• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • SunnaLiv

Sömntutan: så länge man ligger under 8.9 så e de nöjda.Men läs på lite om kost om du känner dig orolig...Undvik havregrynsgröt ,söta frukter och ät balanserat och jämt så borde det hålla sig...

• SunnaLiv

TantS : Guuu va roligt o Skööönt! Har praktiserar yoga herrans massa år och gick även en yoga för gravida kurs.Så himla skönt! När min pojke kom gick vi även på mamma baby yoga~ super mys.Får hoppa på nåt sånt när min man kommer hem igen.Han är borta nu 1 månad så ja e själv med vår 13 månaders påg.

• SunnaLiv

Å idag såg ja en kvinna som fick sitta rullstolsbunden pgr av foglossning :( hon va inte långt gånget...tyckte så synd hon fick genomlida det!Lider med er som redan känner av det.Har själv aldrig haft det och hoppas ja klarar mig denna gång med.

• mrshope
    tantS skrev 2012-12-19 17:45:59 följande:
    Jag har anmält mig till yogilates - yoga+pilates, med start efter jul. Skulle egentligen gått nu men har varit för trött och mest sovit. Ser fram emot det! Har även fått remiss av BM till vattengympa för gravida. Blir nog bra :)
    Åh yogilates har jag aldrig hört talas om! Yoga är nog bra också! Jag ska försöka börja simma efter jul också. Jag brukade träna massvis men har inte orkat sedan jag blev gravid, och nu vågar jag inte köra den träningen jag brukade göra då jag är rädd att foglossningen kommer tillbaka (militärträning). Men simning är nog inte lika påfrestande för kroppen. 

Jag är lite nojig över att min kropp förändras, är ganska vältränad och har alltid varit smal men är rädd för att förlora muskler och lägga på mig mer underhudsfett...det är klart att det kommer att hända men jag är ändå lite orolig för det! 
  • tantS

Jag ska gå här: babyhealth.se/! Min kompis (som är sjukskriven för foglossning) går nu tycker det är bra. Tydligen hade ledaren sagt "Jo, jag har också foglossning. Men jag väljer att se det som nåt positivt och välkomnar smärtan" och då va min kompis på väg att gå därifrån :P  Blir konstigt att gå dit utan gravidmage bara. Syns inte alls att jag är gravid. B-magen är bara utåtpuffad lite. 

• Sömntutan

SunnaLiv: Japp, det blir till att tänka på vad man stoppar i sig. Men det är ju bra hur som. Dock tror jag att det kommet vara svårt att hålla dieten helt under jul. Men sen blir det att hålla sig på mattan igen. Min BM ville ju inte att jag skulle gå upp mer än 6 kg denna graviditet, så nedåt blir verkligen att hålla sig i skinnet .
    Åh fy, jag har skojat ett tag nu att jag kommer att hamna i rullstol tillslut eftersom jag har haft sån foglossning redan nu. Hopas det INTE blir verklighet. Denna graviditet har hittills varit så fruktansvärt olik mina andra.

• regnskogen

v 16 idag :D 

Blev lite skraj när jag läste lite i min bok som jag har, en bok där man kan följa graviditeten. Kommer inte riktigt ihåg vad den heter, men där står det iallafall att bebisen är 16 cm från topp till tå! GAH! Läskigt ju.. haha! Och så äre idag 3 veckor kvar innan UL, där vi får se vem som bor i min mage! :D 

Hur är det med er alla annars? :)  

• Madelen21

regnskogen: v 15 här och jag känner mig piggare. men i morse så var d spy attack igen... har inte spytt på flera v.
    mår för övrigt rätt så bra å inväntar brev att ja fått tid för rutin ul.. än har ja inte fått nån tid..
    i övrigt är d ju jul snart å jag längtar ju dit såklart:)

Ska ta mig an å pynta granen lite nu me lite nyinköpta julkulor mm :) 

• regnskogen
    Madelen21 skrev 2012-12-19 19:11:39 följande:
    regnskogen: v 15 här och jag känner mig piggare. men i morse så var d spy attack igen... har inte spytt på flera v.
    mår för övrigt rätt så bra å inväntar brev att ja fått tid för rutin ul.. än har ja inte fått nån tid..
    i övrigt är d ju jul snart å jag längtar ju dit såklart:)

Ska ta mig an å pynta granen lite nu me lite nyinköpta julkulor mm :) 
    låter mysigt :D
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~