• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • texas90

Ja jag håller med, man borde få mer information! Man känner sig ganska "utelämnad" efter hälsosamtalet och tiden till inskrivningen.. Jag var på hälsosamtal tidigt i veckan och ska på inskrivnig 30e november.. Första grav och självklart googlar jag och hittar allt möjligt man INTE vill läsa om mf osv :( men som sagt har många skrivit att de är vanligt också, mina har avtagit helt nu ikväll och jag hoppas dom inte kommer tillbaka.. Har redan fått bristningar på brösten också upptäckte jag nu och dom gör fruktansvärt ont så jag har ju kvar mina gravkänningar och inget färskt blod.. Tack snälla ni som svarat, de lugnar mig kraftigt.. Sängläge är jag ordinerad iaf eftersom jag antagligen är väldigt uppstressad av det här.. Hoppas ni alla mår bra

• Trollbarnet
    Valborgs skrev 2012-10-12 18:39:59 följande:
    Håller tummarna för dig trollbarnet, vilken vecka är du i?
    6+1 är jag i!
  • Valborgs

Det kan inte vara så att symptomen minskat bara? Hade jag varit dig hade jag bokat VUL privat bara för att se om allt är ok, för det är väl ingen risk att man får det genom mvc?

• Trollbarnet
    Valborgs skrev 2012-10-12 18:51:31 följande:
    Det kan inte vara så att symptomen minskat bara? Hade jag varit dig hade jag bokat VUL privat bara för att se om allt är ok, för det är väl ingen risk att man får det genom mvc?
    Vi har ingen privatklinik här, tyvärr..
    Får ringa bm på Måndag och höra, tjata lite.
  • skjuter illa

Idag är jag helt sjukt svullen om magen o har växtvärk så jag tror jag blir galen. Samma molande värk i flera flera timmar... Urk! Plötsligt känns det om möjligt ännu längre till juni o värre ska det bli... :S

• Trollbarnet

Någon av er som har känt av ilningar?
    Fick just en sån, rakt över magen typ, eller typ vid sidan av naveln och ner, skitläskigt.

• Sömntutan

Mådde så fruktansvärt illa i morse när jag satt på tåget till skolan att jag trodde jag skulle få springa på toa och spy. Hoppas det inte blir värre än detta iaf.Under de andra graviditeterna har jag mått som en prinsessa och inte haft speciellt mycket besvär med illamående. Det var lite i börja av andra, men slutade fort.

Äntligen! BF ~14 juni
  • AlexandraViberg

inte ilningar riktigt med knivhugg i ligamenten nån gång då och då! Riktigt ont!

Sömnins: Ja jag har börjat kräkas, först igår vid tandborstning och nu idag när dotter (det första som hände på morgonen när vi skulle äta frukost och jag hann inte få i mig något kex eller så som jag brukar) fick tag på en såskastrull som maken glömt ta bort igår. Och började röra runt i brunsåsen. Fyfan vad jag kräktes då! (är känslig för det i vanliga fall med) 

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Önskan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-12 11:09:33 följande:
    Tänkte bara säga att efter en lång väntan i ett liggandes på en säng i ett rum pga att jag började hyperventilera i väntrummet så såg vi en graviditet i rätt storlek på rätt plats! Aldrig någonsin varit så nervös och aldrig så lättad! Behöver jag säga att jag grät av lättnad och lycka?? :D

Sjukt glad för er skull!! Nu är det bara att njuta av de resterande veckorna!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~