• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Lillpluttan

Åh vad kul att handla kläder!! Tänkte vänta till efter UL med att köpa kläder.. ska bli skoj! Blir väl nåt i stl 56 och sen mer i 62.. Har ju mkt kvar från första barnet också..

• Sömntutan

God morgon tjejer!
    Håller med om att det har gått fort den hör gången. Jag har knappt hunnit fatta att jag är gravid och snart är det halvtid . Går in i v.17 på söndag. Har UL 9/1 och samtidigt som jag längtar som en tok så är jag väldigt nervös. Tycker inte det händer någonting med magen. Känner inget hård kant och alla symtom är i stort sett borta. Mår lite illa i bland och foglossning har jag ju. Tänk om det lilla hjärtat inte slår. Eller om det är något allvarligt fel så vi måste avbryta. Hemska tanke. Dessa spökveckor sätter griller i huvudet på mig. Visst kan det vara så att barnet har dött tidigt men att kroppen inte stöter bort det?

• mytol
    SunnaLiv skrev 2012-12-20 11:59:46 följande:
    Ja köpte i sista stund st 50 o tur va det för han va bara 48cm lång och ha st 50 ca 2 månader om inte mer....han växte sakta. Kommer nog inte handla så mycket nytt då ja inte hittat kläder som jag tycker är så fina hittills och har jätte fina neutrala,mycket vita kläder som jag älskar, så de passar vem som kommer ut :). Ni som får tätt o har ammat till rätt så nyligen eller fortfarande ammar era barn......har ni ont i brösten nu? Ja har inte känt av mina bröst alls att de ömmat, men NU!!! Aj aj super känsliga, som i början när mjölken rinner till.....är i v 16 nu....känns skumt att det kom så sent..... E ganska öm i magen med,känns ganska obehagligt...
    Jag har inte ammat på många år men har sen jag slutade amma alltid läckt mjölk när jag duschar varmt. Jag har dessutom alltid efter amningen haft lite "white spots" på mina vårtgårdar men dom har aldrig gjort ont men nu i veckan så kände ja att jag var jätteöm och såg att prickarna blivit mkt mer vita, alltså mer mjölk som samlats i körtlarna så jag antar att kroppen håller på att förbereda sig mer å mer.
  • Yessical

Det går sjukt snabbt framåt Fick tid hos läkaren hos BM i onsdags och fick se den lilla röra på sig för första gången, Det var stort, svårt att inte gråta

Jag har börjat få fruktansvärt ont i brösten när jag går ut, Nån som har lika samma och vad ska  man göra åt det??
    Hjälper bröstvärmare??

• Pellefanten

På onsdag ska jag försöka börja jobba igen. Vi får väl se hur det går. Själv hoppas jag på bra :) så trött på att vara hemma nu.

• tantS

Pellefanten - Hur gjorde du när du blev sjukskriven? Sitter i telefonkö till vårdcentralen nu. Har varit hemma för illamående och huvudvärk i en vecka nu och mina 5 dagar är slut. Kom till jobbet och fick springa till toa direkt och nu sitter jag här och gråter över situationen. Är rädd att först läkare och sen Fk ska vifta bort det.
    40 % avklarat nu. Måtte övriga 60 % bli bättre än så här.

• Pellefanten

tantS jag blev sjukskriven av läkaren på mvc. Inge snack om saken. Han vet dessutom om hur det var förra gången. Fk ringde bara å ställde frågor hur jag mådde osv. Bara säga som det är att du inte får behålla något å inte orkar med något pga det. Du ska inte ringa fk å bli sjukskriven! Du ska ringa läkaren på mvc.

• AlexandraViberg

Har inte haft huvudvärk på tre dagar! Tror hcg blivit så pass lågt igen att det förhoppningsvis gått över? Fick det ju i v.7-8 och från nu ska det generellt vara lägre än då! Har mått så bra att jag blev rädd igår att något var fel! Men tickelitackeli där inne :P

• Lillpluttan

Sömntutan: tänker exakt som du!! Har inte fått tid för UL än. Går in i v.16 i morgon.. Snacka om spökveckor.. Har haft ont till och från i magen och det gör ju inte oron bättre.

Någon mer som brukar ha ont i magen?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~