• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • kluckis

Jag halkade ordentligt 2ggr när jag var på stan idag.....

Fick lite sammandragningar (som gick över inom 40min) och ont i bäckenet.
    Är i vecka 16 

Har nu som stickningar i magen :S 
    Antar att det inte är någon fara så länge jag inte har sammandragningar eller börjar blöda men man tänker ju så mkt!

Någon fler som halkat?       

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • Sömntutan
    kluckis skrev 2012-12-18 19:19:37 följande:

Är i vecka 16 

Antar att det inte är någon fara så länge jag inte har sammandragningar eller börjar blöda men man tänker ju så mkt!

Någon fler som halkat?       
    Fy då, lät inge trevligt. Hoppas du mår bättre.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • SunnaLiv

Sömntutan: har med glukosbelastningen i morgon 8-10... Ser Inge vidare fram emot det då ja dras med morgon illamående :S Sen de med barnsaker,kläder osv.Har ju en 13 månader hemma så allt finns redan,sovkorg,babyskydd,kläder(kille), spjälsäng,matstol,babygym osv,det sim kommer behövas är en dubbelvagn ,ny amningskudde o ett baby nest.O lite kläder om de blir en tös :*

• Friiidaaay
    Sömntutan skrev 2012-12-18 19:16:57 följande:
    Oj vad ni skriver! Hinner inte med. I morgon är det dags för min glukosbelastning. Håll tummarna för att det går bra. Tänkte faktiskt höra med min BM om hon kanske kunde lyssna på bebben. Jag vet ju att de inte brukar göra det så här tidigt, men det skulle vara så härligt att få höra ett hjärta ticka. Jag är ju lite nervös att bebben där inne inte lever längre.
    Har mått illa idag igen. Var länge sedan nu. Dock inte lika mycket som i början, men en dovt illamående hela dagen. Blä!
    Håller tummarna! Skrattande
  • Sömntutan
    SunnaLiv skrev 2012-12-18 20:36:02 följande:
    Sömntutan: har med glukosbelastningen i morgon 8-10... Ser Inge vidare fram emot det då ja dras med morgon illamående :S Sen de med barnsaker,kläder osv.Har ju en 13 månader hemma så allt finns redan,sovkorg,babyskydd,kläder(kille), spjälsäng,matstol,babygym osv,det sim kommer behövas är en dubbelvagn ,ny amningskudde o ett baby nest.O lite kläder om de blir en tös :*
    Jag ska vara där 8.45. Håller tummar och tår att det går bra för dig.
    Friiidaaay skrev 2012-12-18 20:42:07 följande:
    Håller tummarna! Skrattande
    Tack!{#emotions_dlg.flower}

Äntligen! BF ~8 juni
  • Friiidaaay

Att handla eller icke handla ^^ Jag handlar, kanske mer innan jag vart gravid denna gången? Då köpte vi hem en ny babysitter & bärsele från babybjörn eftersom jag velat haft just dessa ett tag. Det jag köpt sen jag vart gravid är lite kläder, men eftersom vi inte (tror vi) ska ta reda på sorten i magen, så känns det svårare att handla kläder. Dessutom har vi MASSOR från sonen.. Ska däremot lägga undan pengar så det finns en liten pott att shoppa loss för när väl den lilla har kommit Skrattande Jag tycker det är väldigt kul att handla just blått till pojke & rosa till töser (;

Vi ska däremot beställa ny vagn efter RUL om det ser bra ut då. Men annars så har vi nog allt som krävs tror jag. Bilstol, vagga + spjälsäng, kläder, babysitter * 2 osv osv. Men en ny vagn ska bli kul, då jag aldrig trivdes med den vi hade till pojken :) 

Ska även försöka lägga undan så mycket pengar som möjligt innan den lille kommer, eftersom jag denna gången kommer vara helt mammaledig i 6 mån. Pluggade heltid med sonen och gick på csn. Kanske inte att föredra, förutom att alla dagar vart kvar. Men mammapengar är ju rätt kass även om man jobbar, så lite extra skadar inte Skrattande 

• SunnaLiv

Sömntutan: detsamma ti dig! Min bm berätta att om ja inte hade fått de nu måste ja göra om det i v 28... Urk...mindre skoj

• Zora

Jag kommer nog börja handla lite smått efter RUL i början av januari, är första barnet så vi har ingenting i barnväg än så länge.. Funderar över skötbord och har nog kommit fram till att ett som man sätter på badkaret (som man lätt kan lyfta bort) förmodligen är lämpligast. Men jag vill ju ha ett som är så stabilt som möjligt så frågan är om någon av er har erfarenhet av sådana skötbord och kan ge nåt tips om något stabilt och bra?

• louise1983
    kluckis skrev 2012-12-18 19:19:37 följande:

Är i vecka 16 

Någon fler som halkat?       

Jag ramlade på jobbet i fredags, kände att det gjorde ont långt ner i magen dagen efter å blev såklart nervös. Vi åkte till akuten och jag blev undersökt. Det är ingen fara sa dom till mig, bebisarna ligger så pass väl skyddade än så länge. Jag går in i v 16 imorgon. Efter undersökningen kunde vi konstatera att smärtan å ömheten jag fortfarande känner kommer från musklerna och ligamenten. Man spänner väl sig när man ramlar sådär så inte så konstigt man blir påverkad efteråt.

Nu får vi ta det försiktigare :)   

• Mj1983

Håller full koll på blocket

Vi har köpt babyskydd.

Sen köper vi vagn, vagga mm när det dyker upp till rätt pris på blocket. Vet vad vi vill ha, men vill köpa "rätt" färg så vi väntat till efter ultraljudet.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~