• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Neeej! Hade ju skrivit ett långt meddelande. Men min telefon ville tydligen inte att det skulle komma med .

• skjuter illa

Någon som blir illamående efter att ha ätit frukost? Jag känner inget alls när jag vaknar men en stund efter frukost så urk. Ska det inte vara tvärtom?

• Jarnia

Ansluter mig till tråden. Är i vecka 5+5. Har mycket bruna flytningar. Känns inte bra alls och jag springer på toa stup i kvarten bara för att se så jag inte börjat blöda. Hade en mindre blödning i veckan också med lite rosa/rött på pappret. Hade liknande när jag var gravid med dottern men kan inte sluta oroa mig trots att det gick bra den gången. Denna oro är förjäklig!

• Sömntutan

Jag mår illa lite till och från hela dagarna. Att åka bli är rena döden. Är åksjuk vanliga fall och att vara gravid gör INTE saken bättre.

• texas90

Jarina: jag hade precis likadant, detta är min första grav. Så jag fick komma upp på akutgyn mitt i natten och göra ett vul och såg då hjärtat slå :) det kan ju vanligt sa läkarna så här tidigt i grav, och nu har jag normala flytningar igen men ska iaf få gå på ett till vul om ca 7 dagar för att få lugna mig. Så länge man inte blöder och har kraftig smärta så behöver man intr vara så orolig sa min läkare. Lycka till :)

• Jarnia
    texas90 skrev 2012-10-13 13:08:15 följande:
    Jarina: jag hade precis likadant, detta är min första grav. Så jag fick komma upp på akutgyn mitt i natten och göra ett vul och såg då hjärtat slå :) det kan ju vanligt sa läkarna så här tidigt i grav, och nu har jag normala flytningar igen men ska iaf få gå på ett till vul om ca 7 dagar för att få lugna mig. Så länge man inte blöder och har kraftig smärta så behöver man intr vara så orolig sa min läkare. Lycka till :)

Tack texas90! Förra graviditeten gjorde jag ett tidigt VUL eftersom jag var så orolig men den här gången har jag inte bokat nåt. Jag vet ju att det är ganska vanligt med bruna flytningar samtidigt läser man en del som skriver att "så började mitt MF". Baaah! Men jag ska försöka att inte oroa mig. Tjänar ju liksom inget till. Vilken vecka är du i förresten?
  • wassan

Känner ni er också extra rädd? Ifall ja sover och gubben öppnar dörren hastigt så blir ja rädd vaknar till.....har blivit extra känslig, även när jag är ensam hemma..

• texas90

Ungefär vecka 5-6 lite svårt att se än sa dom, men ska tillbaka om 7 dagar ungefär och då kunde dom se "bättre" tydligen :) tror man oroar sig väldigt mkt i onödan, jag är likadan :p och google har blivit min bästa
    Vän o min killes fiende, han som får står ut med mitt gråtande när man läser sånt man inte vill läsa.. Haha. Vilken vecka är du i?

• kluckis

Gått in i ny vecka :)
    Vecka 7 (6+0)

Har mensvärk idag och lite förkyld och det hugger som satan när man nyser :/ Lite orolig...

Ska på VUL på torsdag som tur är :)     

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~