• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Mitt psyk ex som precis kommit in i dottern liv igen anklagar mig för att hon LUKTAR? Att jag inte sköter hennes hygien?

Alltså va? Hur kan en 6 åring lukta till en början undrar jag? Om de mot förmodan utsöndrar svett så luktar det inte förrän man närmar sig puberteten, hon duschar minst 2 gånger i veckan. (helst inte mycket mer då hon har atopisk dermatit, dvs barn eksem och får jobbiga torrfläckar)

Tänderna borstas och hon är en tjej-tjej = hon byter kläder oftare än en annan kan räkna på en hand. Helst två gånger om dagen om hon får bestämma själv och hon sover i pyjamas eller utan kläder, beroende på hur hon känner.

Undrar HUR jag kan ha en dotter som "luktar" utan att ens känna det själv och med ovanstående kriterier uppfyllda.. Kan någon förklara?

Mina gravid hormoner gjorde mig jätte ledsen över detta (ni som minns vet ju att han inte varit snäll mot mig och därför är jag väl extra känslig mot hans kritik, inprogrammerat i hjärnan fortfarande).

Visst, senaste veckorna har jag inte orkat bråka på henne om hon inte vill duscha när jag ber henne pga huvudvärken och kräkningarna, men hon har ju ändå gjort det nån gång i veckan..

Bör jag bry mig eller förlita mig på att jag gör rätt?

efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • tantS

Alexandra - Du har redan svarat på sin egen fråga när du skrev "Mitt psykex". Tycker du ska fullständigt skita i vad han tycker och att han inte skäms över att kläcka ur sig en sån sak. Hade det varit att hon luktade ohygieniskt (som mina kusiner gjorde för de var livrädda för att duscha - de luktade blöt hund var gång de duschat) hade du fått signaler från mer trovärdigt håll. 

Mina hormoner stirrade upp sig för din skull ^^  

• AlexandraViberg

Haha nä hon vill bada men baljan är för liten nu (inget badkar bara baby balja) så hon duschar och gillar att tvätta håret och så!

Sen tar det ju lång tid innan ett litet barn börjar lukta vilket rimligen innebär att hon inte duschar hos någon av oss isåfall!
    Hon luktar möjligen lite ur munnen innan kvälls borstningen men vem gör inte det? :P

Ja jag ska försöka släppa det men han ställde mig verkligen mot väggen när han hämtade henne. Var inte alls beredd!
    Blev ju ledsen men mest arg.

Tack för svaret! :)

• mrshope
    AlexandraViberg skrev 2012-12-20 14:36:17 följande:
    Mitt psyk ex som precis kommit in i dottern liv igen anklagar mig för att hon LUKTAR? Att jag inte sköter hennes hygien?

Alltså va? Hur kan en 6 åring lukta till en början undrar jag? Om de mot förmodan utsöndrar svett så luktar det inte förrän man närmar sig puberteten, hon duschar minst 2 gånger i veckan. (helst inte mycket mer då hon har atopisk dermatit, dvs barn eksem och får jobbiga torrfläckar)

Tänderna borstas och hon är en tjej-tjej = hon byter kläder oftare än en annan kan räkna på en hand. Helst två gånger om dagen om hon får bestämma själv och hon sover i pyjamas eller utan kläder, beroende på hur hon känner.

Undrar HUR jag kan ha en dotter som "luktar" utan att ens känna det själv och med ovanstående kriterier uppfyllda.. Kan någon förklara?

Mina gravid hormoner gjorde mig jätte ledsen över detta (ni som minns vet ju att han inte varit snäll mot mig och därför är jag väl extra känslig mot hans kritik, inprogrammerat i hjärnan fortfarande).

Visst, senaste veckorna har jag inte orkat bråka på henne om hon inte vill duscha när jag ber henne pga huvudvärken och kräkningarna, men hon har ju ändå gjort det nån gång i veckan..

Bör jag bry mig eller förlita mig på att jag gör rätt?
    Precis som någon annan sa, det är ju han som är psyko och letar bara saker att klaga på för att göra dig ledsen. Jag har också psyko-ex och det fanns ingenting jag kunde göra som var tillräckligt bra, han hittade alltid fel. 
    Så hoppas att du inte tar åt dig!

• AlexandraViberg
    mrshope skrev 2012-12-20 15:42:49 följande:
    Precis som någon annan sa, det är ju han som är psyko och letar bara saker att klaga på för att göra dig ledsen. Jag har också psyko-ex och det fanns ingenting jag kunde göra som var tillräckligt bra, han hittade alltid fel. 
    Så hoppas att du inte tar åt dig!

Ja det är sant, det har han ju alltid gjort. Borde lära mig någon gång. Kan ju gotta mig med att det inte är jag som lämnar bort henne 3 dagar/veckan, varje vecka han har henne och alltid på helgen. För att göra vad mån tro? Ja det kan man ju fundera på..

Nä, nu ska jag skaka av detta från kroppen och bygga ihop dottern dockhus hon ska få i julklapp! :D
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-12-20 15:15:16 följande:
    Haha nä hon vill bada men baljan är för liten nu (inget badkar bara baby balja) så hon duschar och gillar att tvätta håret och så!

Sen tar det ju lång tid innan ett litet barn börjar lukta vilket rimligen innebär att hon inte duschar hos någon av oss isåfall!
    Hon luktar möjligen lite ur munnen innan kvälls borstningen men vem gör inte det? :P

Ja jag ska försöka släppa det men han ställde mig verkligen mot väggen när han hämtade henne. Var inte alls beredd!
    Blev ju ledsen men mest arg.

Tack för svaret! :)

Jag håller med dig om att han verkar vara ett riktigt psycho. Han hade säkert kunnat säga något annat lika gärna - bara för att få klaga på dig. Rent psykologiskt  och kanske omedvetet har han säkert superlåg självkänsla i sin föräldraroll och vill (för att "stärka" sig själv) dra ner dig, då tar han till vad han än råkar komma på. Han vill inget hellre än att hitta fel på dig som mamma. Du är ju den som alltid har funnits där och tagit hand om ert barn, det kommer han aldrig kunna leva upp till.

Låt det inte påverka dig!! 
  • Baby Lei
    ToTo10 skrev 2012-12-20 12:15:37 följande:

Hehe, ja, det kan man verkligen säga :) alla tycker att det är jättekul, men jag har inte riktigt hunnit smälta det och förstå det hela riktigt än ;)

Vilken fantastisk överraskning!! Och att få veta det så här sent! Var det ditt första ultralljud?
  • AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2012-12-20 15:53:44 följande:

Jag håller med dig om att han verkar vara ett riktigt psycho. Han hade säkert kunnat säga något annat lika gärna - bara för att få klaga på dig. Rent psykologiskt  och kanske omedvetet har han säkert superlåg självkänsla i sin föräldraroll och vill (för att "stärka" sig själv) dra ner dig, då tar han till vad han än råkar komma på. Han vill inget hellre än att hitta fel på dig som mamma. Du är ju den som alltid har funnits där och tagit hand om ert barn, det kommer han aldrig kunna leva upp till.

Låt det inte påverka dig!! 
    Helt sant, han har låg självkänsla ur alla aspekter så där slog du huvudet på spiken!
    Jag sa iallafall att jag inte höll med om att hon luktar något speciellt.. men men!
    Får ta det med en nypa salt, frågade mamma bla som inte höll med. :P

Tack så mycket :)
  • SunnaLiv

Alexandra: skaka av dig det bara.BArn behöver inte duscha ofta,o som du säger om hon har barn eksem så ska man ju vara ännu mer försiktig. Ja badar min son kanske varannan vecka ;) han vill säkert bara ha nåt att klaga på.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~