Baby Lei skrev 2013-01-17 08:54:49 följande:
God morgon tjejer! Såg att det blivit oro i lägret pg av återbesök på ultraljudet. Ni kan vara helt säkra på att era läkare eller ultraljudsbarnmorskor skulle ha varit väldigt ärliga om de har sett något som de oroas över och vill kolla upp igen. Ibland kan jag nästan tycka att de är FÖR raka med eventuella problem osv. innan de säkert har konstaterat att det ens är ett faktum. Men när det är tvärtom - som i era fall - att de säger att allt ser fint ut men att det är rutin med en koll till - så är ju den där ärligheten plötsligt mycket härligare! Då VET man att det är sant :) Jag har också fått ett ultraljud till inbokat, i v.31. Det är rutin vid IVF graviditeter. Sen att många skriver "allt såg bra ut så vi behöver inte komma tillbaks" är såklart bara ett citat, så har väl deras läkare sagt till dem. Det är garanterat inte illa menat! Lycka till alla som ska på ultraljud idag förresten! Nu håller vi tummarna för att det fortsätter bli fina resultat här i tråden! Det här är en riktig lyckotråd! :)
Vi ska tillbaka, för att lillkillen är just liten. Men jag är inte orolig, vet att de bara vill hålla koll på honom så han inte tappar mer mot brossan. De är fantaksiska och kollar oss nu när vi kommit så här lång hellre en gång för mycket än en för lite!