• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

baby lei vi beställde vagn efter rutin ul när vi vänta första barnet. Babyskydd är bilstol.
    BIlstol köpte vi tidigt på rea på barnens hus. Kan kännas skönt att köpa lite saker undan för undan hellre än att köpa allt på en gång det är ju rätt dyrt om man inte kan tänka sig köpa begagnat.

den brion jag har är en 08 lr 09 å när vi skulle få dottern hade ja trehjuling teutonia... mot min vilja... sambon som var envis å skulle ha den... ja hade vela ha emmaljunga men d blev teutonia för att den va smidig... å d va den och ostadig.... så att köra en trehjulig vagn i snömodd var INGEN hit.

• AnnaHansson86

Vad är det främsta man ska tänka på när man köper begagnad bilbarnstol?... också gravid med första, i v. 16.

• Friiidaaay
    Baby Lei skrev 2012-12-19 10:38:29 följande:

Ni som kan det här med vagnar.
    Hur tidigt måste man beställa vagnen för att hinna få den tills det är dags?
    Babyskydd.. är det en bilbarnstol? *Skäms* Skäms. Det här är en helt ny värld för mig!  

Jag vet inte riktigt hur lång leveranstid de har på vagnar, det är nog olika från butik och olika vagnmodeller. Här i Örebro på babyproffsen lämnar dom inte ut vagnarna förens man närmar sig BF. Lite konstigt? Så man får väll hitta på ett annat datum, så vagnjäkeln kommer hem i tid :)
  • SunnaLiv

Har en teutonia cosmo som jag e hel nöjd med!smidig,stabil snygg praktisk!Köpte den begagnad o har funkat super bra ti min son.Nu kollar ja runt på begagnade syskonvagnar... Va inne på en bugaboo donkey,men så gillar ja inte riktigt att barnet sitter skålat hela tiden,känns som se inte sitter för egen maskin då.Ett måste är att den får inte va fast sittdel framåt (vill inte sätta mina barn framåt förrens de är minst 1 1/2 år), inte för låg framtill( såg nån som fått fula saltfläckar på sin pgr av snö o att den va låg framtill) Gärna bredvid varann.Nån som vet nån de kan rekomendera? :)

• Baby Lei
    AnnaHansson86 skrev 2012-12-19 10:56:41 följande:
    Vad är det främsta man ska tänka på när man köper begagnad bilbarnstol?... också gravid med första, i v. 16.

Min kompis har en som man kan sätta på vagnunderredet. Perfekt om man inte alltid vill ha den stora vagnen!

• Baby Lei
    SunnaLiv skrev 2012-12-19 11:23:14 följande:
    Har en teutonia cosmo som jag e hel nöjd med!smidig,stabil snygg praktisk!Köpte den begagnad o har funkat super bra ti min son.Nu kollar ja runt på begagnade syskonvagnar... Va inne på en bugaboo donkey,men så gillar ja inte riktigt att barnet sitter skålat hela tiden,känns som se inte sitter för egen maskin då.Ett måste är att den får inte va fast sittdel framåt (vill inte sätta mina barn framåt förrens de är minst 1 1/2 år), inte för låg framtill( såg nån som fått fula saltfläckar på sin pgr av snö o att den va låg framtill) Gärna bredvid varann.Nån som vet nån de kan rekomendera? :)

Nej, jag skulle inte heller vilja ha mitt barn framåtvänt så tidigt. Jag har aldrig tänkt på det här med vagnar förut. Det är ju en hel djungel. Kanske tar över syrrans vagn istället för att köpa.  Tror inte hon använder den längre.
    Den har den där loggan med två (eller tre?) ringar på sufletten. Är det en Bugaboo? 
  • louise1983
    AnnaHansson86 skrev 2012-12-19 10:56:41 följande:

Det viktigaste är att den inte är krockad eller utsatt för större stötar! Det kan ju vara det som är svårt att få någon garanti för när man köper begagnat från okänd!
    Smidigt kan ju också se till att stolen man köper har tillhörande bas, då är den mkt smidigare att "klicka fast" i bilen å du slipper krångla med bilbältet varje gång. 

Om du vill använda babyskyddet i travelsystem, alltså att sätta på ditt vagnschassi måste du nog först ta reda på vilken vagn du ska ha och sedan köpa babyskydd därefter. Det är väldigt begränsat vilka stolar som passar till vilka vagnar, å många gånger är det bara det egna märkets babyskydd som passar. 
  • Nisse88

Mitt första barn också men jag läser och läser, vill bara säga de att köper ni babyskydd beg. Kom ihåg att fet inte ska ses mer en tre år gammal samt okrockat! Det är nog det viktigaste.

Madelene21 såg att du hade en brio happy? Vi funderar på en sådan, hur trivs du med den?

• mrshope
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-19 07:47:21 följande:
    Morning ppl. Här är det lite si sådär för nu har jag märkt att jag redan har fått foglossning. Me dom 2 första fick jag gå på Citodon i slutet med. Nu får jag ju bara äta alvedon tyvärr. Grr... Tips på va man ska göra mot de ? Tänkte köpa ett grav bälte då mitt förra har försvunnit. Någon som har varit till sjukgymnasten ännu eller är det för tidigt ?

Hej! Gud vad jobbigt med foglossning. Min kom i v9, jag kunde knappt röra mig och grät av smärta. Gick till en sjukgymnast i v10 hon undersökte mig noga och sa att foglossningen delvis berodde på ett instabilt bäcken. Jag fick massa övningar för att göra mina bålmuskler starkare och nu när jag är i v15 är foglossningen borta helt. Min sjukgymnast rekommenderar inte bälte så här tidigt eftersom det försvagar musklerna ännu mer, och för att förebygga foglossning ska man stärka musklerna. Jag skulle definitivt rekommendera sjukgymnast! Jag gick privat här i London där jag bor så vet ej hur det fungerar i Sverige. En annan sak hon rekommenderade är pilates för gravida.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~