• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Carrossk

Madelen21: ja nackdelen är ju att de är tvungna att sitta framåt lite väl tidigt :(. Men emmaljungan tittade vi på och den känns för smal tyvärr. Sonen kommer bara vara 16 månader när bebisen kommer så även om vagnen passar nu så vill man ju kunna ha den länge.
    Här skulle det dröja till i februari innan de får in Las vegas modellen. Så får vänta lite, men lär nog åka till grannstaden (Linköping) framöver och titta där. De kanske har ett större utbud än här.
    Har även sätt på vagnar som sits/liggdel byggs på varandra. Men det känns otäckt att ha bebisen liggandes under sonen. Annars är de nog smidigare när man är på stan eller liknande.

• Caroliin

Lizz89 : nej det är inget som påverkar glukosbelastningen..
    Du får ett stort glas med sockerlösning som du ska dricka upp snabbt.

Du ska sen sitta i två timmar och vänta sen tar bm ett test och ser hur bra din kropp hanterade sockerlösningen på de två timmarna.

Du ska inte dricka eller äta något alls 12 timmar innan. Men vad du äter innan dess har ingen betydelse .
    Hoppas du förstod :)

• cj2

Har äntligen valt vilket bb det blir! bb stockholm! familjerum och värsta hotell känslan!

• Lizz89
    Caroliin skrev 2013-01-24 12:23:26 följande:
    Lizz89 : nej det är inget som påverkar glukosbelastningen..
    Du får ett stort glas med sockerlösning som du ska dricka upp snabbt.

Du ska sen sitta i två timmar och vänta sen tar bm ett test och ser hur bra din kropp hanterade sockerlösningen på de två timmarna.

Du ska inte dricka eller äta något alls 12 timmar innan. Men vad du äter innan dess har ingen betydelse .
    Hoppas du förstod :)
    Okej vad bra.. Har läst en del som har fått ett högt väde på testet och då har dom spekulerat i vad dom åt dagen innan osv.. tex att dom druckit coca cola, ätit godis osv.. =)
  • Hannathu
    cj2 skrev 2013-01-24 12:54:31 följande:
    Har äntligen valt vilket bb det blir! bb stockholm! familjerum och värsta hotell känslan!

Går det att välja däruppe?
    Här får man åka dit man blir anvisad (dvs där det inte är fullt)
  • Madelen21

carrossk:  Jag gillar inte heller vagnarna där den ena sitter bakom den andra.. ja vill ha dom breve varann så man ser dom... min son är 90 cm lång ( mätte han hemma mot mätsticka) hade en äldre emmaljunga syskonvagn som jag gjorde mig av med just för ja tyckte den var så gammal.. vill ha nåt nyare fräshare... men vad... ja det är frågan dt.,.. lär ut å kika mer å om d inte blir babytravel las vegas så blir d nåt begagnat för å lägga så mkt pengar på en ny vagn känns inte värt... ska vi ha en emmaljunga så ska ja prova i affärn först å se om han får plats me huvvet under sufletten först å sen köpa begagnat. för dom är ju så dyra ( runt 7000) nya.. å d känns för mkt pengar vi ska nog dessutom byta till större bil (buss) så... ja vi får se hur d blir..

idag smög sig den enorma tröttheten på igen :( Inte kul... kanske börjar få lågt blodvärde lr nåt... ska till bm 12 feb på koll så får väl se då då..

• cj2
    Hannathu skrev 2013-01-24 13:01:39 följande:

Går det att välja däruppe?
    Här får man åka dit man blir anvisad (dvs där det inte är fullt)
    Ja föder man vaginalt får man väl ta platsbrist med i beräkningen. Men jag föder barn med planerade kejsarsnitt. Så jag kan välja och vraka! :)
  • MissMe83

Min mage har växt så mycket den sista veckan att tom mina långa tröjor är för korta. Har ingenting att ha på mig! Får nog krypa till korset och sticka å handla :-/

• Caroliin

Lizz89 : ok jag har gjort testet 4gånger( en Gbg med första barnet, två med andra barnet och ett med detta) och ätit både onyttigt och nyttigt innan och har ändå fått bra värde så tror inte det påverkar.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~