• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mj1983

Vi har inte berättat för 3,5 åringen, inte heller på hennes dagis att vi väntar syskon. Idag när jag hämtade frågade en fröken m allvar i rösten hur jag mådde. Berättade då att jag är sjuk o varit sjukskriven ett tag. Då sa hon "-mådde du likadant förra gången?!"

Jag blev så paff!! Hahaha! Tydligen har dom på nåt sätt råkat se magen när jag knäppt upp jackan. Rätt skönt ändå, nu vet jag att dom vet. Utan att jag berättat något

• Rufsi 406

Nu har vi varit på RUL och sett vår lilla skrutt! Vilken obeskrivlig känsla det var! Blev dock framflyttade en vecka så vi är inte lika långt gångna som vi trodde men allt såg bra ut och det är huvudsaken.

• AlexandraViberg

Och bara för att jag inte haft huvudvärk alls idag så börjar hjärnspökena..
    Kul att man ska reagera så en dag då man mår bra.. jävla hjärna! Ska ta ut den några månader..

Halsbränna har jag iallafall :P

Några som gjort rul nu? ÅÅÅÅH! Känns som en evighet kvar ju! v.16 nu och ska dit i v.19.. GAH!

efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • louise1983

Ja den här julen kommer kännas som en evighet... å vi har inte ens fått våran tid för RUL ännu :/ Blir så matt...

En annan sak då, om man sen skulle börja köpa något klädesplagg till bebisen vad sjutton ska man satsa på för storlek liksom?? Man vill ju att det ska passa när dom kommer :p en konstig fundering från en förstföderska :) :)

• Sömntutan

louise1983: när jag väntade första sonen köpte vi en hel del 50 kläder. Men tji fick vi när han kom ut och var 54 lång. Var bara att åka ner på stan och köpa nytt. Andra sonen var 49 cm när han föddes och kunde ha kläder i storlek 50 nån vecka, men sen var det kört. Nu kommer jag satsa på 56. Det gör inget om de är lite stora i början heller, de växer ganska snabbt i dem om de inte är små när de föds vill säga.

• louise1983
    Sömntutan skrev 2012-12-19 22:33:27 följande:
    louise1983: när jag väntade första sonen köpte vi en hel del 50 kläder. Men tji fick vi när han kom ut och var 54 lång. Var bara att åka ner på stan och köpa nytt. Andra sonen var 49 cm när han föddes och kunde ha kläder i storlek 50 nån vecka, men sen var det kört. Nu kommer jag satsa på 56. Det gör inget om de är lite stora i början heller, de växer ganska snabbt i dem om de inte är små när de föds vill säga.
    Tack för välbehövlig info :)
  • Friiidaaay

Våran pojke hade st 50 i typ 2-3 veckor eftersom han ökade sakta i vikt & då var han 49 lång och vägde 3425g när han föddes. Sen var han är riktig kräkbebis så det gick åt MASSOR med kläder.. Vi ska sälja våran Brio Happy! :D

• Mj1983

Vår första vägde 3,8kg. Hon hade storlek 50 i en månad.

Jag e allergisk mot för stora kläder på bebisar o barn. Tycker det ser förfärligt ut när det e bylsigt o man får vika upp armar osv. Kommer att satsa på en del 50 kläder denna gången med, men även 56 så man har direkt ifall nästa blir större.

Vi har fyndat en happy som ska hämtas på måndag dock får liggdelen bytas ut i färg om det blir en påg...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~