• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Tristar:

Jag är i en lite liknande sits, men jag har inga barn sedan tidigare och ingen otrogen ex-man. Däremot var jag och exet tillsammans (sambo) i 6 år innan det tog slut hastigt för ett halvår sedan. Ganska snabbt började jag träffa en kille som jag kännt några år och sedan ungefär 3 månader tillbaka är vi tillsammans.

För några veckor sedan var mensen sen och det visade sig att jag är gravid. Väldigt oplanerat.. Vi bor inte ens på samma ort, jag har bara träffat hans mamma en gång (ej i egenskap av flickvän och pappan har jag inte träffat) och vårt förhållande har varit lite "hemligt" (för jag vill inte att mitt ex ska veta något för snabbt, han mådde rätt dåligt när det tog slut mellan oss, gjorde iof jag med..)

Så.. det här med graviditeten kom som en rätt stor chock kan jag säga.. Jag har i allafall berättat för mina föräldrar och syskon (som aldrig har träffat barnets pappa) och dom blev väl lite chockade, men samtidigt vääääldigt glada! Blir mina föräldrars första barnbarn (om allt går vägen) 

Den som är mest rädd är nog jag själv. Hade inga som helst planer på att bli mamma just nu, kanske senare när man hunnit bo ihop och kännt efter om vi är rätt för varandra osv.. men tydligen ville ödet annorlunda. Fast jag har fortfarande inte fattat att jag har en bäbis i magen, är lite chockad fortfarande tror jag och har svårt att ta in det. 

• Madebyday

Mytol, ang dina smaklökar så är jag lite i samma sits, fast doftsinnet för min del...doft och smak hänger ju ihop.
    Smaklökarna byts ju ut helatiden, men precis som med doftsinnet så blir nog smaksinnet känsligare under graviditeten :(
    Jag känner av dofter rekordsnabbt nu, både på gott och ont ;(
    Och det kommer nog inte att bli bättre ;)

• tantS

Luktsinnet är helt galet för mig med. Känns lite som att man fått hundnäsa eller nåt. Igår åkte jag tåg på kvällen med en massa festprissar, parfym, öl, cigg, skrik och tjafs - huwa va räligt!

• Valborgs
    Lilla Jag84 skrev 2012-10-14 09:05:52 följande:
    Hej!
    Jag behöver er hjälp!

Att jag är gravid, det vet jag. Men har försökt att lyckas med att räkna ut hur långt gånget jag är.
    Förra onsdagen tog jag ett clearblue test där det stod gravid 2-3. Vilket då betyder att jag är i vecka 4-5. Idag tog jag ett sånt till ( 11dagar senare) och då stod det 3+. Vilket ska betyda att jag är i vecka 5- och framåt. Betyder det att jag nu är i vecka 6? Jag gjorde vul nu i onsdags, allts en vecka sedan förra testet som visade 2-3 (4-5veckor) och då var knoddas 2,1 millimeter stor. Hoppas någon förstår hur man räknar bättre än jag!

Utgår från att du inte vet när du hade din senaste mens?
    Enligt en av alla appar jag har så är fostret mellan 2-4mm i vecka 5, enligt det borde du vara i vecka 6 nu. Fick du inte veta ungefär hur långt gången du var när du gjorde vul?
    Mysigt att ha fått se liten iaf, längtar till jag själv ska iväg och kolla den 23e :)  
  • Blåbärssaft

Hej på er! Jag hoppar in här jag med om det är OK?! Verkar vara en bra tråd :) Jag plussade svagt i onsdags och fick starkt plus i går på BIM. Det blir andra barnet, har en pojke född 08 och är så lycklig över att han ska få ett litet syskon om allt går bra :)

• Alexandraochlillal

Halloj, kan man hoppa in i den här tråden? =) 

Tog ut p-stav 6 sep, ÄL 28 sep bim 12-13 okt. Plussade 10 okt :) V.5 enligt nätet!!

• Tristar
    Sömntutan skrev 2012-10-14 08:29:31 följande:
    Grattis till alla nya plussare!

Tristar: Jag träffade min man i samband med att jag och mitt ex gjorde slut. Vi blev ett par snabbt efter det och 3 månader senare var vi förlovade och väntade vårt första barn. Vår äldsta här hemma är född på vår ettårsdag. Det gick undan vill jag lova, men har funkat hur bra som helst. Vi har nu varit i hop i över 10 år och gifta i 6.
    Visst var man nervös för vad alla skulle säga, men det var i stort sett ingen som tyckte det hela var konstigt.
    Det kommer säkert att gå jättebra för er!
    Tack, vad skönt att höra. Mina två barn sedan mitt tidigare förhållande pratar om bebisar ofta då min bror fick en lite till för 5 månader sen. Ska bli så roligt, längtar!!
  • Tristar
    Zora skrev 2012-10-14 10:10:24 följande:
    Tristar:

Jag är i en lite liknande sits, men jag har inga barn sedan tidigare och ingen otrogen ex-man. Däremot var jag och exet tillsammans (sambo) i 6 år innan det tog slut hastigt för ett halvår sedan. Ganska snabbt började jag träffa en kille som jag kännt några år och sedan ungefär 3 månader tillbaka är vi tillsammans.

För några veckor sedan var mensen sen och det visade sig att jag är gravid. Väldigt oplanerat.. Vi bor inte ens på samma ort, jag har bara träffat hans mamma en gång (ej i egenskap av flickvän och pappan har jag inte träffat) och vårt förhållande har varit lite "hemligt" (för jag vill inte att mitt ex ska veta något för snabbt, han mådde rätt dåligt när det tog slut mellan oss, gjorde iof jag med..)

Så.. det här med graviditeten kom som en rätt stor chock kan jag säga.. Jag har i allafall berättat för mina föräldrar och syskon (som aldrig har träffat barnets pappa) och dom blev väl lite chockade, men samtidigt vääääldigt glada! Blir mina föräldrars första barnbarn (om allt går vägen) 

Den som är mest rädd är nog jag själv. Hade inga som helst planer på att bli mamma just nu, kanske senare när man hunnit bo ihop och kännt efter om vi är rätt för varandra osv.. men tydligen ville ödet annorlunda. Fast jag har fortfarande inte fattat att jag har en bäbis i magen, är lite chockad fortfarande tror jag och har svårt att ta in det. 
    Ja overkligt är det verkligen. Mitt ex ville försöka efter att han berättat vad han gjort. Men hur ska man kunna lita på någon som svikit någon så.. Min blivande sambo och jag har så gott som bott tillsammans de senaste 4 månaderna och han har inte varit i sin lägenhet mer än för att visa mäklaren då vi hade funderingar på att flytta ihop. Nu känns det som ju snabbare ju bättre. Han har j ändå bott här länge och hyran är ju inte billig peciellt om man inte bor i lägenheten i fråga. Men mina föräldrar tyckte inte vi skulle ha brottom... hmm vad kommer de då tycka nu. Hoppas bara vi kan hålla oss från att berätta i alla fall 4 veckor till men om jag känner min mor så har hon redan börjat ana..

Att fatta att man har en bäbis i magen har jag inte gjort med någon av mina förens man ser dem på UL (ultraljudet) och sen får känna hur det sparkar. 
  • fivestepsback

Hej! Jag hoppar in här jag med. Är 24 år och plussade i torsdags, BF 18 juni. Har en dotter som är född 110617, så juni blir en dyr månad i framtiden om allt går vägen! :D Symptom än så länge: trötthet, humörsvängningar, stickningar i livmoder/rygg, och dessutom upptäckte jag idag att choklad smakar SKIT. Inte okej, hahaha! Mådde inte illa under min förra graviditet och håller alla tummar och tår för att jag ska slippa göra det denna gång också.

• Blåbärssaft

Alltså humörsvägningar! Jag är from som ett lamm mot alla utom min sambo! Blir så jäkla frustrerad på honom hela tiden! Skällde precis på honom i telefonen egentligen helt obefogat och grinade en skvätt efteråt. Tror att jag yrade något om att han måste komma hem NU snart (ungefär som att världen skulle gå under annars) Åh jävla gravid-hormoner!

Kan för övrigt inte se NÅGON Rädda-barnen reklam på TV. Fulgråter. Every time. Haha

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~