• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Åh! Ja de ska ju höra nu så! Super mega myyyyyyyyys!! ;D

Idag fick vi prata med dottern. Allt överdrivet taffsande blev för mycket. Det känns ok här hemma men inte det extrema klängandet på ex affären! Jag kan knappt gå!

Känns som att hon försöker skydda oss och skryta om det samtidigt. Tycker det är gulligt men fem månader till av det? Nä vi fick säga att när jag går så vaggas bebisen och då kanske vi ska låta magen vara i fred så bebisen får sova. Det köpte hon och ingen blev ledsen och jag kan gå igen!! :P
    Söta storasyster

• louise1983
    Baby Lei skrev 2013-01-16 21:52:55 följande:
    Grattis till alla fina ultraljud! Så fantastiskt skönt att det har gått bra för alla. På mitt jobb har vi en riktig babyboom, fem gravida, och vi ska alla få killar!! Lustigt va?! Förresten med tanke på diskussionen här om hur länge vi ska vara hemma med våra barn så måste jag säga att jag beundrar alla föräldrar, både de som är hemma länge och de som börjar jobba tidigt, och inser att jag hamnar någonstans mittemellan:)
    Vad roligt att ha så många bekanta runt sig och dela samma situation :) Själv har jag ingen i samma sits som jag känner i närheten.. så det är skönt att ni finns här tjejor! :)
  • Ung Mamma 91

Jag bara äter och äter och äter! Snart får jag ändra budgeten här :D Men jag går ju inte upp heller ? Har stanant på mina 55,5 kg. Gick ner först från 57 kg mend et var säkert från illamåendet i början! 

• MissMe83

Å nä! Mannen har fått influensa och jag vaknade inatt med ont i halsen. Jag som va säker att jag klarat mig. Hur mår bebis av febe??

• Ung Mamma 91
    MissMe83 skrev 2013-01-17 08:45:04 följande:
    Å nä! Mannen har fått influensa och jag vaknade inatt med ont i halsen. Jag som va säker att jag klarat mig. Hur mår bebis av febe??
    Tror nog den mår prima , bara försöka få i dig mycke vätska :)
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-01-16 23:18:08 följande:
    Ja jag med och vi såg ju hjärtat och allt var i takt osv men låter som att alla rättfärdigar att de inte ska tillbaka genom att säga att det såg ju bra ut så det behövs inte.. Jag tycker det är en bra regel och klagar inte. Ville mest att vi skulle sluta jämföra och rättfärdiga utredningar för någon kan ju bli påverkad. Tycker det är konstigt att kluckis som också bor i övik inte får ny koll fast det var tidigt. Men kanske var en sol struntar lite i den regel eller något! Längtar till 28.de :)

God morgon tjejer! Såg att det blivit oro i lägret pg av återbesök på ultraljudet. Ni kan vara helt säkra på att era läkare eller ultraljudsbarnmorskor skulle ha varit väldigt ärliga om de har sett något som de oroas över och vill kolla upp igen. Ibland kan jag nästan tycka att de är FÖR raka med eventuella problem osv. innan de säkert har konstaterat att det ens är ett faktum. Men när det är tvärtom - som i era fall - att de säger att allt ser fint ut men att det är rutin med en koll till - så är ju den där ärligheten plötsligt mycket härligare! Då VET man att det är sant :) Jag har också fått ett ultraljud till inbokat, i v.31. Det är rutin vid IVF graviditeter. Sen att många skriver "allt såg bra ut så vi behöver inte komma tillbaks" är såklart bara ett citat, så har väl deras läkare sagt till dem. Det är garanterat inte illa menat! Lycka till alla som ska på ultraljud idag förresten! Nu håller vi tummarna för att det fortsätter bli fina resultat här i tråden! Det här är en riktig lyckotråd! :)
  • louise1983

Missme83: jag hade feber, nära 39 under jul å nyår. Var såklart jätterolig men all sjukvårdspersonal jag frågade sa att bebisen inte blev påverkad. Såklart var det bra att hålla ner febern om den drog iväg!

• Acantha
    Baby Lei skrev 2013-01-17 08:54:49 följande:

God morgon tjejer! Såg att det blivit oro i lägret pg av återbesök på ultraljudet. Ni kan vara helt säkra på att era läkare eller ultraljudsbarnmorskor skulle ha varit väldigt ärliga om de har sett något som de oroas över och vill kolla upp igen. Ibland kan jag nästan tycka att de är FÖR raka med eventuella problem osv. innan de säkert har konstaterat att det ens är ett faktum. Men när det är tvärtom - som i era fall - att de säger att allt ser fint ut men att det är rutin med en koll till - så är ju den där ärligheten plötsligt mycket härligare! Då VET man att det är sant :) Jag har också fått ett ultraljud till inbokat, i v.31. Det är rutin vid IVF graviditeter. Sen att många skriver "allt såg bra ut så vi behöver inte komma tillbaks" är såklart bara ett citat, så har väl deras läkare sagt till dem. Det är garanterat inte illa menat! Lycka till alla som ska på ultraljud idag förresten! Nu håller vi tummarna för att det fortsätter bli fina resultat här i tråden! Det här är en riktig lyckotråd! :)
    Vi ska tillbaka, för att lillkillen är just liten. Men jag är inte orolig, vet att de bara vill hålla koll på honom så han inte tappar mer mot brossan. De är fantaksiska och kollar oss nu när vi kommit så här lång hellre en gång för mycket än en för lite!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~