• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • em77

AlexandraViberg.. Vad mysigt å berätta för dottern. Hon kommer garanterat bli super glad. Mina tjejor på snart 6 å 9 blev helt till sig av lycka!!

• Friiidaaay

Kul med lite träningstips! Det ÄR ju nyttigt att hålla igång & sist fick så fick jag så mycket "gratis" av alla hästar jag hade. Men såg att mesborgarskolan hade gravidyoga med start i början av februari :) Sen skulle jag vilja simma en gång i veckan men vet inte riktigt vart jag ska få all tid ifrån.. Däremot lättare gymövningar kan jag köra från hemmaorten :) Lofsans blogg är jättebra! Tycker hon är inspirerande, med måtta (;

• mytol

Jag går på vanlig vattengympa nu men efter nyår ska jag börja på gravidvattengympa 2 ggr i veckan som är anpassad för gravida med foglossning som leds av en sjukgymnast. Gick där förra gången med å de toppen.

En rolig känsla som jag fick i fredags på vattengympan som jag inte mindes från förra graviditeten var hur det kändes i magen. När jag kom ner i vattnet så kände jag hela tiden en tyngd i magen, som en boll. Å de e ju logiskt, fyller man en hink mes vatten under vattnet blir ju den oxå tung. Å bebisen simmar ju ändå i ca 3 dl fostervatten. Jätterolig känsla iaf.

• AlexandraViberg

Em77: kul! Hoppas det! Men tänker artist förbereder mig på motsatsen ifall att, man vill ju inte bli tagen på stolen om det händer :)

• Mj1983

Jag har inte kunnat på promenader sen v 7. (går ca 1 mil om dagen i vanliga fall o springer 3-4 gr i veckan) Först pga illamåendet o yrsel, from v 10 pga foglossningar.

Jag har en motionscykel hemma, cyklar 45-55 min om dagen. Styrketränar med hantlar hemma, armar o sida av mage. Sen gör jag övningar som jag fått av sjukgymnasten för foglossningarna.

Har man foglossningar kan man inte köra zumba el dans kan jag lova er....

• AlexandraViberg

Men vad alla tränar! Jag spelade i ett innebandy damlag innan, vi hade fys där med såklart men jag hatar gym och har inte disiplin nog att göra något hemma. Och innebandy är ju livsfarligt nu! Slutade på en gång! Hade inte kunnat träna heller om jag velat, har ju mått fruktansvärt tills denna vecka!

Nåväl, kanske kan börja simma sen. Finns tyvärr inte mycket gravid anpassat här, om ens något..

• Mj1983

Jag började kunna cykla lugnt typ 15 min om dagen för 2,5 vecka sedan. Sen har jag trappat upp allt eftersom jag känt att jag klarar det. Illamåendet lättade för 2,5 vecka sedan.

Gjorde misstaget att väga mig idag. Vecka 15 o +10kg. Känns minst sagt bedrövligt. O då har jag som sagt tränat sen 2,5 vecka tillbaka...

• em77

Ja jösses va alla är duktiga å tränar. Själv e jag en slö jäkla soffpotatis..!! Och jag kan varken skylla på illamående eller foglossning. Måste väl ta tag i det men varken orken eller motivationen finns där. Usch!! Känner mig riktigt flötig )). Haha

• AlexandraViberg

Jag vägde mig igen nu imorse, helt övertygad om att jag var tillbaka på startvikten för jag känner mig frisk och kry nu igen. Men nä.. Fortfarande -3, men har gått upp 1 kg sen 7/12 när jag var nere på lägsta vikten. Ska nog inte klaga! Men planerade 10+. Dvs upp till 69. Är nu på 56. Känns avlägset eftersom jag gick upp 6 kg med dottern.

Men jag känner mig starkare iallafall! Kan nästan borsta håret själv igen och bära matkassen :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~