få ökad produktion av öronvax?" och det vägrar jag att fråga henne :P
    Antar att jag får fråga saker efterhand som hon nämner dem..

• mytol
    Sömntutan skrev 2012-12-16 08:36:23 följande:
    God morgon tjejer! Fler än jag som har en ganska jobbig foglossning redan? Jag undrar seriöst vart detta ska sluta. Kan inte sitta för länge och inte gå för länge för då får jag jätteont. Det sitter mellan benen typ från under blygtläpparna, ut till ljumskarna och sen bak i skinkan och upp vid svanskotan. Denna graviditet är inte lik mina andra för fem öre, vilket gör mig lite frustrerad . Krämpor, illamående, svårt art acceptera kroppens nya former och kanske graviditetsdiabetes. Är jättenervös inför ULet också, att något ska vara fel så man måste avbryta eller att bebisen inte lever. Vet inte om det kan vara åldern som gör att allt känns värre , är ju trots allt 10 år äldre än när jag väntade första barnet.
    Jag oxå!
    Asjobbigt nu med snön, det gjorde ju ont innan å gå ut å gå men nu tar promenaden till dagis som vanligtvis tar 5 minuter plötsligt 15 minuter.
    Jag har två foglossningsbälten. Det ena stödjer runt höfterna bättre och det använder jag när jag jobbar dagpass då vi har mkt tunga lyft. Det andra är jättebrett baktill å värmer skönt över skinkorna och svanken så de har ja när ja jobbar natt och när ja e hemma.
    Dammsuga e en pina så de har ja överlåtit till sambon.
    Nu har jag bara en helg kvar som jag ska jobba dagpass på jobbet kvar å sen blir de nattpass fram till havandeskapspenningen så jag hoppas att det gör att ja slipper bli sjukskriven. Sist blev jag sjukskriven i v 26 pga foglossningen men då kunde inte arbetsgivaren omplacera mig. 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~