SunnaLiv skrev 2012-12-17 16:45:32 följande:
va på inskrivning idag o fick höra det lilla hjärtat bulta så fort, det va riktigt mysigt att få bekräftat att det verkligen är en liten filur som simmar runt där inne även om man sett h*n på ultraljudet.
Gått ner i vikt efter ja gått upp så de känns skönt, hoppas ju på att inte skena iväg denna gången heller i vikt.
Glukosbelastning väntas på onsdag, visas det inget då får ja ändå göra det i v 28.Hoppas det går bra denna gång. min bm sa att det e hormonerna som styr detta me sockret och det är inte alls säkert man behöver utveckla gravid diabetes även om man haft det innan. Så ja hoppas på bra resultat! dock e jag orolig om ja kan behålla det där sliskiga då jag fortfarande har kraftigt illamående på mornarna....
Hah! Var det inte på Cura du också gick? Jag va också på inskrivning idag. Kl 11!
Jag ska också få göra glukos tidigare, 27/12. Det värsta är att det inte ens va hennes idé utan min egen. Jag babblade på om diabetes att hon tillslut sa att hon tyckte jag skulle testa för att sluta oroa mig. Så nu få rjag också göra två stycken. Kul, när bara tanken på sockerdricka ger mig kväljningar. Hon sa dock att jag istället kunde äta en megafrukost och sen komma dit och testa nån timme senare. Är dock helt omöjligt att jag ska få i mig en stor frukost kl 7 på morgonen och behålla den.
I övrigt var allt bra, inga konstigheter i värdena och hjärtat lät fint (förutom när bebis sparkade så det dunsade i mikrofonen) :) Mys!