• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mhpo
    Mjj83l skrev 2013-01-16 12:08:28 följande:
    Här är lite "what to do" :
    Se över er ekonomi!! Sänka lånekostnader? Storhandla? Sälja av saker? Billån? Sänka bensinkostnader? Boende? El?
    Vi klarade oss genom att snåla med föräldradagarna, göra en livsstila förändring ang ekonomin, välja att bo billigare, sälja av saker, och vårdnadsbidraget.
    Allt går om man bara vill!
    Jaha men då vill jag inte då..

• Madelen21

louise1983

va hette din bm som gjorde ul? hon hette ammi som gjorde mitt.. minns inte efternamn nu.. 

• Sömntutan
    Madelen21 skrev 2013-01-16 17:22:27 följande:
    så var vi hemma från ul och allt såg bra ut.. blev flyttad 2 dagar och nu har vi bf 19/6
    och... vi väntar en Prins <3 
    Grattis! Få se om jag ansluter till "pojkgruppen" sen. Det är vad jag tror iaf.
    Äntligen! BF ~23 juni
  • Emmie T

Kickilina: vi sitter i exakt samma sits! RUL i morgon och 4-åriga sonen är hemma och har scharlakansfeber! Vägrar dock boka om tiden för nu tror jag snart att jag avlider av nyfikenhet. Mormor har erbjudit sig att vakta sonen så att mannen får följa med, så det ser ut att ordna sig till slut ändå. Men det är ju maximal otur att barnen ska bli sjuka just exakt lagom till RUL...

• Solrosen82

Grattis till alla lyckade UL!! Nu har snart alla i tråden varit på sitt. :)

Ser att det finns många olika varianter på hur man tar ut föräldrapenningen. :) Själv har jag testat både att ha barnen hemma länge och sätta dem på dagis tidigt.

Med detta barn är tanken att jag ska börja jobba igen sept -14. Helst hade jag velat pussla med maken och dela på ledigheten efter att jag slutat amma, men det fungerade inte med mitt jobb.

Jag respekterar alla för hur de väljer att ta ut sin ledighet. Huvudsaken är att det känns bra för en själv. Själv har jag mest ångest och dåligt samvete för att jag hade dottern hemma så länge så att jag inte kunde tillfredsställa hennes behov. Hon hade dessutom en jobbig inskolning som tog lång tid. Fortfarande kan hon ha jobbigt att säga hejdå när jag lämnar henne på 6-års. Inte så att hon gråter, men hon springer inte iväg efter att jag kramar henne som min son gör. Det kan självklart bero på andra saker än den sena inskolningen.

Jag som person trivs mycket bättre med att varva hemmaliv med jobb och hinna med mig själv också. Jag beundrar de mammor som känner att de skulle kunna vara hemma med sina barn hur länge som helst och bara njuter av det. Men alla är vi olika. :) Sen har ju ekonomin också en stor betydelse för många.

• louise1983
    Madelen21 skrev 2013-01-16 20:50:18 följande:
    louise1983

va hette din bm som gjorde ul? hon hette ammi som gjorde mitt.. minns inte efternamn nu.. 

Ammi Drake :)
  • Madelen21

louise1983  jaa så var det ju :) ja fick lov att hosta för att den skulle ändra läge hehe :)

• Tessss

Och här blir det mest troligt en tjej Precis som det kinesiska testet trodde

Gravid med första barnet! BF 24 juni 2013 ♥
  • Valborgs

Åh vad jag längtar till måndag så jag själv får se vad som gömmer sig där inne :)
    Jag tror tjej.
    Kinesiska kalendern, bikarbonat- och rödkålstestet säger kille.. ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~