• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • KarinF
    Friiidaaay skrev 2012-12-23 21:43:41 följande:
    Hurtigt Kickilina! Skulle också vilja gå på vattengympa, men det verkar de inte ha alls i Örebro.. Så ska istället köpa kort så jag kan åka & simma själv ibland :) Det ska ju vara skönt säger dom. God Jul på er alla mammor & blivande mammor! Hoppas ni får en bra jul :)

Det finns vattengympa på Eyrabadet. Tror att det ingår i gymkortet på Actic gym.
  • Tessss

Någon här som funderat något kring "femte sjukan"? Stod om den i en av mina appar idag och givetvis började jag noja lite grann ;) Ska fira jul hos min bror vars 9-månaders har varit sjuk de senaste dagarna och det skulle ju vara typiskt om det är den smittan han sitter på.. Men ja jag hoppas på det bästa och tänker givetvis gå i alla fall, behöver ju inte gulla med sjuklingen ;)

• regnskogen

God jul alla mammor/blivande mammor :D har ni fått något fint idag? Jag har bara fått pengar av alla, förutom min pojkvän. Han gav mig ett halsband med två rektanglar på, en stor o en liten. Grejen med det halsbandet är att sen när barnet är fött och den har ett namn, kommer vi gravera barnets namn på den lilla rektangeln, min och min pojkvännen namn ska vi gravera på den stora. Jag tyckte det var fint! Fick också parfym , han vet verkligen vad jag tycker om fast vi bara varit tillsammans 6 månader. Han är världens bästa!

• tantS

Jag fick en sån där pingla i silver som man hänger på magen av mamma. Syrran gav ett paket "till bebis från moster"; en Håkan Hellström-body :). Under granen ligger ett paket från "bebisimagen till mamma" som ska öppnas när sambon kommer hem om en timme. Sen fick jag lite saker till hemmet och en snygg väska. Sista julen vi firar separat, han hos sina och jag hos mina föräldrar. Blir till att göra egna traditioner nästa jul :)

God jul allesammans!

• Sagolina

Har haft en superskön jul hittills! Pulkaåkning, god mat, umgänge och presenter i mängder:) Och så har jag börjat känna av små puffar i magen, som jag tror är lill*n! Hoppas de snart blir lite starkare, så kan jag känna mig säkrare!

Fick tre kokböcker i julklapp (en med mat för barnfamiljer), så blir att börja testa en massa nya recept den närmaste tiden! Sen fick jag och sambon gemensamt en liten mobil till barnvagn och ett kort av mamma att hon köper den vagn vi vill ha senare i vår! Vilken superpresent!!

Nu ligger jag på soffan efter 2hs körning hem och sambon har åkt iväg på jobb. Skall ta en lugn dag och vila upp mig efter de senaste nätterna (mindre sömn än jag är van vig..). Blir brasa, film och hemgjort julgodis av alla de slag nu, sen lite plockande under kvällen!     

Hoppas alla får en fortsatt skön helg! 

• Madelen21

hej allihop
    v 16 idag. Min jul var sisådär.. De va väl inte så kul å vakna mä spräng huvudvärk som inte gav mä sig å sen va trött som en gris sen... mådde inte riktigt bra på hela dagen igår... värre var d i morse... stupa i säng före 21 igår å vakna 08 i morse... helt igentät i näsan å inge nezeril hemma å huvudet värkte from hell...  nu några tim senare känns liiiiite bättre.. men inte helt bra. idag har vi en lugn dag hemma å bara är.. ska äta korv m bröd snart å ikväll blir d lite jansson prinskorv å köttbullar. sen i morgon åker vi på rea å så blir det julmat hos svärmor.

jag fick detta i julklapp: en eldkorg av min sambo att elda i ute, 500 av min pappa, en nittsjö keramik tomte, godis, trisslotter m 150 kr vinst påslakan ljuslykta massa mer..

Barnen ja dom ska vi inte prata om va dom fick... allt möjligt :) dottern fick skridskor å hon sa direkt: mamma när jag kommer hem vill jag åka skridskor :P

å tomten han kom ju som vanligt... men min älsta hon vet hur d ligger till me tomten... hon såg på klädseln som tomten hade under vem d var... plus att han lyfte masken lite för å läsa på en del paket å då avslöja ju allt...
    så hon sa till mig: Mamma jag såg att det var gammelfarfar utklädd i en kostym :)

idag blir å ta d lugnt å ladda upp för i morgon. Jag tänkte shoppa mig nåt mamma plagg på rea å så får vi se va ja hittar på. barna fick 500 kr var så d blir även shopping åt dom.. kläder  lr nå 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~