• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mhpo

Grattis till alla lyckade RUL så himla roligt att läsa om :) 
    Går in i vecka 19 i morgon men har ytterligare 14 dagar kvar till mitt RUL!! Känns som en evighet! Vi längtar så efter att få se Grodan igen. 

MissMe83: Jag är i samma sits! Hoppas på att kunna tvinga in magen i jackan ett tag till och sen på en riktigt tidig vår även om det mest blir önsketänkande.. Men ska kolla med min pappa om han har ngn gammal jacka jag kan låna om det behövs :)

En del börjar se och redan i vecka 16 när vi var på La Palma var det folk som frågade min man om jag var med barn :) Känsligt som tusan det där! Andra ser fortfarande inget alls och ser förvånade ut när man berättar.  

• Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-10 18:23:45 följande:
    Förlåt!! Vi var och shoppade! Har massa bilder att lägga in sig! Den visade ingen snopp trots full blåsa och det såg ut att vara tre streck så 90% säkert en tjej!

Blev flyttade några dagar så pga det ska vi tillbaka om två veckor och kontrollmäta hjärtat. Tydligen måste de göra det i v.19 och jag blev flyttad till sista dagen i v.18... Men gör ju ingenting! Hjärtat såg friskt ut så det var liksom rutin bara sa hon. Vi såg alla kammare osv och hon sa att det såg normalt ut. Men vi ser Lill hjärtat om två veckor igen! Inte mig emot!

Hon var inte still en sekund heller utan gjorde alla möjliga kullerbyttor och sög på handen osv :P

Kines kalendern och bikarbonatet sa tjej förresten :)
    Härligt att höra! Jag ska ju också tillbaka och kolla hjärtat eftersom jag blev tillbakaflyttad. Dock bra mycket mer än dig . Men som sagt, jag grinar inte över att få se bebis igen.
    Äntligen! BF ~23 juni
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-10 21:29:10 följande:
    Härligt att höra! Jag ska ju också tillbaka och kolla hjärtat eftersom jag blev tillbakaflyttad. Dock bra mycket mer än dig . Men som sagt, jag grinar inte över att få se bebis igen.
    Skönt att någon annan också blev det! Nä man klagar ju inte, speciellt inte när de sa att det såg helt normalt ut nu! :)

Hur mycket flyttade blev du, jag hamnade på 13 juni istället för 10 juni. :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    regnskogen skrev 2013-01-10 18:39:44 följande:
    Alexandra - åh vad roligt att höra :D Jag vill också skrika ut vad det blev för kön på min bebis, men de flesta i min omkrets vill inte veta. Så för att jag inte ska förstöra något för dom, så får jag snällt hålla tyst :( Haha..
    Men visst är det en enorm lättnad att få se hjärtat? 

Jag bad min BM att undersöka hjärtat och hjärnan först, för att jag var så orolig över att det var något fel på bebisen som gör så att den inte kan leva utanför magen. Men hon sa att det såg jätte fint ut, och att jag inte borde oroa mig :)

kram på dig!  
    Ja alltså min mamma ville inte veta men eftersom vi ska berätta för dottern som garanterat kommer springa runt och berätta så hade hon inget val :P

Jag har sett det två gånger redan så det var inte det häftigaste för mig! Men självklart skönt och häftigt! Men roligast var att se hennes profil lite bättre och konstatera att hon har makens näsa :P

Tack för alla grattis ni övriga, orkar inte gå igenom alla sidor känner jag! :D
  • Sömntutan

Alex: jag blev flyttad 15!! dagar. Känns lite konstigt då jag skulle ha plussat på ÄL+6 om det stämmer. Men vad vet jag? Så ist för den 8:e juni är jag nu beräknad till den 23, de du . Men va spelar det för roll, nu vet jag ju att bebis lever och mår bra.

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-10 22:15:33 följande:
    Alex: jag blev flyttad 15!! dagar. Känns lite konstigt då jag skulle ha plussat på ÄL+6 om det stämmer. Men vad vet jag? Så ist för den 8:e juni är jag nu beräknad till den 23, de du . Men va spelar det för roll, nu vet jag ju att bebis lever och mår bra.
    Oj! Men min ul sköterska sa att äggen ibland går in i en vilofas efter att de fäst, så de utsöndrar hcg men de börjar inte utvecklas på en gång! Så det är nog därför då, hon ville flytta mig över en vecka med men det kändes VÄLDIGT orimligt. Visade sig sen att hon hade mitt huvud bara.. litet :P
    För lårbenet var 17+6.
  • Sömntutan

Ja kanske det som hänt då. Ska fråga nästa gång. Måste ju erkänna att det känns ganska surt att börja om i v.17 när jag trodde v.19. Men äh, det är en frisk bebis där inne och det är huvudsaken. Får ju dessutom "träffa" hen en gäng till vilket inte är fy skam. Min man har dessutom ändrat sig och vill kolla vad det är för sort så vi ska nog göra det trots att vi innan sagt nej till det

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-10 22:28:22 följande:
    Ja kanske det som hänt då. Ska fråga nästa gång. Måste ju erkänna att det känns ganska surt att börja om i v.17 när jag trodde v.19. Men äh, det är en frisk bebis där inne och det är huvudsaken. Får ju dessutom "träffa" hen en gäng till vilket inte är fy skam. Min man har dessutom ändrat sig och vill kolla vad det är för sort så vi ska nog göra det trots att vi innan sagt nej till det
    Ja det är ju huvudsaken! Jo jag tyckte det var nog drygt att bli flyttad till EN dag innan v.19 när jag trodde jag redan var i v.19.. men det var ju bara en dag :P

Men har hört om bebisar som bara är små hela tiden och de är egentligen längre gångna än det verkar!

Haha ja man blir ju sugen! Vi var övertygad om tjej de senaste dagarna och när vi såg henne på ul var det egentligen inget snack men vi frågade ändå. Precis när hon skulle sluta undersökningen, så hon satt tillbaka grejen på magen och kikade efter! Inga frågor om det alls :)
  • 2003ett lycko år

å va mysigt när man inte kan känna sparkar pga bebben lagt sig på fel håll med ryggraden utåt så får man njuta utav dennes hicka istället . :)

• Sonaten

I natt kände jag de första sparkarna utanpå magen, med handen. Vilken underbar känsla! Jag har känt fisk-rörelser i en månad, men det är härligt med sparkarna/knuffarna som känns så definierade och tydliga även utanpå magen. Har RUL först om två veckor, så det är skönt med varje få livstecken från bäbisen.

2:a barnet, v 16+5
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~