Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby Lei skrev 2012-11-12 21:11:34 följande:
    Det låter jättekonstigt. Menar du att de hellre gör abort än ett fostervattenprov? Varför då? De kanske inte vill ha barn? Vad har du jobbat som? Det verkar fantastiskt att vara barnmorska! Varför slutade du?

Ja, det låter säkert konstigt i mångas öron. Jag är inte barnmorska utan undersköterska och har jobbat på både bb, förlossningen, gyn och mödravården. Det här är ett ämne som diskuteras mkt i arbetsgrupperna. Jag jobbar inte med det längre pga att jag hoppat runt på vikariat fram å tillbaka å ville till slut ha en fast punkt och bättre lön . De må vara så att de som gör aborterna efter att ha fått ett halvdåligt bedömningsvärde vet med sig att dom har lätt för att bli gravida, sånt kan man ju bara spekulera runt. Jag kommer iaf inte göra testerna men har full respekt för dom som gör det och tycker inget är rätt eller fel.
  • mytol
    ToTo10 skrev 2012-11-13 16:37:24 följande:
    Jag har alltid haft en förkärlek till emmaljungas barnvagnar, men nu efter att ha kollat och klämt och känt så är jag ganska såld på crescent comfort. Någon som har erfarenhet av den? :)

Hmm, vi har en crescent sen sonen. Vet dock inte om den hette Comfort. Måste kanske googla lite. Vår var iaf jättebra å den kommer vi ha nu med då det inte är ngt fel alls på den.
  • mytol
    mytol skrev 2012-11-13 22:02:33 följande:
    Hmm, vi har en crescent sen sonen. Vet dock inte om den hette Comfort. Måste kanske googla lite. Vår var iaf jättebra å den kommer vi ha nu med då det inte är ngt fel alls på den.

Det är en crescent Classic vi har, som sagt toppennöjd men comforten verkar ju jättebra. Den fanns inte när vi köpte. Dock så vill jag ha en hård liggdel som man lätt kan bära så det var därför vi valde just vår vagn. Bor 2 trappor upp å då får de inte va så klumpigt att få upp.
  • mytol

I måndags kväll skulle vi ut å käka å gå på bio med ett par kompisar. Tjejen har ett förlutet med anorexi och varit sjuk länge men har sista tiden mått "bra" och kom till insikt att hon var redo och skaffa barn så dom slutade med p-piller å då slutade hennes mens att komma, eftersom hennes kropp blivit så skadad. Hon fick tabletter för att få igång mensen men ingen mens kom å hon gav upp hoppet. 
    Jag var så himla nervös över att barnafrågan skulle komma upp för jag ville inte såra henne. MEN så fick jag det bästa besdet jag kunde få. Hon berättade att hon var gravid och att mensen aldrig kom igång var för att hon blev gravid direkt. Så dom ska ha i april. Så då kunde jag ju inte hålla mig å vi berättade att det senare kommer en lekkamrat till deras bebis. Både hon å jag var överlyckliga. Jag är så himla glad för deras skull! 

• mytol
    Sömntutan skrev 2012-11-14 12:45:54 följande:
    Oj, vilken uppståndelse det blev om detta med KUB. Såklart man börjat tänka lite i andra banor när man läser här inne, men jag har bestämt mig för att inte göra det trots att min ålder kanske är en aning emot mig ( blir 32 i april). Självklart så tycker jag att man ska få prata om vad som helst här i tråden. Det jag inte vill läsa hoppar jag över.
    Skulle aldrig låta mina beslut baseras på hur "folk" här inne gör. Dock kan man ju få andra synvinklar och ifrågasätta sina beslut pga. saker man läser här. Men jag tror nog man ska vara försiktig att vistas i forum om man vet att det påverkar en så negativt att man mår dåligt av att läsa vad andra gör, tycker och tänker.
    Håller med och jag tänker som så att är det ett ämne jag inte känner mig bekväm i så håller jag mig ifrån dom inläggen och ger mig inte in i diskussionen, risken finns ju annars att ja får svar som jag inte vill höra eller som påverkar mig.
  • mytol
    Jarnia skrev 2012-11-14 13:10:22 följande:
    Hej alla! Här är det inte så roligt just nu. Är i vecka 9+4 och inatt när jag gick på toa fick jag färskt blod på pappret. Likaså morse. Har tidigare i veckan haft bruna flytningar som jag nojat över. Ringde min BM och fick komma in på ultraljud. Då syns nästan ingenting och hon såg ingen tydlig hjärtfrekvens. Först trodde hon att hon såg hjärtat men sen tog hon tillbaks det... Jag är helt bestört! Var på VUL i vecka 6+5 och då syntes hjärtat. Har nu ringt sjukhuset istället och fått en tid för VUL imorgon. Men hur ska jag överleva med denna oro tills imorgon är frågan?? Ledsen för ett negativt inlägg men jag behövde lätta mitt sargade hjärta... snyft...
    Ska hålla tummar och tår för er! usch....
  • mytol
    Annafredrika skrev 2012-11-14 16:32:15 följande:
    Har frågat innan men inte får gehör...hur mycket tar ni hänsyn/oroar ni er för alla rön om kemikalier i mat och hår och hudvårdsprodukter? Danska Miljöstyrelsen har ju gått ut med med svenska mått mätt ganska radikala rekommendationer. klartilstorken.dk/
    jag är inte alls insatt i detta kring hårprodukter. Vad det gäller maten så följer jag rekommendationerna från livsmedelsverket. 
  • mytol

Har ni fått några cravings? Jag e så sjukt sugen på citroner. Så fort ja blundar så ser jag citroner framför mig . Allt som kan tänkas innehålla citron lockar. Har aldrig gillat citron särskilt mkt å hellre valt naturellt mineralvatten innan. Clementiner kan ja äta hur många som helst varje dag, ju surare desto bättre...

• mytol
    sanmal skrev 2012-11-14 20:18:36 följande:
    Mytol; joo, frukt i alla dess former! Men helst clementiner och apelsiner! Sååå gott! ;)

Med sonen hade jag leverpastej, som jag aldrig gillat ALLS innan, med saltgurka eller smörgåsgurka. När ja prova det denna gången fick ja istället kväljningar.
  • mytol
    Rosa fjäril skrev 2012-11-14 20:23:09 följande:
    Akta för mycket citron man får gula tänder;)

Borde inte dom bleka istället
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~