~* Juni Bebisar 2013 *~
Kan man inte dricka alkoholfri cider heller?
Jag drack 2 glas i helgen, aja bajja...
Var det en planerad graviditet?
Oplanerad men välkommen!
Hur fick du reda på att du var gravid?
Mensen kom aldrig!
Hur reagerade du?
Surprise!!!
Har du barn sen innan?
Alma 5 år, Ebbe 1,5 år
Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
Gift i 8 år
Hur bor du?
Hus i Göteborg
Vilken vecka är du i?
10+2
Har du några cravings?
Husmanskost!
Hur mår du?
Dåligt! Har varit sjukskriven 1 vecka för mina kräkningar...
Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
Ungefär detsamma fast värre illamående för varje graviditet...
Har du gjort något ultraljud ännu?
Nej
När är bebisen beräknad?
17:e juni
Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
Ska se om jag ser det på RUL, annars får det vara...
Hur vill du föda?
Snabbt och med lustgas...
Alkoholfri är ju ok
Han menade Herrljunga med 0,2 % eller vad det nu är...
Var det en planerad graviditet? Nej på det sättet att jag var mitt uppe i min viktminskning så därför skyddade vi oss kring äl. Detta var första månaden vi inte använde oss utav ältester för att ja trodde att ja kände kroppen så pass bra. Vi avvaktade 7 dagar efter äl med sex men ändå så lyckades det ta sig. Samtidigt så var vi båda medvetna om att detta inte är en säker metod å skulle det inte blivit nu så hade vi tänkt börja försöka under början av 2013.
Hur fick du reda på att du var gravid? Brösten började ömma, ett tecken jag kände igen sonen. Tog ett gravtest efter några dagar.
Hur reagerade du? Blev jätteglad.
Har du barn sen innan? Vi har en son född januari 09
Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) Sambo sen 11 år tillbaka
Hur bor du? Vi bor i en bostadsrätt, en trea.
Var? Norrköping, östergötland
Vilken vecka är du i? v 12, 11+0.
Har du några cravings? citrusfrukter, citronvatten!!
Hur mår du? Mår illa varje dag, kräks inte varje dag längre tack vare lergigan tabletterna. Foglossningen har redan börjat.
Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? Mår mkt bättre denna gång. Under förra graviditeten hade jag redan vid det här laget varit inlagd på sjukhuset varje vecka sen vecka 5. Kunde vara hemma i ca 4-5 dagar å sen inlagd med dropp i några dagar. Så höll det på ända tills min son föddes 12 dagar över tiden. Jag är otroligt lättad över att min hyperemesiss inte alls är lika illa denna gång.
Har du gjort något ultraljud ännu? vul i 7+1 då vi såg ett pickande hjärta.
När är bebisen beräknad? 12 juni
Vilken vecka är du i nu? v 12, 11+0
Dom två sista kom visst inte med
Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? Nej, den överraskningen sparar vi på.
Hur vill du föda? Vaginalt, gärna utan smärtlindring. Min första förlossning tog bara 5 timmar och ngn bedövning hanns inte med och sen hann vi bara vara på förlossningssalen i 15 minuter så lustgasen hanns inte heller med. Hoppas ju självklart på en lika smidig förlossning men det vet man ju aldrig.
Vi har namnen Linnéa och Noel. Vår son heter Vincent, de var de enda killnamnet vi hade å han var en självklar Vincent när han kom ut. Linnéa hänger med sen då. Jag har inte fått ngn självklar känsla denna gången om vem som bor i magen. Sist drömde jag tidigt om en pojke å de fanns inget annat än att de var en pojke. Ska man gå på de här med skönheten och att jag plötsligt älskar citroner (som jag tidigare inte alls varit särskilt förtjust i) så kan man ju tro på en tjej. Sticker inte under stol med att jag väldigt gärna vill att de ska vara de men blir inte på ngt sätt alls besviken om en till pöjk kommer till oss.
Jag kommer vara i 12+0 när vi ska på nuppul. Nu ska ju inte vi ta del av resultat så det spelar ju ingen roll men min bm trodde först när.hon boka att jag skulle vara i 12+4 så hon sa på inskrivningen att de borde nog gå bra ändå å tycker vår ulbm att de e helt galet så hör hon av sig. Om jag tänker på de hon sa så borde ju 10+ vara lite tidigt. Men i "värsta" fall får du väl komma tillbaka å göra ett till