• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei

Godmorgon! Är ni stressade eller lugna i julruschen?

Har ni hunnit fixa alla julbestyr ännu? Vi gjorde knäck och rullade julköttbullar igårkväll.
    Vi ska fira hos mina föräldrar så det blir inte så mycket för oss att göra. Jag har kvar lite godistillverkning och presentinslagning kvar. Det har gått över förväntan. Vi körde ett julklappsrace i tisdags, och är nästan helt klara. Jag smet tidigt från jobbet och tog en fika med min kille innan vi shoppade loss. På 3 minuter passerade Laleh, Reinfeldt, Hon som vann Hela Sverige Bakar, prins Daniel och Plura (ja, de kom inte tillsammans förstås..) Hahahaha, helt sjukt. Vilket litet land vi bor i! Synd att man inte jobbar som paparazzi Glad

Har en present kvar till guddottern och hon önskar sig ett smyckeskrin så det fixar jag i dag på Indiska tänkte jag.

• ToTo10

Igår fick vi komma in på ett vul då jag blödde lite i måndags och igår morse... Allt såg fint ut och jag blödde inte från livmodern, så det va bra :) Vi fick dock årets största överraskning då det inte bara låg en liten i magen utan TVÅ!! Jisses! Skräckblandad förtjusning ;) Fick lov fråga sambon i morse om det verkligen var sant eller om jag hade drömt ;P

• Acantha
    ToTo10 skrev 2012-12-20 10:32:09 följande:
    Igår fick vi komma in på ett vul då jag blödde lite i måndags och igår morse... Allt såg fint ut och jag blödde inte från livmodern, så det va bra :) Vi fick dock årets största överraskning då det inte bara låg en liten i magen utan TVÅ!! Jisses! Skräckblandad förtjusning ;) Fick lov fråga sambon i morse om det verkligen var sant eller om jag hade drömt ;P
    Välkommen i klubben! Visst är det en chock! Så här 10 veckor senare har jag inte smält det än. Trots att det stökar och bökar där inne.
    Spännande tid vi har framför oss! Stort Grattis!!!
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-20 10:06:42 följande:
    Oj gud vilka äckliga hugg man får i magen... Känns som sammandragningar men sånt kan man väl inte ha ennu heller ? blä
    Jag har sammandragningar, men jag har hugg också. Hugg för att livmodernväxer och fogar och muskler stretar emot. Är opererad sen tidigare i magen också, vilket gör att saker växt ihop och nu går i sönder.
    Sammandragningarna var helt normalt enligt BM så länge de inte gör ont och kommer för regelbundet och ofta. Blev sjukskriven på halvtid med sonen pga dem från v.24. Risk att det blir tidigare nu, när det är dubbelt där inne!

• Natan

Har inte skrivit på ett tag för jag har precis gift mig och varit på en liten weekend i Köpenhamn med min man :)

jag har fått jätte mycket hugg i magen som att någon sticker mig med nålar eller knivar, vet någon vad det är?

• kluckis
    Natan skrev 2012-12-20 11:39:16 följande:
    Har inte skrivit på ett tag för jag har precis gift mig och varit på en liten weekend i Köpenhamn med min man :)

jag har fått jätte mycket hugg i magen som att någon sticker mig med nålar eller knivar, vet någon vad det är?
    Det är livmoder som växer och alla organ som bråkar om att få plats! :)
    Så helt normalt så länge det inte gör ont under en längre tid utan bara kommer snabbt om du fattar :)

vilken vecka är du i? :)   
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • SunnaLiv

Ja köpte i sista stund st 50 o tur va det för han va bara 48cm lång och ha st 50 ca 2 månader om inte mer....han växte sakta. Kommer nog inte handla så mycket nytt då ja inte hittat kläder som jag tycker är så fina hittills och har jätte fina neutrala,mycket vita kläder som jag älskar, så de passar vem som kommer ut :). Ni som får tätt o har ammat till rätt så nyligen eller fortfarande ammar era barn......har ni ont i brösten nu? Ja har inte känt av mina bröst alls att de ömmat, men NU!!! Aj aj super känsliga, som i början när mjölken rinner till.....är i v 16 nu....känns skumt att det kom så sent..... E ganska öm i magen med,känns ganska obehagligt...

• Friiidaaay
    Natan skrev 2012-12-20 11:39:16 följande:

Stort grattis till giftermålet! Vi gifter oss med, på påskafton nästa år. Så jag kommer vara lite tjock då Tungan ute

Precis som någon mer skrev, så beror det förmodligen på att det växer inne i magen :) 
  • Natan

Kluckis: okej, jag hade hugg i magen i ca 2 timmar i måndags, jätte obehagligt! Jag är i vecka 15 :) vecka 16 på lördag!

• AlexandraViberg
    SunnaLiv skrev 2012-12-20 11:59:46 följande:
    Ja köpte i sista stund st 50 o tur va det för han va bara 48cm lång och ha st 50 ca 2 månader om inte mer....han växte sakta. Kommer nog inte handla så mycket nytt då ja inte hittat kläder som jag tycker är så fina hittills och har jätte fina neutrala,mycket vita kläder som jag älskar, så de passar vem som kommer ut :). Ni som får tätt o har ammat till rätt så nyligen eller fortfarande ammar era barn......har ni ont i brösten nu? Ja har inte känt av mina bröst alls att de ömmat, men NU!!! Aj aj super känsliga, som i början när mjölken rinner till.....är i v 16 nu....känns skumt att det kom så sent..... E ganska öm i magen med,känns ganska obehagligt...
    Har inte ammat nyligen men däremot läst att det är nu runt denna vecka som brösten börjar förbereda sig på riktigt för mjölken, mjölk körtlar osv, men vet inte hur det funkar när man precis ammat :P
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~