• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Hjärtat3 skrev 2012-12-31 00:29:47 följande:

Va skönt att jag inte är ensam! Det sliter i hela magen när jag nyser! Speciellt när jag försöker kväva eller dämpa den, så nu lyser jag högt o ljudligt, men det gör skitont!
    Bra bra, så det  inte är mina ligament som beter sig onormalt utan att det verkar helt normalt!
    Inte bra att vi ska ha ont däremot, men det kan jag ta bara det är vanligt och normalt :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • SunnaLiv

Kul o höra att magarna visar lite vad som trots en liten hög "ska" vara kille o bredare rund "ska" tyda på flicka.Ska bli jätte skoj o se era magar och kön sen :)

• Solrosen82

Har dragit på mig en förkylning så jag nyser titt som tätt och jag tycker också att det är jobbigare än vanligt. Det värsta är att jag är så täppt i näsan. Börjar förstå varför otrivin dåligt när man e gravid så idag måste det handlas nezeril. ;)

Form på magen tror jag mer beror på vilket kroppstyp man har, hur vältränad man e och hur många barn man fött tidigare. De flesta har tyckt att jag haft pojkmage med både dottern och sonen. Jag har känt på mig vad det var med båda två och har haft rätt. Denna gång känns det som en tjej, ska bli spännande att se om jag har rätt. :)

• mysmamman2

Jag är oxå förkyld.. Har varit det i ca två månader, snorar och nyser.. Verkar aldrig gå över ??! Drygt som f*n ....

• ThereseJohansson

Usch vilken dröm jag haft i natt!! Vaknade helt uppstressad och förtvivlad av en dröm där jag drömt att jag börjat störtblöda, så kändes den så där verklig..fy säger jag bara!! Samtidigt som jag ville gå upp på toa och "kolla mig" så var jag livrädd men skönt att inse att det verkligen bara var en dröm! :) dock kunde jag inte somna om och börjar nu bli trött så jag tar nog och vilar en stund på soffan nu :)

Gott Nytt År till er alla! Tänk att vi får våra små bebisar 2013 :)

• Sömntutan

Snart mina vänner är året då vi ska få våra bebisar här. Gott Nytt År på er allihopa!

• Sömntutan

Såg att det pratades om klädfärger i bildtråden. Jag kan säga på en gång att om det bli en flicka denna gången så kommer jag garanterat handla tjejkläder i rosa och lila. Har ju två pojkar sen innan och skulle tycka det skulle vara så roligt att få köpa gulliga klänningar ( kanske inte med puffärm och tyll) och söta tunikor. Med det menar jag inte att jag tycker att det är fel att sätta blått på en tjej eller rosa på en kille ( mina pojkar har flera lila och rosa plagg). Men på något sätt tar det emot att köpa en blå body nu. Vet inte varför.

• Solrosen82

Mysmamman: åh va segt att vara förkyld så länge! Ska värma lite ingefärsdryck och hälla mig i hopp om att bli lite piggare.

Jag gillar kläder som funkar till båda könen. Handlade mkt från villervalla när barnen var mindre. Då kunde sonen ärva av dottern. Nu är de så bestämda med vad de ska ha på sig att det inte duger med vad som helst. ;)

• mytol

Angående färger på kläder så kommer jag precis som sömntutan köpa mkt "tjejiga" kläder i rosa å lila å allt vad som betraktas vara en "tjejfärg" om det skulle vara så att vi får en tjej.
    Jag kommer nog rensa ut dom mest mörkblåa å tuffaste kläderna från sonen men skulle däremot använda ljusblåa bodys och byxor.
    Min son har haft både rosa och lila pikétröjor, men där har min gräns gått. När han var bebis så fick jag av en släkting till mina kusiner en Fiffi tunika som var lila med tillhörande lila leggings. Dom var äldre å hade väl tagit ngt dom tyckte var sött. Jag gick in på kappahl å lyckades byta den utan kvitto när ja förklara läget. 
    Jag tycker oftast inte att det är just färgen på kläderna som gör det antingen tjejigt eller killigt utan modellen på klädesplagget, form och stil. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~