~* Juni Bebisar 2013 *~
Åhh vad härligt, stort grattis!
Jag och sonen var på öppna förskolan idag å där träffade vi min höggravida kompis.
Jag frågade vincent vad jessica har i magen.
Vincent: En bebis, men de har du oxå!
Jag: Har jag?
Vincent: ja, jag är helt säker på det!
Min kompis tittade misstänkt på mig å ja skrattade lite å våga knappt möta blicken...
Undrar om dom har ett sjätte sinne de små. Vincent är 3 år och 9 månader och vi har inte pratat mkt om detta hemma för att vi vill vänta lite med att berätta för honom.
Roligt och lite skumt
Oj, vad ni skrivit i helgen, har inte hunnit läsa igenom allt ännu.
Själv så har vi haft en barnfri helg och varit i ullared å bott på hotell i värnamo med ett par vänner. Så skönt!
Jag hade sett fram emot mammaavdelningen på gekås som tyvärr var till en stor besvikelse. Toppar fanns en del men det var jag inte alls intresserad av utan jag var ju ute efter byxor. 1!!! par fanns det, svarta som inte alls var fina på. Näe, de blir en tur till H&M helt enkelt.
Foglossningen blev ett faktum efter en heldag på gekås å vill nu inte ge med sig.
Spyr numer kanske bar 3-4 ggr per dag tack vare mina tabletter lergigan comp så nu kan jag iaf behålla vätskan jag får i mig.
Hoppas ni alla haft en bra helg! Nu ska ja försöka läsa igenom vad ni skrivit
Hur gammal är du? - 29
Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Sambo, 32
Hur länge har ni varit tillsammans? - Snart 12 år
Har du barn sen innan? - 1 son
Var bor du? - Norrköping, Östergötland
Hur bor du? - En bostadsrätt, 3:a men letar hus
Kommer bebisen få ett eget rum? - Nej inte om vi bor kvar i trean.
Har du bil - och kommer du behöva byta bil? - Vi har en Volvo v70, kommer inte byta
Vad jobbar du med? - Personlig assistent
Trivs du med ditt jobb? - Trivs som fisken i vattnet.
Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? - Ja, minst 1 år.
Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? - Ja, men vi vet inte hur länge
Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? - Nej inte än
Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? - Nej
Hur många vet att du är gravid? - Mina föräldrar, min chef och arbetsledare och våra två närmsta vänner.
Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? - Lider även denna graviditet av hyperemesiss så man får vara glad om man är sugen på ngt överhuvudtaget.
Favoritfrukost just nu? - Havregrynsgröt, lättspytt
Godaste middagen? - Varierar verkligen från dag till dag.
Hello! Läste att det är flera som känner sig yra. Här är en till. Dock så tror jag att min yrsel beror på mina lergigan comp tabletter. Var likadant sist. Antar att det är effedrinet som jag reagerar på, även om det är en liten mängd så är ju inte kroppen van vid det. Tänkte först idag när de kändes som om ja skulle svimma bara av å ligga i soffan att ja kanske inte behövde ta så många tabletter, ack så fel jag hade. Hoppade över tablett nr 2 å började straxt kräkas upp även vattnet som jag drack. Så jag gav upp efter några timmar å tog en tablett. Nu har ja varit ledig i en vecka men imorn e de dags igen. Får väl se hur det går....
Godmorgon! Har varit på jobbet nu i en å en halv timme å e så sjukt trött, zzzzzzzzzz. Längtar tills klockan blir 19:15 så jag får åka hem
. När vi väntade sonen hade vi bara 2 namn, Linnéa om tjej och Vincent om kille å ut tittade ju en pöjk. Så Linnéa står kvar som tjejnamn och så troooor jag att vi enats lite om Noel som killnamn.
På tal om Facebook så fick jag ett samtal från en småsur sambo tidigare som hade berättat för sin tvillingsyster att vi väntade en till. Hon hade inte sagt grattis utan bara "de visste ja redan, de har hon(jag alltså) hintat massor om på Facebook". VA, FASAN! Jag sa att de e faktiskt skitsnack å gick direkt in å kolla. Jag har skrivit efter långa pass och nattpass att ja e trött å längtar efter sängen samt ett efter ullaredshelgen att jag kände mig lite trött, yrslig å ofokuserad där en vän kommentera å undra om jag var på väg att bli sjuk. Skrev då bara att näe, jag har nog bara inte återhämtat mig efter ullaredstrippen. Så nu sitter jag lite småilsken på jobbet å irriterar mig
Jobbar min första av tre nätter å de är en pina! Sov så himla dåligt idag på dan å nu är klockan bara 12 å ja e supertrött. Mår illa oxå så ja kan inte roa mig med att äta ngt. Ska prova en kopp te....
Nu har jag fördrivit tiden en liten stund genom att leta lite mammabyxor. Trots att jag gått ner 2,5 kg sen jag fick veta att jag är gravid så kan jag inte ha några av mina jeans. Dom spänner å känns å ser inte alls bra ut. Dom mammabyxor jag har hemma vill jag inte heller använda för dom e så låga å hög mudd så tar jag på mig dom så ser jag automatiskt gravid ut. Tänkte dölja det för mina kollegor i 3 veckor till iaf. Nu hittade jag iaf ett par svarta vanliga mammaleggings, ett par blåa jeansleggings och en jeansklänning (mer tunika än klänning tyckte jag). Tyckte de var rätt bra priser. En del e ju så sjukt dyra. Ni som inte kollat så mkt så kolla in sidan www.greatestmom.se