• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Tack! Jo, jag kommer väl att växa in i rollen, har ju som ni säger 9 månader på mig att vänja mig vid tanken :) Hoppas också att det kommer kännas bättre om ett  tag. Kanske när det börjar bli lite mer verkligt? Att man kan se magen, eller har varit på ultraljudet eller nåt. För nu kan jag nästan (bara nästan) inbilla mig att jag inte är gravid ibland.

Fast på ett sätt är jag ju glad också för jag vet inte om det någonsin hade blivit några barn för min del om det nu inte bara råkade hända. Är för velig för att bestämma mig för nåt sånt stort och för planerande för att våga satsa. Är säkert därför (delvis) som jag inte har några barn ännu. Vill gärna veta med 100% säkerhet hur allt blir innan jag gör nåt, t.ex. att den jag ska ha barn med är honom jag kommer leva resten av mitt liv med osv.. Dvs sånt man inte kan veta, det vill jag veta innan jag ger mig in i något :)

• Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-12 11:09:33 följande:
    Tänkte bara säga att efter en lång väntan i ett liggandes på en säng i ett rum pga att jag började hyperventilera i väntrummet så såg vi en graviditet i rätt storlek på rätt plats! Aldrig någonsin varit så nervös och aldrig så lättad! Behöver jag säga att jag grät av lättnad och lycka?? :D
    Åh vännen! Vad skönt att allt såg bra ur. <3

Själv tog jag ett digitalt test idag. Det är så skönt att få det i bokstäver också. Precis som jag misstänkte så kom 2-3 upp i displayen, vilket betyder att jag troligtvis hade ÄL en vecka senare än jag trodde. Är alltså i v.5 och inte v.6 som det skulle ha varit om jag gick efter mensen. Nytt BF blir ungefär den 14 juni
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    texas90 skrev 2012-10-12 15:47:24 följande:
    Puffar lite ang mitt inlägg tidigare imorse.. Ingen som känner igen sig?:/
    Jo, bruna flytningar hade jag också här om dagen. Men de avtog väldigt fort. Vad jag har förstått så är det inget ovanligt att man har det i början på grav. Tycker det är lite konstigt dock att gyn inte informerar om det. Skönt att du fick göra ett VUL iaf och se att allt var bra. Tror inte att du ska oroa dig för mycket, men visst känner man en viss oro när detta händer.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sassahed
    texas90 skrev 2012-10-12 15:47:24 följande:
    Puffar lite ang mitt inlägg tidigare imorse.. Ingen som känner igen sig?:/
    Joho. Hade små blödningar 4 gånger i början av min 1:a graviditet utspritt under några veckor. Första gången så ringde jag in till gyn och fick som svar att jag höll på att få MF skulle ta 2 panodil och gå och lägga mig. Jag tjatade iaf till mig en tid nästkommande dag och fick komma in och göra ett VUL. Tror detta var i v.7 kanske. Och då fick vi se hjärtat som slog, så allt var ju bra. Dom kunde inte riktigt svara på varför jag hade fått bödning men det kunde vara ett kärl på livmodertappen som brustit.

Hoppas att allt går bra för dig 
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-12 15:45:36 följande:
    Åh vännen! Vad skönt att allt såg bra ur. <3

Själv tog jag ett digitalt test idag. Det är så skönt att få det i bokstäver också. Precis som jag misstänkte så kom 2-3 upp i displayen, vilket betyder att jag troligtvis hade ÄL en vecka senare än jag trodde. Är alltså i v.5 och inte v.6 som det skulle ha varit om jag gick efter mensen. Nytt BF blir ungefär den 14 juni
    Ja det är ju faktiskt det! :D
    Var så jävla nervös innan så jag svimmade nästan.

Åh digitala! Det tog jag på äl+10 och fick 1-2! Sen tog jag det för drygt en vecka sedan i 4+5 och fick 2-3! Är alltid skönt, sen har jag inte tagit mer tester. :)

Spännande! 4 dagar efter mig då :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • mysmamman2

Jag må va galen! Men jag har köpt mammabyxor idag haha! Mina jeans är så snäv i midjan och snäpper man upp så stannar inte gylfen uppe, köpte på hm
    Svarta jeans leggings, så sjukt sköna å jag kan sitta utan att dom stramar i midjan å
    Knäppa upp skärpet å knappen!

Denna hunger blir jag orolig för, är redan tjock och åt nyss en hel pizza!!!!! Orkar oftst en halv...... Suck!

Annars är det bra :) eller ja som de ska vara kanske jag ska säga :-P

• Trollbarnet

Har klarat mig utan bruna flytningar nu sen jag skrev att jag fick sist men nu har de återkommit och mer denna gången, kändes typ som att jag kissat i brallan.. Fattar inte!! Om det är ett MF tycker jag att det kan börja blöda..

Har inte haft speciellt ont, molvärken är där lite då och då. Däremot mindre svullna bröst :( Läst att det kan vara tecken på MF.. fan fan fan....

• Valborgs

Jag använder oxå mammakläder redan, bra mycket skönare för magen.. :) är iväg på ganska många babycafe, så mycket att sitta på golvet, blev så illamående när byxorna tryckte in i magen..

Är oxå orolig för maten :( ska ta tag i simning snart igen, man lär behöva det inför fl.

• mytol
    mysmamman2 skrev 2012-10-12 17:57:26 följande:
    Jag må va galen! Men jag har köpt mammabyxor idag haha! Mina jeans är så snäv i midjan och snäpper man upp så stannar inte gylfen uppe, köpte på hm Svarta jeans leggings, så sjukt sköna å jag kan sitta utan att dom stramar i midjan å Knäppa upp skärpet å knappen! Denna hunger blir jag orolig för, är redan tjock och åt nyss en hel pizza!!!!! Orkar oftst en halv...... Suck! Annars är det bra :) eller ja som de ska vara kanske jag ska säga :-P

Jag har oxå precis vräkt i mig en hel!!! pizza. Jag var så jäkla hungrig nu när ha vakna efter att ha jobbat natt så man kan nog säga att jag hetsåt den. Å nu ligger jag å mår asilla men måste ge mig upp för ja börjar jobba natten igen om 40 min, suck...
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~