• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • SunnaLiv
    AlexandraViberg skrev 2012-12-20 12:08:41 följande:
    Har inte ammat nyligen men däremot läst att det är nu runt denna vecka som brösten börjar förbereda sig på riktigt för mjölken, mjölk körtlar osv, men vet inte hur det funkar när man precis ammat :P
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07

Ja men så kan det nog vara! Kanske inte alls har nån connection med amningen :S..... Känner bara att det ömmar massor nu,
  • ToTo10

[quote=68025159][quote-nick]Acantha skrev 2012-12-20 10:56:38 följande:[/quote-nick]

ToTo10 skrev 2012-12-20 10:32:09 följande:
    Igår fick vi komma in på ett vul då jag blödde lite i måndags och igår morse... Allt såg fint ut och jag blödde inte från livmodern, så det va bra :) Vi fick dock årets största överraskning då det inte bara låg en liten i magen utan TVÅ!! Jisses! Skräckblandad förtjusning ;) Fick lov fråga sambon i morse om det verkligen var sant eller om jag hade drömt ;P
    Välkommen i klubben! Visst är det en chock! Så här 10 veckor senare har jag inte smält det än. Trots att det stökar och bökar där inne. Spännande tid vi har framför oss! Stort Grattis!!!
    Ja,det ska bli spännande!:) jag är i v.12+5 nu, så har ännu inte känt några rörelser där inne, men ser mycket fram emot det :) vilken vecka är du i?
  • AlexandraViberg
    SunnaLiv skrev 2012-12-20 12:10:57 följande:

Ja men så kan det nog vara! Kanske inte alls har nån connection med amningen :S..... Känner bara att det ömmar massor nu,
    Kanske! Känns ju logiskt annars! Jag har haft ont hela tiden, men nu på ett annat sätt och de har blivit fylligare och inte bara större. Så råkade jag komma över läsningen om att det börjar gona till sig på riktigt där inne och kände att det var logiskt :)

Ammar du nu eller har du precis slutat egentligen? Tänkte, det måste göra ganska ont att amma med ömma bröst :/
  • ToTo10
    sanmal skrev 2012-12-20 10:41:52 följande:
    Toto10; oj, jösses vilken överraskning! :) vilken julklapp ;)

Hehe, ja, det kan man verkligen säga :) alla tycker att det är jättekul, men jag har inte riktigt hunnit smälta det och förstå det hela riktigt än ;)
  • kluckis
    Natan skrev 2012-12-20 12:08:17 följande:
    Kluckis: okej, jag hade hugg i magen i ca 2 timmar i måndags, jätte obehagligt! Jag är i vecka 15 :) vecka 16 på lördag!

Ja förstår det men det är normalt!  Du kanske hade lyft något eller ansträngt dig. Nu när man är gravid kan man ju få ont i magen av att typ gå i trappen!

Sen kan ju bajskorvarna ställa till det eftersom det är så trångt för tarmarna så kan det göra ont om dom kommer på tvären osv :) 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • AlexandraViberg
    kluckis skrev 2012-12-20 12:19:28 följande:

Sen kan ju bajskorvarna ställa till det eftersom det är så trångt för tarmarna så kan det göra ont om dom kommer på tvären osv :) 
    Haha, ja herregud säger jag bara! :P
  • KarinF
    ToTo10 skrev 2012-12-20 10:32:09 följande:
    Igår fick vi komma in på ett vul då jag blödde lite i måndags och igår morse... Allt såg fint ut och jag blödde inte från livmodern, så det va bra :) Vi fick dock årets största överraskning då det inte bara låg en liten i magen utan TVÅ!! Jisses! Skräckblandad förtjusning ;) Fick lov fråga sambon i morse om det verkligen var sant eller om jag hade drömt ;P

Säger liksom Acantha, välkommen till klubben! Tror att vi är tre här som väntar tvillingar. Själv är jag i v.13+5, i v8 fick jag reda på att jag väntar tvillingar. Mår bra, men är enormt trött! Har inte känt några fosterrörelser än, men det är ju ganska tidigt än. Jag kan bara hoppas att allt är bra där inne.
  • Friiidaaay

Har läst att ni är några som mår illa i olika grad, tänkte kolla hur tusan ni gör med mat? Jag är jättehungrig oftast, men så fort jag lagar maten så vänder det sig i magen och bara pillar i det när det väl är klart. Jag måste ju laga mat eftersom pojken ska äta, så min ide nu är att göra nya maträtter typ varje dag Tungan ute För att äta samma sak flera gånger i veckan skulle göra mig dödligt illamående (;

• AnnaHansson86
    louise1983 skrev 2012-12-19 11:38:38 följande:

Det viktigaste är att den inte är krockad eller utsatt för större stötar! Det kan ju vara det som är svårt att få någon garanti för när man köper begagnat från okänd!
    Smidigt kan ju också se till att stolen man köper har tillhörande bas, då är den mkt smidigare att "klicka fast" i bilen å du slipper krångla med bilbältet varje gång. 

Om du vill använda babyskyddet i travelsystem, alltså att sätta på ditt vagnschassi måste du nog först ta reda på vilken vagn du ska ha och sedan köpa babyskydd därefter. Det är väldigt begränsat vilka stolar som passar till vilka vagnar, å många gånger är det bara det egna märkets babyskydd som passar. 
    Ok.. tack så jätte mycket för ditt svar. Hjälper en hel del för en som aldrig varit inne i den djungeln innan.. :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~