• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • cindy03

Hej tjejer jag läser flittigt men skriver mer sällan......

Här har man hunnit avverka 40% av graviditeten redanFörvånad här har man  fortfarande ingen jätte gravid mage som många av er har visat på bildtråden men det kommer väl för nu när jag tänker efter så hade jag inte heller någon mage med min först födde runt vecka 20 men efter det sa det bara puff!!

Jag har också rul den 10 jan och längtar ditt!!Glad

Hinner jag inte in här innan jul så vill jag önska er en riktig GOD JUL!!Skrattande

• tantS

Nänä, ska till doktorn men menade i deras bedömning sen. Fick tid kl 11 så får vi se.

• Baby Lei
    Sömntutan skrev 2012-12-21 07:33:42 följande:
    God morgon tjejer!
    Håller med om att det har gått fort den hör gången. Jag har knappt hunnit fatta att jag är gravid och snart är det halvtid . Går in i v.17 på söndag. Har UL 9/1 och samtidigt som jag längtar som en tok så är jag väldigt nervös. Tycker inte det händer någonting med magen. Känner inget hård kant och alla symtom är i stort sett borta. Mår lite illa i bland och foglossning har jag ju. Tänk om det lilla hjärtat inte slår. Eller om det är något allvarligt fel så vi måste avbryta. Hemska tanke. Dessa spökveckor sätter griller i huvudet på mig. Visst kan det vara så att barnet har dött tidigt men att kroppen inte stöter bort det?

Jag känner mig också orolig att det ska ha stannat av därinne. Samtidigt som jag vet att när man väl har sett ett litet fint hjärta slå på ett tidigt ultraljud så är risken väldigt liten. Jag har fått två MA, och båda kom mycket tidigare i graviditeten, den första hade stannat av runt v.5 och den andra runt v.9. Jag började blöda runt v.12 och då konstaterades MA. Så det känns trots all oro inte så troligt att det skulle hända så här sent. Särskilt inte efter tre fina ultraljud och superbra resultat på Kub testet. Vi får försöka att ta det lugnt helt enkelt och njuta av att vara lediga och sen göra våra ultraljud i januari. Jag har fått tid dagen efter dig. Den 10/1... Brrrrrr..
    Vi får stötta varandra härinne så att vi inte blir knäppa på kuppen.. Obestämd 
  • mytol

Det är verkligen spökveckor nu som vi befinner oss i. Jag känner igen mig i de många skriver om att de sticker å kan göra lite ont i magen till å från å ibland så känner ja knappt någonting så att man oroar sig för de istället. 
    Min "bebismage" har oxå "försvunnit", blivit mkt mindre på bara en natt. googla som bara den men de var tydligen oxå vanligt i min vecka (16) för att tarmarna inte är lika svullna längre så att livmoderna kan sjunka in igen å de känns inte lika hårt. Vilket oxå märks på mina toalettvanor, för en vecka sen så kunde de gå en hel vecka mellan mina toabesök å de var en pina, nu funkar den som den alltid gjort igen. 

• tantS

Så har jag blivit preliminärt sjukskriven. Började med att ringa BM på den privata kliniken. De kunde inte ta emot mig för att deras doktor låg på intensiven efter bilolycka. De hänvisar till vårdcentralen. Ringer till vårdcentralen och får en tid. Doktorn skriver ut lergigan men vill inte sjukskriva därför hon som allmänläkare inte får sjukskriva gravida (bullshit and I know it). Hon hänvisar mig till mödravårdcentralen knuten till vårdcentralen. De bara tittar på mig och säger att jag är ju inte skriven hos dem och att jag får åka till akut-KK. Ringer akut-KK som säger att de har intagningsstopp pga helgerna (yeay, akuten har stopp). Ringer allihop en vända till. Får av akuten tillslut höra att det är BM-mottagningen som har yttersta ansvaret (inte heller sant) men får en tid på akut-KK på torsdag för att bli sjukskriven i efterhand. 
    Nu har jag gråtit och bråkat i 4 timmar och inte fått behålla nånting sen igår vid lunchtid. Hade varit lugnare att va kvar på jobb :/  

• Lillpluttan

Mytol: så skönt att höra om magen! Min känns som om den stannat av också. Växte mkt i början men nu känns den nästan mindre :( Spökigt värre.. Ska googla vidare i kväll, hämtar ur min nya IPad 4 så då har jag lite å googla på v.16 som sagt..

Har äntligen fått tid för UL! 14/1 är det RUL. Vi har ju inte sett den lille än så det blir en stor dag!!

• ToTo10
    Solrosen82 skrev 2012-12-20 21:09:26 följande:
    Toto10: vilken chock! Men dubbel glädje ;) har ni fler barn?
    Alexandra: Jag mår så dåligt när andra berättar om psykoex eller psykopojkvänner. Var tillsammans med en idiot och ett psyko för tio år sen och jag är sååå glad att jag inte har barn med han. Skit i vad ditt ex säger och lita på att du har rätt. Låter som att han bara vill trycka ner dig.
    Angående stl på kläder så hör vi till dem som får köpa 62 direkt. Våra barn har haft 74 när de var 3 mån, att få en bebis som kunde ha 50 skulle vara en ren dröm. :) Inte lätt att bära runt på bebisar som är så stora ;)
    Ja, chocken har så smått börja lägga sig, men jag förstår det inte riktigt till hundra än ;)
    Nej, de är våra första och det känns som det nog är ganska bra, vi kan ju inte jämföra hur det är att ha bara en liten :) 
  • Kickilina

Min mage har också nästan försvunnit och jag känner nog inte några fosterrörelser heller ;-( Med Ebbe hade jag en rejäl kula vid det här laget och kände rörelser så fort jag la mig ner. Lite småläskigt är det allt. Kräks gör jag ju dock fortfarande men det kan man ju fortsätta att göra även om bebben inte lever. Nä, ush, så jag tänker! Positiva tankar...kom igen! I natt skall jag i alla fall jobba och då skall jag garanterat lyssna på hjärtljuden!
    Ha en fin helg flickor!

• Kickilina

...och nu fortsätter jag märker jag. Är inne i en ruskigt depp-period! Gick in en sväng i "bebis i maj 2013"-tråden, där har ju de flesta gjort RUL:et nu och där flera fått tråkiga besked...trisomi 13, avsaknad av lillhjärna...uff, jag bara känner att, jag har två friska barn, nu är det min tur...Är det någon mer som känner såhär??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~