• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • elinile

Tack för välkomnandet! Ja, här är det verkligen mer aktivitet än i den andra tråden. Har ju hänt något varje gång jag kikat in nu.  

Drömmer också många otäcka och verkliga drömmar. Vaknar jag till tidig morgon har jag dessutom väldigt svårt att somna om. Har jag inte haft tidigare. Men oftast får jag ju känna lite små sparkar, så det känns inte så himla jobbigt ändå.

Någon här som varit hos Selbing i Linköping för köns-ul? 

• Baby Lei
    elinile skrev 2013-01-10 13:02:21 följande:
    Tack för välkomnandet! Ja, här är det verkligen mer aktivitet än i den andra tråden. Har ju hänt något varje gång jag kikat in nu.  

Drömmer också många otäcka och verkliga drömmar. Vaknar jag till tidig morgon har jag dessutom väldigt svårt att somna om. Har jag inte haft tidigare. Men oftast får jag ju känna lite små sparkar, så det känns inte så himla jobbigt ändå.

Någon här som varit hos Selbing i Linköping för köns-ul? 

Jag sover också mycket lättare och oroligare än innan. Det känns som att jag ligger i halvdvala många av mina sovtimmar varje natt. Men jag drömmer inte så jobbiga drömmar som många verkar göra i alla fall.

Om allt nu går bra på mitt RUL idag, men bebisen är en blygis och inte vill visa upp sig alltför mycket så kommer jag boka in mig på ett nytt ultraljud helt klart. Jag vill verkligen veta vad det blir!
    Men jag vet inte vart jag skulle boka in mig. Kanske på Tittut? Jag bor i Stockholm.

• Hannathu
    Baby Lei skrev 2013-01-10 12:41:55 följande:

Åååh, det kommer jag också göra. Det är så jobbigt!!

Ja, jag känner nästan panik och att jag inte ens vill göra ultraljudet.. men det ska jag såklart.
    Vad häftigt att du kunde bli gravid naturligt andra gången. Vilken viktnedgång!! Helt fantastiskt bra jobbat! Och snacka om att du fick världens finaste belöning!
    Åh vad skönt att få lyssna på hjärtat! 

Tänk på att dricka apelsinjucie med järnrikmat så tar kroppen upp maximalt av järnet. (undvik att dricka mjölk till blodpuddingen såklart! Kalcium hämmar järnupptaget!)  

Använd gutjärnsgryta när du steker så får du mycket järn från den! (klassisk gammalstekpanna i stället för teflon alltså :)
    Just det! Vi har ju samma dag! Jag håller tummarna för dig!!!! Ja, jag är såklart också rädd att det ska vara något allvarligt fel på bebisen. En tjej från min IVF tråd har precis fått ett tungt besked på sin RUL och har beslutat att avbryta. Men det är ju såklart extremt ovanligt även om det kan hända. 
    Var tvungen att gå ner 4-5gravidkilon från förra graviditeten för att få göra en ny IVF (det blev ju ganska mycket mer dock) men det östrogen som var lagrat i fettväven måste ha sett till att jag fick en spontan ägglossning för en gångs skull.  Är übernervös inför RUL (1a februari först, då i vecka 20) och det trots att kub såg bra ut

Till blodpuddingen, köttet, leverpastejen mm spelar det ingen roll om man dricker mjölk (eller kaffe eller te)- eftersom hemjärn inte har några inhibitorer (och det hjälper inte heller med c-vitamin)

Däremot till maten tillagad i gjutjärnsgrytor (ha gärna lite sura saker i maten som krossad tomat, vin eller vinäger när du lagar i gjutjärnsgryta) så stämmer det att det inte är bra med kalcium och att c-vitamin hjälper
  • Pellefanten

Baby lei: tittut är toppen underbara, gjorde 2 ul där förra graviditeten. Ett tidigigt och ett i 3D. Vi ska görs 3D denna gången också :D

• tantS

Såg den här på fejjan.. Ser så mysigt ut! Tänk om man kunde slappna av på det viset :)  

• Friiidaaay

Grattis alla tjejer till fina ultraljudsresultat & lycka till ni som står på tur! Skrattande Det skrivs så mycket så man hinner inte med att svara alla på direkten :P 

Har 21 dagar kvar till mitt och eftersom jag inte känner ett jota av liten + att magen är obefintlig när jag ligger ner så börjar jag fundera på om det ens finns något där inne.. Är livrädd för att köpa ett angelsound eftersom jag skulle dö om jag inte hittade ljuden. Så det är väll bara att vänta ut tiden och hoppas det finns något där inne..

• Baby Lei
    Pellefanten skrev 2013-01-10 13:26:12 följande:
    Baby lei: tittut är toppen underbara, gjorde 2 ul där förra graviditeten. Ett tidigigt och ett i 3D. Vi ska görs 3D denna gången också :D

Vad kul! Jag vill också göra ett 3d ultraljud vad det lider. Vet du vilken vecka som är optimal för att få så bra bilder som möjligt?
  • Friiidaaay
    Hjärtat3 skrev 2013-01-10 12:40:01 följande:
    Är det nån här mer än jag som störs av väldigt verkliga och  eller otäcka drömmar?

De senaste 4 nätterna har jag drömt att bebis kommit och ibland e det en tjtje, ibland en kille, men inatt drömde jag att den kom på tok för tidigt och föddes sovande. Vaknade jätteledsen och låg hur länge som helst och petade på magen för att få nåt livstecken. Rynkar på näsan 
    Känner mig fortfarande lite sorgsen. 
    Jag drömmer bara en massa skit och verkligen inget positivt alls. Inatt drömde jag att jag var i vecka 18 (tror jag) och hade massor av blod i trosorna, vi försökte få till ett ul för att se om bebis var levande eller död men ingen hjälpte oss. Så nu är jag livrädd för att gå in i vecka 18 med. Tungan ute
  • Lillsnöret

Jag drömmer en himla massa konstiga grejer men inget otäckt, mer än att bebisen fick min näsa ;)

Baby Lei, vår barnmorska sa faktiskt åt mig att jag skulle vara lite kissnödig...men vi kanske inte har hunnit ikapp med alla moderniteter här än :D

• Hannathu
    Baby Lei skrev 2013-01-10 13:30:27 följande:

Vad kul! Jag vill också göra ett 3d ultraljud vad det lider. Vet du vilken vecka som är optimal för att få så bra bilder som möjligt?

Ganska tidigt om jag fattade det rätt för ju längre tiden går desto grumligare kan vattnet vara och störa bilden.
    så runt RUL
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~