Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

che71 skrev 2012-10-20 19:13:12 följande:
    Jag blöder.

Jag håller verkligen alla mina tummar å tår för dig!!
  • mytol
    Oreos skrev 2012-10-20 21:46:06 följande:
    Jag mådde precis så när jag väntade sonen, så jag förstår verkligen. :/ Det är skitjobbigt! Min BM sa att det bara är att äta det man vill och inte ha dåligt samvete, barnet får det hen behöver och om det är någon som blir utan näring så är det mamman.

Håller med oreos! Jag fick ju nästan alltid gå hemma i ca 5 dagar å hann alltid bli uttorkad mellan mina sjukhusbesök förra gången. Den sim led utav det var ju jag. Bebisen tog det den behövde direkt.
  • mytol
    Sömntutan skrev 2012-10-21 08:13:43 följande:
    Jag börjar nästan tro att det är något fel på mig som knappt känner av något illamående alls. Mår i stort sett som vanligt. Kanske man måste köpa sig ett gravtest för att se att det går framåt . Men å andra sidan har jag inte mått dåligt de andra graviditeterna heller så. Förresten har ni andra nå flytningar? Själv har jag sjukt mycket.

Jag har inte sjukt mkt men mer än vad jag i vanliga fall har då jag brukar vara en torris. Angående illamåendet så får du väl betrakta dig som en av dom lyckliga som slipper det. Det är inget kul som i mitt fall att så.fort ja ska äta så e de första jag tänker, är detta lättspytt? Därför blir det havregrynsgröt varje frukost numera...
  • mytol
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 09:47:32 följande:
    Godmorgon tjejer! Hjälp vad ni skriver :) kul att ha lite morgonläsning! Jag längtar så tills vi ska berätta för alla! Jag skulle kunna tänka mig att berätta redan nu men mannen vill vänta till v. 10 iallafall...Ni som inte berättat än upplever ni att det är jobbigt/mysigt?

Vi har inte berättat för så många. Mina päron, min bästa vän och min chef å de känns himla bra. Vill inte berätta för fler ännu. Tycker om att suga lite på den karamellen
  • mytol

Min mage har oxå lugnat ner sig. Tills för bara några dagar sen så har de enda sen pluset dragit ganska mkt. Men jag antar att det är just i början som det växer fort och händer mkt grejer på en gång. Numera kan ja bara känns ngt ibland. Men den molande mensvärkskänslan är borta. Idag har ja fått ett nytt symptom som jag känner igen sen sonen, magkatarrskänslan. Mår illa å de suger i magen. Inget behagligt alls.

• mytol
    Oreos skrev 2012-10-21 12:25:02 följande:
    En nyfiken fråga, hur gamla är ni? :)

Jag är 29 och min sambo 32, vi har en son som är född 2009
  • mytol

Vår son kommer bli jätteglad. Han har pratat om på dagis att han vill ha en syster men jag tror allt han får nöja sig med en bror

• mytol
    Sömntutan skrev 2012-10-21 15:44:00 följande:
    Vet ni att ni väntar en pojk?
    Äntligen! BF ~14 juni

Näe, men ja tror nog att det blir en pojke till. Men vi kommer inte ta reda på könet. Idag har varit en helvetisk dag å ja börjar befara att denna graviditet blir dom den förra. Har kräkts 15+ ggr å sist var det bara galla, alldeles grönt. Slutade räkna efter den 15:e spyan. Jag försöker äta å dricka trots att ja vet att de kommer upp för då hinner iaf bebisen ta det den behöver. Har mest sovit å varit världens tråkigaste mamma idag.
  • mytol
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 19:07:37 följande:
    Vad jobbig det måste vara för er som mår sådär sjukt illa hela dagarna och kräks! Jag mår illa till och från ibland på morgonen men framförallt på eftermiddagarna/kvällarna. Jag mår mer diffust illa, absolut ingen aptit och tanken på mat får mig att må ännu mer illa. Det enda som jag faktiskt verkar kunna äta (blev min middag ikväll) var två rostmackor utan något på och nyponsoppa. Sålänge det är så här är det OK ändå känner jag. Hoppas inte det blir värre bara! Ni som mått illa i era tidigare graviditeter, när började ert illamående? 

I förra graviditeten så började det redan i v 3. Plussade med digitalt på äl+7 vilket enligt min läkare är väldigt ovanligt men med facit på hand hur jag mådde så förklarade han att jag producerar så extremt mkt hormoner och kroppen klarar inte av att hantera så mkt. Nu denna gång började det lite snällare i v 5 å nu i v 7 verkar de gå åt samma håll...
  • mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-10-21 20:43:38 följande:
    Mytol: dottern kommer imorgon! Saknar som fan men vet att jag kommer känna mig värdelös här i soffan men min tjej är så stor så hon brukar vara extra snäll och ta hand om en när man är sjuk.. Men hon lär ju undra varför jag är sjuk hela tiden nu :/

Min son har fått så mkt beröm idag som varit så duktig å lekt en massa själv medans jag legat i soffan. Mamma är lite sjuk idag fick jag säga.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~