• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tristar

BF än så länge 15 juni.
    Mitt ex som jag var tillsammans med i 13 år och har två barn med på 2 och 4 år tyckte att det var dags att träffa någon annan och var otrogen med  en tjej på sitt jobb under 1 år innan jag kom på vad han sysslade med. Arg och frustrerad satte jag mig vid datorn och började chatta med en kille som bor i närheten, intensivt talande och dyra telefonräkningar slutade med att han nu bor här med mig och mina två barn som jag har på halvtid.Han har kvar sin lägenhet i stan men har nu kontaktat mäklare. Han har så gott som bott här i 6 månader.
    För tre dagar sen var mensen SEN kan nästan säga på timmen när den ska komma så jag visste vad som va på G. Gjorde ett test och ett tydligt streck visade sig!! Shit!! Är skit skraj, han är fantastisk och jag känner att vi  har något som kommer fungera väldigt länge, men vad kommer alla andra säga?? Är så himla lycklig men lyckan hamnar lite i skymndan när jag oror mig för min familj som ställt upp så otroligt mycket efter skiljsmässan.
    Har dessutom ätit p-piller.. men  det gick ju så där.
    Har dessutom 24 bonusbarn (förskollärare). 

• Valborgs

Välkommen lillstrumpan och grattis :)
    Strongt att vänta med att berätta för gubben, jag hade inte klarat av att inte ringa och berätta :))
    Har du någon tanke på hur du ska berätta när han kommer hem?

• LillStrumpan82

Tack! Jag har lite funderingar.. Vi har pratat om att gifta oss 12/12, mest på skoj dock. Däremot sa han vid något tillfälle att om vi blir gravida innan dess så gör vi det! Får väl spela på det på nåt sätt Har några timmar till på mig att fundera innan han är hemma. Fattar själv inte hur jag kunnat hålla mig, men å andra sidan har vi knappt haft tid att prata med varandra under helgen.

• mysmamman2

Usch idag är ingen bra dag, mår illa och ska åka 45 mil hem idag, bråkar med världens tjurigaste 5åring, gråter för ingenting, ont i huvet ;-((( bah....

Klaga klaga klaga......

• Sömntutan

Grattis till alla nya plussare!

Tristar: Jag träffade min man i samband med att jag och mitt ex gjorde slut. Vi blev ett par snabbt efter det och 3 månader senare var vi förlovade och väntade vårt första barn. Vår äldsta här hemma är född på vår ettårsdag. Det gick undan vill jag lova, men har funkat hur bra som helst. Vi har nu varit i hop i över 10 år och gifta i 6.
    Visst var man nervös för vad alla skulle säga, men det var i stort sett ingen som tyckte det hela var konstigt.
    Det kommer säkert att gå jättebra för er!

• Sömntutan

Mysmamman: klaga på du! Det är därför vi finns här. Själv så har mina humörsvängningar än så länge varit kontrollbara och inte så farliga. Men jag kan lova att det kommer.

• wau771

Testade just posititivt efter att mensen är sex dagar sen. Känner mig förväntansfull men livrädd för missfall. Har en 10-årig dotter sedan tidigare och försökt skaffat barn de senaste 6 åren.

• Lilla Jag84

Hej!
    Jag behöver er hjälp!

Att jag är gravid, det vet jag. Men har försökt att lyckas med att räkna ut hur långt gånget jag är.
    Förra onsdagen tog jag ett clearblue test där det stod gravid 2-3. Vilket då betyder att jag är i vecka 4-5. Idag tog jag ett sånt till ( 11dagar senare) och då stod det 3+. Vilket ska betyda att jag är i vecka 5- och framåt. Betyder det att jag nu är i vecka 6? Jag gjorde vul nu i onsdags, allts en vecka sedan förra testet som visade 2-3 (4-5veckor) och då var knoddas 2,1 millimeter stor. Hoppas någon förstår hur man räknar bättre än jag!

• skjuter illa

Tips till alla illamående! Jag ska inte ropa hej än men det verkar som om vitamin B6 tabletter hjälper mot illamående! :) Igår köpte jag Beviplex Comp o det verkar funka! Man kan även kombinera med Postafen. Visst, den blir man trött av men jag är hellre trött än illamående. :)

• Sassahed
    Lilla Jag84 skrev 2012-10-14 09:05:52 följande:
    Hej!
    Jag behöver er hjälp!

Att jag är gravid, det vet jag. Men har försökt att lyckas med att räkna ut hur långt gånget jag är.
    Förra onsdagen tog jag ett clearblue test där det stod gravid 2-3. Vilket då betyder att jag är i vecka 4-5. Idag tog jag ett sånt till ( 11dagar senare) och då stod det 3+. Vilket ska betyda att jag är i vecka 5- och framåt. Betyder det att jag nu är i vecka 6? Jag gjorde vul nu i onsdags, allts en vecka sedan förra testet som visade 2-3 (4-5veckor) och då var knoddas 2,1 millimeter stor. Hoppas någon förstår hur man räknar bättre än jag!
    Jag har gått efter familjelivs Bf uträknare fram till RUL och det har stämt rätt så bra. Men du behöver man ju veta lite ang när man hade mens sist eller när man anar att man haft ÄL. Också hur långt man har mellan menstruationerna.

Jag som har tempat vet ju i princip exakt när jag haft ÄL 

Tråkigt att höra att det är några här med lite blödningar. Håller tummarna iaf och hoppas.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~