• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    Sömntutan skrev 2012-12-16 08:36:23 följande:
    God morgon tjejer! Fler än jag som har en ganska jobbig foglossning redan? Jag undrar seriöst vart detta ska sluta. Kan inte sitta för länge och inte gå för länge för då får jag jätteont. Det sitter mellan benen typ från under blygtläpparna, ut till ljumskarna och sen bak i skinkan och upp vid svanskotan. Denna graviditet är inte lik mina andra för fem öre, vilket gör mig lite frustrerad . Krämpor, illamående, svårt art acceptera kroppens nya former och kanske graviditetsdiabetes. Är jättenervös inför ULet också, att något ska vara fel så man måste avbryta eller att bebisen inte lever. Vet inte om det kan vara åldern som gör att allt känns värre , är ju trots allt 10 år äldre än när jag väntade första barnet.
    Glömde skriva att jag i förra graviditeten köpte några gelepåsar på apoteket som man antingen kan kyla eller värma. Jag värmde dom lite i micron när foglossningen i blygdbenet var förjävlig, lindade in den i en tunn handduk och la i trosan, så jääääääävla skönt mot smärtan i blygdbenet. Denna gång har jag inte behövt ta till det knepet ännu men lär väl bli senare.
  • sanmal

Valborgs; jo, klart det finns! :) t ex ökad risk för tarmvred då tarmarna flyttar på sig. Speciellt på dem (gäller ju då även mig) som de inte sytt ihop slitsarna (hålrummen som blir efter ommöbleringen av just tarmarna) och dåligt näringsupptag. Alltså ännu sämre än om man väntar det rekommenderade året, eftersom viktnedgången går så snabbt i början. Hittills har jag gått ner strax över 30 kg. Jag mår ju dåligt med illamående och kräkningar (kommer inte upp nåt när jag kräks då jag tydligen inte kan kräkas, men jag gör momentet iaf och det är nog så otrevligt!) och har därför svårt att få i mig mat. Men annars går det bra ;)

• Baby Lei

Hej tjejer!
    Vad ni har skrivit i helgen! 

Vi hoppas på att få veta om vi väntar en flicka eller pojke nu i januari på RUL. Hoppas på att det blir lite verkligare på något sätt. För mig så känns det helt surrealistiskt att jag väntar barn. Och att det faktiskt kan lyckas den här gången. Det har såklart både med att göra att vi blir förstagångsföräldrar och att vi har haft en sån lång och snårig väg för att nå ända hit, till v. 16, men också att jag är så sjukt nyfiken och aldrig skulle kunna hålla mig Glad

För oss är julafton alltså förhoppningsvis den 10 januari!! Om vi nu ska fortsätta på vetakönet/julklapps temat som verkar vara så omdebatterat.. 

PS.
    Ni som undrar varför några tar illa upp när ni säger att det är som att öppna julklappar före julafton kan jag förtydliga för.

När man säger så, så säger man samtidigt att de som vill veta tidigare gör "fel" (för julklappar öppnar man ju inte före julafton), de gör något tidigare än vad man "ska" och att man så att säga "fuskar".Tomte

• Baby Lei
    melikey0u skrev 2012-12-17 09:48:23 följande:
    Theresejohansson: oj vad duktig du är :) önskar att ja inte gått upp 35 kg av dom55 jag gick ner :/ inte alltid bra med pojkvän :/ lever mkt mer sunt som singel.. Men får ta tag i det efter grav!! :)
    Ja, en sak i taget! Nu ska vi göra bebis, så får vi komma iform tillsamman sen efteråt Glad 
    Juni mammor -beach 2014 eller nåt! Hahaha!

Jag har jobbat mycket med "Du är vad du äter" på trean och sjuan, och vi fick jättemycket ansökningar från GP opererade som gått upp i vikt igen efter sina operationer. Så du är verkligen inte ensam. 

• Friiidaaay

Hej tjejer! Nu har jag följt eran tråd sen den startade, men har inte vågat hoppa in tidigare. Idag var vi iväg på KUB och fick sen vårt andra mirakel, vilket gör att situationen känns lite mer verklig :) Har en pojke född sept - 2011 innan. Så nu tänkte jag göra er lite sällskap på vägen :) Åh föresten, jag är beräknad till den 27 enl barnmorskan & 30 juni enligt mig själv :) Kommer slänga upp en massa på bloggen så fort jag kommit hem & gjort det offentligt! Ha det gott hurrni:)

• Baby Lei
    Friiidaaay skrev 2012-12-17 12:25:43 följande:
    Hej tjejer! Nu har jag följt eran tråd sen den startade, men har inte vågat hoppa in tidigare. Idag var vi iväg på KUB och fick sen vårt andra mirakel, vilket gör att situationen känns lite mer verklig :) Har en pojke född sept - 2011 innan. Så nu tänkte jag göra er lite sällskap på vägen :) Åh föresten, jag är beräknad till den 27 enl barnmorskan & 30 juni enligt mig själv :) Kommer slänga upp en massa på bloggen så fort jag kommit hem & gjort det offentligt! Ha det gott hurrni:)

Hej och välkommen hit! Vilken lycka det är att få se en pigg liten krabat på ultraljudet! Grattis!!
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-12-17 13:01:23 följande:
    Baby lei: då har vi julafton samtidigt! Om bebisen vill dvs ;)
    Har 10/1 kl 14 :)

Precis.. det gäller ju att den lilla vill visa upp sig.. fatta besvikelsen annars!! Ha haha!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~