• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Jag minns att vi köpte lite 50 och mest 56, för snittet är ju 52 cm, så de allra flesta kan ha storlek 56, men man kan ju köpa lite 50 också ifall att, men mest 56.

Dottern var 49 cm liten så vi hade behövt mer i storlek 50, men vi satsar ändå på storlek 56 nu också.
    Att de ska behöva 62 är nog inte så jätte vanligt så.

efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • kluckis
    Caroliin skrev 2012-12-19 20:54:23 följande:
    Kluckis : är det rul en söndag du ska göra? Har rul 3 januari (en torsdag)
    Ne på en måndag :)
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • Pellefanten

Vi kommer köpa 2 Bodys, 2 par byxor och 2 par pyjamasar i storlek 44. Dottern va jätte liten och hade 44 fram till hon va 1,5 månad ungefär. Så kommer ta med en uppsättning 44 och en 50 till fl iaf.

• Sömntutan

Jag tror det är lite olika bud på det där med trimestern. Jag har för nig att jag gick in i andra ganska nyligen och jag är i v. 15+4 idag.

• Sagolina

Allting såg fint ut på gårdagens ul:) Öppnade och stängde munnen en hel del, viftade och vinkade och sträckte på sig:) Moderkakan såg också ut att ha flyttat sig lite uppåt, så kanske blödningarna snart slutar. Nästa ul blir på min systers födelsedag 22januari. Då skall de kolla på alla organ, mått mm.

Väntar på julafton då släkten skall få veta att det kommer en liten i sommar:)  

• Friiidaaay

Den enda som jag sett ha längre perioder är babygruppen, då går man i andra trimestern i v. 16. Men alla trimestrar är väll om 3 månader, så rimligtvis går man in i andra trimestern när man går in i vecka 13 ? :P Vilket alla andra "ställen" hävdar, eller antingen v 13 eller 14 :) konstigt detdära (;

• Ung Mamma 91
    Friiidaaay skrev 2012-12-19 14:34:57 följande:
    Tittutkliniken i Stockholm har sånt tror jag? Vi har inget här i Örebro vad jag vet om, så vi skulle få åka uppåt om vi vill göra detSkrattande    www.tittutultraljud.se/
    Der ju bra ut! Får kolla mer på det där :) Funderar på å ta de först i vecka 30 kanske :) 
  • Libra89
    Friiidaaay skrev 2012-12-20 08:27:48 följande:
    Tjejer, när går man in i andra trimestern? Är det från vecka 13 (12+0) eller i vecka 14 (13+0) ? :)

Såg i nån annan tråd i nåt forum att det typ var 13+2 för att det då var antalet dagar man utgick från, men jag vet inte. Det kändes logiskt, 280/3.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~