• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • FFiNorrland

Foglossning här sedan tre veckor tillbaka! Jag tränar överkropp och rygg/mage på gym (djupa ryggböj är perfekt för att stabilisera men mins lika viktigt med situps/plankan) tar små steg, sitter ej med benen i kors, försöker att inte bresa för mycket mm. Just nu har jag dock så ont att inget hjälper! Hoppas skiten går över, tyvärr var det lika för sex år sedan då jag väntade sonen.. Jag har haft problem sen den graviditeten, men träning är verkligen a och o!

• Baby Lei

Det var någon som fått bra övningar mot foglossningen från en sjukgymnast. Minns inte vem. Ni som kan och vet, dela gärna med er av övningarna! Kanske är bra att förebygga lite?

• Madelen21

gomorron girls

Idag var ingen bra morgon här.. Har mått ganska bra nu dom sista dagarna å inte spytt på veckor..
    I morse var det kört igen :( Kräkorna kom... Ush det är så drygt!!
    V 15 nu å spyor än... Jaja men kan vara för att jag är slemmig i halsen å som gjorde att ja fick en attack. Idag ska jag å barna ut å shoppa lite efter lunch. Ska köpa present åt min bror som fyller 22 på julafton.. Han är kräsen så vi får se va vi hittar på... Sen ska ja inhandla lite nytt gran pyssel.... alltså nya kulor mm :)

Men d blir först efter lunch innan dess ska d städas... I helgen kommer sambons pappa hit m julklappar åt barnen.. Ja dom brukar alltid komma helgen före jul typ.

Nä dags å sätta fart nu :) 

• Baby Lei
    em77 skrev 2012-12-19 08:37:11 följande:
    3D ultraljud..någon som har någon erfarenhet av det???

Min syster gjorde det med sina barn, nu 3,5 år senare är det nästan ännu roligare att se bilderna än vad det var då! Man kan verkligen känna igen hennes dotter på bilderna!! Vi skrattar ihjäl oss åt det nu. Så häftigt!! Självklart var det magiskt att få kika in på den lilla människan i magen då när hon gjorde ultraljudet också, men nu när man känner henne så är det häftigt på ett annat sätt. Synd att det inte fanns när vi själva låg i magen, tänk vad häftigt att få se hur man såg ut!
  • Ung Mamma 91
    FFiNorrland skrev 2012-12-19 07:56:33 följande:
    Foglossning här sedan tre veckor tillbaka! Jag tränar överkropp och rygg/mage på gym (djupa ryggböj är perfekt för att stabilisera men mins lika viktigt med situps/plankan) tar små steg, sitter ej med benen i kors, försöker att inte bresa för mycket mm. Just nu har jag dock så ont att inget hjälper! Hoppas skiten går över, tyvärr var det lika för sex år sedan då jag väntade sonen.. Jag har haft problem sen den graviditeten, men träning är verkligen a och o!
    True so true där :) Ska försöka med det och se , ska endå ringa BM och höra lite :) 
  • Kickilina
    em77 skrev 2012-12-19 07:08:23 följande:
    Har inte vågat shoppa ngt än heller.. Får vänta till efter RUL. Har inget kvar efter tjejorna. ( endast kläder) Har skänkt allt till behövande genom åren.T o m min Urban jungle som jag älskade. Undra vad man ska välja för vagn denna gången.. Har ju lyxen att få välja en som mamma å pappa har lovat betala. Så tacksam. Någon som har ngt tips på bra vagn.. Har ju kommit så många nya på marknaden. Var ju som sagt ett antal år sedan man köpte sist ))

Ha en bra dag!!!
    Har nog haft sex olika vagnar och den bästa var nog UJ, tyvärr blev den stulen och så köpte vi en bugaboo cameleon. Nu har den hunnit bli 5-6 år och vi har varit dåliga på att lämna in den på "koll" så nu är det inte mycket som funkar med den. Sen är den inget att rekommendera för den som vill ta långa skogspromenader på vinterväg. Men det är en bra stadsvagn. UJ var smidig. Lite ostabil dock, såsom många trehjulingar blir. De försöker kompensera genom att göra dem längre. Haft en Teutuonia men den kändes klumpig och även Brio Nova var klumpig. Min 70-tals Brio-vagn var däremot en höjdare den med

Denna gång blir det syskonvagn och det blir antingen en UJ Mountain Buggy Duett eller en Phil &Ted...någon som har erfarenhet av dessa??
  • Madelen21

Jag har en Brio Happy men skulle gärna byta mot en Emmaljunga men jag vill inte ha mjuklift utan jag vill ha sån korg...Sambon tycker jag är knäpp som byter vagnar hit å dit för d har blivit några genom åren :)
    Har en syskonvagn som vi köpte nu innan ja blev gravid begagnad på blocket.. fast den känns för gammal.. början av 2000 talet.. ska nog sälja den å hitta nån lite nyare tror jag...

får nog behålla min brio  :) 

• Baby Lei

Ni som kan det här med vagnar.
    Hur tidigt måste man beställa vagnen för att hinna få den tills det är dags?
    Babyskydd.. är det en bilbarnstol? *Skäms* Skäms. Det här är en helt ny värld för mig!  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~