• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Lillsnöret

En vecka kvar till RUL, jag längtar halvt ihjäl mig efter att få se mitt Lillsnöre igen!

Vad kallar ni eran bebis för nu? Jag har ingen aning om varför men vi har kallat våran för Lillsnöret enda från början :) 

• Hjärtat3
    Sagolina skrev 2013-01-10 07:44:55 följande:
    Allt prat om större bröst gör mig nästan ledsen:S Har gått ner 15kg i vikt sen maj och tydligen försvann typ allt ur brösten:S Nu använder jag sådana BHn som var lite för små under våren och de passar perfekt. Hade B-kupa från början och var sen ner en sväng till A-kupa och är nu tillbaka till liten B.... Känns lite surt då det skulle vara häftigt att få uppleva att ha aningen större bröst:P

Nåja, de har ju ännu tid att växa till sig!:P 
    Är detta ditt första barn?
  • cj2
    Lillsnöret skrev 2013-01-10 12:07:40 följande:
    En vecka kvar till RUL, jag längtar halvt ihjäl mig efter att få se mitt Lillsnöre igen!

Vad kallar ni eran bebis för nu? Jag har ingen aning om varför men vi har kallat våran för Lillsnöret enda från början :) 
    Vi kallar henne för Vendela efter RUL kommer bli konstigt om det nu inte är en tjej där inne...
  • Hjärtat3

Är det nån här mer än jag som störs av väldigt verkliga och  eller otäcka drömmar?

De senaste 4 nätterna har jag drömt att bebis kommit och ibland e det en tjtje, ibland en kille, men inatt drömde jag att den kom på tok för tidigt och föddes sovande. Vaknade jätteledsen och låg hur länge som helst och petade på magen för att få nåt livstecken. Rynkar på näsan 
    Känner mig fortfarande lite sorgsen. 

• cj2

Jag drömmer också realistiska jobbiga drömmar. Att barnet är sjukt och att jag då inte älskar det. Helt galet!

• Baby Lei
    cj2 skrev 2013-01-10 11:50:08 följande:
    Baby Lei. jag satt och grät innan mitt rul i väntrummet.

Åååh, det kommer jag också göra. Det är så jobbigt!!
    Hannathu skrev 2013-01-10 11:52:36 följande:
    känner så väl igen mig från förra graviditeten som oxå var en IVF (väntade på det den här gången med men det tog sig av sig själv, tack vare 17kg viktnedgång)

Ja, jag känner nästan panik och att jag inte ens vill göra ultraljudet.. men det ska jag såklart.
    Vad häftigt att du kunde bli gravid naturligt andra gången. Vilken viktnedgång!! Helt fantastiskt bra jobbat! Och snacka om att du fick världens finaste belöning!
    cj2 skrev 2013-01-10 11:55:49 följande:
    Är nyss hemkommen från BM. Fick höra hjärtljudet. det låter ju verkligen som en häst som galopperar! :)
    BM blev impad av att jag hade mina vanliga byxor på mig. :)

Där emot måste jag få i mig way more järn. Järnrik mat, några ideer?
    Åh vad skönt att få lyssna på hjärtat! 

Tänk på att dricka apelsinjucie med järnrikmat så tar kroppen upp maximalt av järnet. (undvik att dricka mjölk till blodpuddingen såklart! Kalcium hämmar järnupptaget!)  

Använd gutjärnsgryta när du steker så får du mycket järn från den! (klassisk gammalstekpanna i stället för teflon alltså :)
    AlexandraViberg skrev 2013-01-10 11:52:37 följande:
    Baby lei: vi ska snart åka på RUL, inte nervös att den dött, känner den i magen men nog jävla nervös att den är svårt sjuk så..
    Just det! Vi har ju samma dag! Jag håller tummarna för dig!!!! Ja, jag är såklart också rädd att det ska vara något allvarligt fel på bebisen. En tjej från min IVF tråd har precis fått ett tungt besked på sin RUL och har beslutat att avbryta. Men det är ju såklart extremt ovanligt även om det kan hända. 
  • 2003ett lycko år

då sitter man i väntrummet på mvc och väntar att klockan ska bli ett å ens namn ropas upp. jäkligt kissnödig är jag så jag hoppas att det går fort tills det är min tur.

• cj2

hihi kan du inte gå och kissa då?

2003ett lycko år skrev 2013-01-10 12:53:48 följande:
    då sitter man i väntrummet på mvc och väntar att klockan ska bli ett å ens namn ropas upp. jäkligt kissnödig är jag så jag hoppas att det går fort tills det är min tur.
  • Baby Lei
    2003ett lycko år skrev 2013-01-10 12:53:48 följande:

Enligt min läkare så var det förr i tiden som kvinnorna var tvugna att ha fylld blåsa för att underlätta att se något på ultraljudet. Men inte med dagens moderna teknik.
     Han skrattade när han berättade hur alla vankade runt i väntrummet, superkissnödiga. :)

• Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-01-10 11:52:37 följande:
    Baby lei: vi ska snart åka på RUL, inte nervös att den dött, känner den i magen men nog jävla nervös att den är svårt sjuk så..

Vilken tid ska du dit?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~