Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

sanmal skrev 2012-11-14 20:36:15 följande:
    Mytol; då kanske det finns en liten tjej därinne denna gång ;) många har sagt till mig att de tror det blir en tjej pga att jag äter mycket frukt och då främst citrus :)

Jag ska inte sticka under stol med att det vore väldigt roligt om de så vore. Blir självklart nöjd med en pöjk till men om jag fick välja så tar ja en tjej. Sambon önskar sig en liten sessa oxå innerst inne, han vill ha en liten Linnéa. Har du ngt barn sen innan eller e de första, ska ni ta reda på kön?
  • mytol
    ThereseJohansson skrev 2012-11-14 20:37:29 följande:
    För första gången känner jag mig sjukt sugen på nått, detta nått är knäckebröd med julskinka..får nog fixa det i helgen :)

De lät ju inte helt fel, med Johnnys senap. Å julmust till!!!
  • mytol
    idape skrev 2012-11-14 20:42:05 följande:
    Har era bröst slutat ömma efter v 9?

Inte helt men ja tror de ömmar mindre, eller så har ja börjat vänja mig...
  • mytol
    Rosa fjäril skrev 2012-11-14 20:44:33 följande:
    Mytol: dom fräter på emaljen

Ja, de e ju logiskt... Skit oxå ....
  • mytol

På måndag e de dags för inskrivning och om exakt två veckor är det dags för ul, snacka om att ja längtar!

• mytol

Idag var jag på inskrivning och nästa torsdag den 29:e är det ul. Bm fråga idag hur vi tänkte med kub och nupptestet, svarade att vi avstår. Då sa hon en sån himla fin sak, i mina öron iaf.

"Du kan föda ett fullt friskt barn som sen kan bli både tjuv, narkoman, alkoholist osv och som kan ge dig stor sorg i livet. Vad är då ett barn med Downs som kan ge dig lycka genom livet?"

Jag har alltid älskat att jobba med Downsför dom ger så otroligt mkt. Det finns självklart mkt jobbigare sidor med men den kärlek dom ger är svår att sätta ord på.

Den 29:e blir det även glukosbelastning i samband med ul:et eftersom jag dels är överviktig och har mkt diabetes i släkten. Under förra graviditeten låg jag bra i blodsockret hela tiden så jag hoppas på det nu med.

Bokade även in rul som blir den 17:e januari. Det första bm besöket blir sen i v. 25 i slutet av februari. Känns så kul å ha lite datum att blicka framåt emot.

• mytol
    Valborgs skrev 2012-11-20 05:45:33 följande:
    Mytol: vi verkar följa varandra :) hade oxå i skrivning igår och ska på UL 29e, fast för vår del blir det kub iofs.

Kommer dock få göra glukosbelastningen först i vecka 26, ser inte precis fram emot det efter allt man hört. Har sluppit det i mina tidigare graviditeter..

Ja det verkar så .

Angående glukosbelastningen så tyckte jag själv att de inte var så farligt som många säger. Visst, de e ju definitivt inte gott, väldigt sött, men de va bara å dricka. Tristessen att däremot sitta i två timmar å ta de lugnt var nog värst . Så jag är glad att vi kunde slå ihop det med ultraljudet så att lite tid rinner iväg. Å numera har man ju så bra telefoner så jag ska nog kunna fördriva tiden . Jag kommer få göra belastningen en gång till senare, kan tänka mig att de blir runt v 26 då.
  • mytol

Jag har inte direkt otäcka drömmar men däremot så drömmer jag mkt men nästan ingenting som har med bebis å göra.

Jag är så himla trött men om 2 timmar får jag åka hem å sova, zzzzz....  

• mytol
    LillStrumpan82 skrev 2012-11-21 05:14:59 följande:
    mytol: Så du jobbar natt? Det måste ju vara döden nu när du är gravid! Jag börjar bli trött framåt 16 om dagarna när det börjar bli mörkt. Det är som att kroppen säger till att det börjar bli dags att sova Sambon är inte direkt överlycklig över att jag är så trött om kvällarna...
    Ja, just nu är de döden, får kämpa mig igenom hela nätterna. Jobbar som personlig assistent å är helt själv så de svåraste e ju faktiskt att hålla sig vaken.

Hoppas denna trötthet ger med sig snart för efter årsskiftet ska jag bara jobba natt pga att jag redan börjat få foglossningen å kommer inte klara av alla arbetsmomenten som är på dagarna. På helgerna går vi ut å går t.ex. med min brukare i vagnen, brukare 35 kg + vagn ca 15kg, brukar gå ca 2 timmar om dan å de e grusvägar å backigt å jävligt. Mitt ute på landet, mitt i ingenstans . Så redan nu så klarar jag inte av promenaderna som förr. Sen har vi inga liftar utan gör alla lyft manuellt. Vi jobbar alltid ensamma, även på dagarna.
    På nätterna är det bara lyft från säng till toastol och tillbaka några ggr per natt.  
  • mytol
    ThereseJohansson skrev 2012-11-21 06:19:46 följande:
    Som sagt v13 nu, trodde tröttheten skulle börja ge med sig men icket! Vill bara vara hemma och sova, känner inte för att gå till jobbet men pallar mig dit ändå...längtar tills jag kommer hem och får sova!!

Åh, grattis. Så himla skönt å ha kommit en bit på väg.

Jag får snällt vänta i en vecka till.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~