Lillsnöret skrev 2013-01-08 14:54:48 följande:
Jag hoppar väl in här då :)
Jag är 23 år, min sambo är 43 år och det blir första barnet för oss båda :)
Vi är förlovade sedan snart 2 år tillbaka och har sammanlagt varit tillsammans i 7 år snart.
Bf är den 15 juni, så idag är jag alltså i vecka 17+2.
Vi var på vårt första ultraljud i början av december och fick se vårt "Lillsnöre" med ett fint tickande hjärta göra både det ena och det andra!
Nästa ultraljud blir på torsdag nästa vecka (17/1).
Min sambo vill veta könet och jag är velig och vet inte vad jag vill men ser barnmorskan det så får hon gärna skriva ner det på en lapp som vi kan spara och titta på om vi vill sedan.
Den här veckan har jag börjat känna fosterrörelser! Mest massa sprattel/fladdrande men även några ordentliga buffar :)
Än så länge har jag köpt 6 söta bodys i olika storlekar (50 till 68), ett par byxor, en mössa och en fleecefilt.
Vi har planerat en tur till Gekås helgen nästa vecka..då blir det antagligen lite mer köpt ;)
Ska även till Ikea lite längre fram och köpa spjälsäng och skötbord bl.a.
När det gäller vagn har vi bestämt oss för att beställa en Tako Jumper X 3 i 1 lite längre fram.
Mår för det mesta bra, har haft problem med mycket migrän men har äntligen medicin som jag kan ta under graviditeten som hjälper mycket bra.
Annars har jag mest ont längst ner i ryggen och inne i skinkorna, kan knappt gå ibland.
Förutom det mår jag prima...om man bortser från att jag blir galen på nästäppan men jag kör med nässpray dygnet runt! Hjärtat3, på fass hemsida står det att man kan använda Otrivin, det har iallafall jag gjort i ett par månader nu :)
Nu tror jag det räcker med information..kanske inte ens är någon som orkar läsa ;)