• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Melikey0u: tack så jätte mycket :) min fina man älskade mig precis som jag var innan och även som jag är nu...tror det är vi själva som gör problemen större än vad våra män tycker :) du har ju också var super duktig! Vi kämpar tillsammans sen når våra underbara bebisar har kommit :)

• Madelen21

Hej Tjejjer
    Sitter här å planerar inköpslistan.. ska iväg å handla senare.
    Kom på en idé. Vi firar alltid jul hos min farmor och farfar å har gjort sen jag var liten. Så det är stående tradition kan man säga :)

Nu tänkte jag att istället för att ge dom en julblomma som vi alltid gör så tänkte jag ge dom en julkorg med massa gott i... nu är frågan, vad man ska ha i den??

nån som har förslag?

mina förslag är:
    glögg
    pepparkakor
    chokladask
    kanske russin å mandel till glöggen.

nån som kommer på nåt mer? 

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2012-12-17 13:55:04 följande:
    Hej Tjejjer
    Sitter här å planerar inköpslistan.. ska iväg å handla senare.
    Kom på en idé. Vi firar alltid jul hos min farmor och farfar å har gjort sen jag var liten. Så det är stående tradition kan man säga :)

Nu tänkte jag att istället för att ge dom en julblomma som vi alltid gör så tänkte jag ge dom en julkorg med massa gott i... nu är frågan, vad man ska ha i den??

nån som har förslag?

mina förslag är:
    glögg
    pepparkakor
    chokladask
    kanske russin å mandel till glöggen.

nån som kommer på nåt mer? 
    Jag hade nog satsat på en god olivolja, några fina ostar, kex, frukt, en flaska vin,  prosciutto osv.. (hmmm..varför kommer jag bara på sånt som jag inte får äta... ;)

Glögg och pepparkakor har de säkert hemma just på julafton och dagarna efter jul är man ju ganska trött på sånt.
  • Baby Lei
    melikey0u skrev 2012-12-17 14:11:07 följande:
    Therese ja det får vi absolut göra :)

Jag kommer också haka på! Skönt att ha ett peppgäng när det blir dags att tänka på sånt igen.Glad
  • SunnaLiv

va på inskrivning idag o fick höra det lilla hjärtat bulta så fort, det va riktigt mysigt att få bekräftat att det verkligen är en liten filur som simmar runt där inne även om man sett h*n på ultraljudet.
    Gått ner i vikt efter ja gått upp så de känns skönt, hoppas ju på att inte skena iväg denna gången heller i vikt.

Glukosbelastning väntas på onsdag, visas det inget då får ja ändå göra det i v 28.Hoppas det går bra denna gång. min bm sa att det e hormonerna som styr detta me sockret och det är inte alls säkert man behöver utveckla gravid diabetes även om man haft det innan. Så ja hoppas på bra resultat! dock e jag orolig om ja kan behålla det där sliskiga då jag fortfarande har kraftigt illamående på mornarna.... 

• tantS
    SunnaLiv skrev 2012-12-17 16:45:32 följande:
    va på inskrivning idag o fick höra det lilla hjärtat bulta så fort, det va riktigt mysigt att få bekräftat att det verkligen är en liten filur som simmar runt där inne även om man sett h*n på ultraljudet.
    Gått ner i vikt efter ja gått upp så de känns skönt, hoppas ju på att inte skena iväg denna gången heller i vikt.

Glukosbelastning väntas på onsdag, visas det inget då får ja ändå göra det i v 28.Hoppas det går bra denna gång. min bm sa att det e hormonerna som styr detta me sockret och det är inte alls säkert man behöver utveckla gravid diabetes även om man haft det innan. Så ja hoppas på bra resultat! dock e jag orolig om ja kan behålla det där sliskiga då jag fortfarande har kraftigt illamående på mornarna.... 
    Hah! Var det inte på Cura du också gick? Jag va också på inskrivning idag. Kl 11! 
    Jag ska också få göra glukos tidigare, 27/12. Det värsta är att det inte ens va hennes idé utan min egen. Jag babblade på om diabetes att hon tillslut sa att hon tyckte jag skulle testa för att sluta oroa mig. Så nu få rjag också göra två stycken. Kul, när bara tanken på sockerdricka ger mig kväljningar. Hon sa dock att jag istället kunde äta en megafrukost och sen komma dit och testa nån timme senare. Är dock helt omöjligt att jag ska få i mig en stor frukost kl 7 på morgonen och behålla den.
    I övrigt var allt bra, inga konstigheter i värdena och hjärtat lät fint (förutom när bebis sparkade så det dunsade i mikrofonen) :) Mys! 
  • mrshope

Hej, jag har följt tråden men inte skrivit på länge. Jag var på första ultraljudet förra veckan och allt så jättebra ut, vi fick med oss fem fina bilder hem och blev tillbakaflyttade till den 17:e juni! 
    Jag har läst att ni skriver om foglossning, min kom i v 9 och varade till v11 men är nu helt borta. Gick till en sjukgymnast som gav mig övningar för att stärka bålen, hon ville inte ge bälte förens senare utan tyckte man skulle öva upp musklerna i stället.
    Hoppas ni som har fått foglossning så tidigt har tur som jag hade och blir bättre ganska snart!

• SunnaLiv
    tantS skrev 2012-12-17 17:14:28 följande:
    Hah! Var det inte på Cura du också gick? Jag va också på inskrivning idag. Kl 11! 
    Jag ska också få göra glukos tidigare, 27/12. Det värsta är att det inte ens va hennes idé utan min egen. Jag babblade på om diabetes att hon tillslut sa att hon tyckte jag skulle testa för att sluta oroa mig. Så nu få rjag också göra två stycken. Kul, när bara tanken på sockerdricka ger mig kväljningar. Hon sa dock att jag istället kunde äta en megafrukost och sen komma dit och testa nån timme senare. Är dock helt omöjligt att jag ska få i mig en stor frukost kl 7 på morgonen och behålla den.
    I övrigt var allt bra, inga konstigheter i värdena och hjärtat lät fint (förutom när bebis sparkade så det dunsade i mikrofonen) :) Mys! 
    hih ja va där 10.30! synd du inte fick göra nu då på onsdag hihi hade vart skoj,lite drygt att sitta 2 h där....
  • AlexandraViberg

Idag satt jag upp granen! Satt alla ljus och glitter sen överlät jag resten till dottern! Helt slut i kroppen efter det lilla! Fick super ont i armarna! Men lyckades ta en bild på magen idag! Vi skulle ta varje vecka på samma ställe men har legat med ont i huvudet så sent så det blivit lite för mörkt och elen är dragen konstigt i det rummet så vi har inte orkat fixa taklampan..

Så senaste bilden där var nog v.8..
    Men nu så! Vilka problem man har.. :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~