Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sandraa L skrev 2012-10-22 08:36:57 följande:
    Mysmamman, jag gjorde ett till test i fredags som var jätte positivt på en gång, starkt plus så det har blivit starkare. Däremot så känner jag ingenting. Kanske för att jag hade bim igår och plusade 5 dagar innan? vet inte. Däremot hade jag ömma bröst förut, kommer och går och sedan drar och ilar det mot underlivet. Magen är mjuk, antagligen för att jag lagt på mig lite sambo kilon under sommaren men annars så mår jag som vanligt bortsett från TRÖTTHET på kvällarna...

Det kommer nog. Jag kände inte heller mkt första veckan. Sen helt plötsligt började magen svullna.
  • mytol

Jobbar natt igen då, 3 nätter.... Å på torsdag morgon när jag går av så är det dags för mitt vul 7:45. Jippi!
    Tyvärr så kan inte sambon följa med då han blir tvungen att åka iväg med jobbet då men men får hoppas att allt går bra.

Sov så gott alla som får sova! 

• mytol

Ikväll fick jag nog med mitt bh problem.
    Kan inte ha några av mina gamla behåar med bygel i, dom gör så ont.
    Så inatt har jag klickat hem lite fina bygellösa behåar från bon prix till bra pris.  Jag har redan haft sönder 2 av mina behåar hemma å dragit ut byglarna för att ja ska ha ngt vettigt att ha på mig. 

Min brukare hade gjort hallonmuffins i hemkunskapen idag som låg framme i en påse på bordet ikväll. Jag blev varnad att dom inte var ngn höjdare utan dög till fåglarna men förut så satte illamåendet igång å ja behövde ngt å tugga på. Brukar inte gilla muffins då ja brukar tycka att de e torrt å äckligt men just nu så var det precis det jag var sugen på. Dock så var dom inte alls torra utan nästan lite ofärdiga å kletiga, ogräddade. Så då blev jag ännu mer illamående å fick hulka upp den, blääää! 

• mytol
    Sandraa L skrev 2012-10-23 10:44:09 följande:
    Vet att jag nämnt det här tidigare men känner ett enormt velade kring KUB. Hur ska ni göra och hur har ni gjort? Är som sagt 19år gammal och aldrig ens tänkt tanken tidigare men det känns som att ALLA gör det numera? vad är för och nackdelen? :) 

Vi blir erbjudna men kommer inte att göra det. Jag vet dom som fått 1:2 å fått friskt barn å dom som fått 1:20000 som fått Downs barn. Om jag skulle få ett halvdåligt riskvärde så skulle jag ändå inte vara redo att riskera barnet å ta ett moderkaksprov eller fostervattenprov och jag skulle aldrig leva med att ta bort det och sen få veta att det var friskt. Så nej, jag litar på att kroppen tar hand om det isf och om inte så får vi göra det bästa av det. Det finns så många andra tusentals diagnoser som är så mkt värre.som inte upptäcks.
  • mytol

Var det flera som fått extremt trög mage? Jag som brukar utför mina nr 2 typ varje dag har inte gått på flera dagar å magen e stenhård å man hör hur det bubblar runt men inte ens en fis kommer ut. Magen är stenhård å ja ser ut å vara halvvägs i graviditeten.... Vet inte om det kan ha med å göra att jag spyr så mkt så att det dels inte finns ngt å att jag får i mig en massa luft när jag hulkar. Jobbigt e de iaf. Nu är det snart dags att bli avbytt så att jag får åka hem å sova, zzzzzzzzzz

• mytol
    fivestepsback skrev 2012-10-24 22:54:05 följande:
    Hej allihop! Nu sitter jag här på jobbet och försöker få i mig lite mat, ska jobba till 06.. Vet inte vad som är värst just nu, illamåendet eller tröttheten. Kombinationen är ju inte trevlig iaf.. :/ hoppas att ni andra sover nu, och får sova gott resten av natten :)
    jag jobbar oxå natt, min sista.... men nu ska ja titta på reprisen av bonde söker fru

Själv slutar jag kl 07 å sen blir de raka vägen för vul 7:45, spännande...
  • mytol
    Acantha skrev 2012-10-24 22:31:57 följande:
    Ni som blött, det behöver inte vara nått.
    Jag var på vul idag, allt bra såg jätte bra ut, två små hjärtan som pickade. Jag blödde lite i några dagar förra veckan. Nu vet jag att jag väntar twins!!!!!
    jag har drömt flera nätter i rad att vi väntar twins. aldrig drömt det förut. imorn vul 7:45 men tror å hoppas på ett pickande litet hjärta.
  • mytol
    AllraFörstaGången skrev 2012-10-25 01:42:14 följande:
    ja verkligen hon trodde inte att det var något och allt såg normalt ut. men det var för tidigt för att se något foster och hjärta sa hon var bara typ 6mm eller nått..
    vilken vecka är du i?
  • mytol

Sambon kunde lägga om sina möten å följer med mig på vul:et så nu sitter jag i bilen utanför hans jobb å väntar. Pirr pirr i hela kroppen. Trött som attans efter sista jobbnatten dessutom.... Håll tummar för mig tjejer!

• mytol

Nu är jag hemma igen. EN liten jordnöt med ett tickande hjärta fick vi se, magiskt, sambon såg lite tårögd ut. Älskar vul, det blir så himla mkt mer verkligt för mannen. Min läkare sa oxå att nu när man sett ett foster med ett hjärta som slår så är risken för missfall väldigt liten och ännu mindre i mitt fall eftersom jag mår som jag gör. Han skrev ut lergigan comp som jag åt under förra graviditeten oxå, dom funkade bra i början iaf, hoppas de funkar nu med. Blev framflyttad 1 dag så e i 7+0 å bf blir 12 juni. Wiiii, så lycklig!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~