Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Zora skrev 2012-10-18 11:50:12 följande:
    Någon här som ska göra KUB/NUPP? Fick veta idag på inskrivning/hälsosamtal att här där jag bor får man inte göra det om man inte är 35 när barnet "tillverkas" och jag är ju "bara" 34. Jag kommer dock att göra det ändå. Både jag och pojkvännen är överens om det. Känns dock väldigt nervöst..
    I min kommun får vi oxå göra oavsett ålder, bor i östergötland...
  • mytol
    Träz skrev 2012-10-18 21:06:35 följande:
    Det är ju en hel vetenskap!! Nästa följdfråga.. Om ÄL-testet visade glad gubbe den 30:e, var äl då eller va den senare..? Och jag ska ha två barn sen innan.. Kan ingenting iaf!!

Jag skulle räkna på äl den 30:e å sen ta de + el - en dag. Jag vet att jag måste ha blivit gravid nån gång straxt efter den 18:e september då det var det första tillfället vi hade sex den månaden å sen gick det minst en vecka till. Så enligt mig är jag i 6+1 men min bm som räknar på sista mens tror 6+5. Mitt första digitala visade 2-3 exakt 15 dagar efter den 18:e och en vecka senare visade mitt andra 3+.
  • mytol

Aj, aj, aj! Idag är mina bröst jättesvullna å gör superont. Jag som tyckt att dom inte gjorde så ont längre eller att ja börja vänja mig vid smärtan.

• mytol

Min enda cravings än så länge är för tillfället toast med philadelphiaost i. Mmm.... Fick lite panik då jag såg att nån här på forumet som hade frågat om man kunde äta philadelphiaost. Så igår googla ja å som tur var så är just philadelphia en av dom färskostar som är helt ok. Pjuuuh!d

• mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-10-19 10:01:10 följande:
    Såg en 1 cm räka och dess hjärtslag idag! Bild kommer senare i bildtråden, super häftigt!
    åhh, vad skönt!
    Jag ska på mitt nästa torsdag, längtar ngt enormt... 
  • mytol

Tanken var först att vi skulle avvakta med att berätta för alla så att vår son kunde få berätta men vi vill inget säga till honom på ett bra tag. Men jag håller på att bli galen av att träffa mamma å pappa å inget säga.
    På ngt sätt så känner jag mig så skyldig, som att jag ljuger dom rakt upp i ansiktet genom att inget säga.
    Min pappa kommer bli överlycklig medans mamma mer är den försiktiga och kanske helst vill veta det efter v.12 så att hon riktigt kan glädjas.  
    Vi ska på ul och nupptest den 29/11 och helgen innan fyller sambons systerdotter år så då kommer vi träffa hans föräldrar och tvillingsysters familj. Hade helst velat haft ul:et innan men men....
    Sist var vi tvugna att berätta tidigt, redan v. 5 eftersom jag låg inlagd med dropp då flera ggr och deras kommentarer störde mig ngt så enormt. T.ex. "jaha, grattis då får man väl säga, även fast de ännu inte finns ngt där inne riktigt å inte vet vi ju att de blir de heller"..... mmm, tack för den idiot hade ja lust å säga men ja höll mig, jävligt svårt dock!! För mig kändes de ju så extremt verkligt som bara spydde å spydde å låg inlagd på bb med massa bebisar omkring en å så får man sådana fina kommentarer ihop med grattiset. Social kompetens, nae det har ingen av sambons föräldrar direkt! 

• mytol
    che71 skrev 2012-10-20 07:26:12 följande:
    Godmorgon alla morgontidiga tjejer!! Jag hoppar in här också. 41 år , första barnet, BF 19 Juni v 5+2 men jag har 3 missfall på 2 år bakom mig så är förstås orolig Vi har försökt med ÄL tester sen sommaren 2010, första missfallet i v 6 på Nyårsafton 2010 Sen tog det 1 år att bli gravid igen, (o då med hjälp av ÄL stimulerande medel Pergotime) VUL i v 8 visade ett litet hjärta som slog o lyckan var fullkomlig, jag fyllde i en liten bok om att vara gravid, alla symptom, alla tankar, alla planer, men det blev också missfall i v 11 nu i Mars Sen blev jag gravid igen innan Midsommar i år, var gravid hela semestern, åt en massa nyttigheter, promenerade, vilade o myste med "hemligheten", jag o min underbara sambo! Alla de bästa förutsättningarna i form av semester , ingen stress, sol o jordgubbar o fisk o grönsaker. På VUL i v 8 syntes inget hjärta som slog, 1 veckas orolig väntan på nytt VUL ifall vi bara inte var så långt gångna som jag räknat ut,  men det var MA o det blödde ut dagen efter på "naturlig väg" som MF v 9. Vet inte hur många gånger jag varit på VUL i samband o efterkontroller vid missfall, är stamkund på KK Sen fick vi äntligen en missfallsutredning, det visade sig att jag har APC resistens, ökad benägenhet att bilda proppar, så nu hoppas vi att Fragmin, blodförtunnande sprutor som jag tar själv varje kväll ska hjälpa oss. Nu är jag gravid igen (precis som alla ggr utom den första, med hjälp av Pergotime) Hoppas så att det är vår tur nu! Har längtat efter barn i 7-8 år nu, men min förra sambo ville aldrig ha barn. Jag o min fine kille träffades för snart 3 år sen o vi kände direkt att vi ville ha barn tillsammans. Bara det inte är för sent för oss! 4:e gången gillt!!! Grattis till er alla!!! Nu ska vi ha Junibebisar, en sådan underbar tid att få barn!!!

Välkommen! Då ska du allt se att den lilla är här för att stanna denna gång nu när dom kommit underfund med orsaken till dina tidigare mf. Stort grattis oxå!!
  • mytol

Själv har ja inga större problem med att sova, snarare mer problem med att hålla mig vaken. Varje kväll tittar jag på klockan å önskar att hon ska vara runt 21-22 så att de känns mer legitimt att gå å lägga sig men likt förbannat är klockskrället runt 19. Jag har alltid älskat att jobba natt, har inga som helst problem med att hålla mig vaken trots att vi är helt själva å har i princip inget å göra alls oftast men förra helgen var en ren pina! Jag har nog aldrig varit så trött. Jag som tänkte föreslå att jag skulle få jobba mer natt pga min foglossning men då måste jag se att detta vänder annars blir det ohållbart.

• mytol
    che71 skrev 2012-10-20 08:08:06 följande:
    Tack så mycket!! Det är ju i o för sig inte så att APC resistensen är orsaken till mina MF. Men det är det enda de kan hjälpa oss med. Kanske kan det hjälpa! Det hoppas vi på!! Vilken vecka är du i nu?

Enligt mig själv så är jag i vecka 7,6+3 men enligt bm som går på sista mens så är jag i v8,7+0 men det vet jag är en ren omöjlighet så jag litar på 6+3. Ska på vul på torsdag å kommer då vara i 7+1, längtar å hoppas att tiden springer iväg.
  • mytol
    che71 skrev 2012-10-20 09:49:39 följande:
    Åh va kul att du har VUL på torsdag !!! Håller tummarna!!

Hoppas ju å tror att vi får se ett tickande litet hjärta. Å sen så ska de bli kul å se vad min läkare tror för bf.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~