• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Haha lino, skulle tro det oxå :) men lite symptom har jag väl iofs lite trött, frusen och ständig feberkänsla, men det kan lika gärna vara för att jag sovit dåligt :)

Är rätt glad över att jag inte har något illamående eller stenhårda bröst som jag haft i tidigare graviditeter :)

• mytol
    Önskan skrev 2012-10-16 08:12:42 följande:
    Förresten är det nån mer som har ett bångstyrigt hår?? Herre Gud va flygit och svår hanterligt det är.. Tips mottages gärna!!

Jaaaag oxå!!!
  • Blåbärssaft

Morrn morrn tjejer!!

Vaknade i morse och hade världens halsont. Kan inte svälja, antar att det är halsfluss på gång Rynkar på näsan Hade det ofta som barn och det känns liknade nu.  Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Så nu sitter jag här i soffan med en kopp thé och kollar FL. 

Får man äta antibiotika när man är gravid?  

• Annafredrika

Halsfluss läker oftast ut själv och vanligtvis sparar man bara 1 dygn eller 2 med antibiotika. Se på det åtminstone ett par 3 dar.

• Annafredrika
    mytol skrev 2012-10-16 08:41:20 följande:
    Jaaaag oxå!!!

Arganolja! Nashi eller Orofluid. Ca 0,5- 1 tsk i nytvättat fuktigt hår och voila- lättformat och ickeflygigt hår :D
  • Novasmamma02
    Lino83 skrev 2012-10-16 08:26:54 följande:
    Novasmamma, runt den 21 juni. En eeevighet tills dess, men det är en bra tid på året tycker jag :) Valborgs, vi lär säkert ångra de orden... ;)

Då har vi samma dag:)
  • Nisse88

Lino83, då har vi bf samtidigt :)
    Har knappt några symptom förutom fruktansvärt ont i brösten, fryssen och svettas omvartannat. Kul att så många fler har plussat, grattis!

• Blåbärssaft
    Blåbärssaft skrev 2012-10-16 08:50:22 följande:
    Morrn morrn tjejer!!

Vaknade i morse och hade världens halsont. Kan inte svälja, antar att det är halsfluss på gång Rynkar på näsan Hade det ofta som barn och det känns liknade nu.  Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Så nu sitter jag här i soffan med en kopp thé och kollar FL. 

Får man äta antibiotika när man är gravid?  
    OK Tack för svar! Känner viss olust till att ta läkemedel överhuvudtaget när man är gravid. Då antar jag att det bara är att vänta ut det om provsvaren visar positivt. 
  • Blåbärssaft

och nu citerade jag mig själv sorry. Svarade ju dig AnnafredrikaGlad

• Annafredrika
    Blåbärssaft skrev 2012-10-16 09:06:08 följande:
    OK Tack för svar! Känner viss olust till att ta läkemedel överhuvudtaget när man är gravid. Då antar jag att det bara är att vänta ut det om provsvaren visar positivt. 

Bli kvar du i soffan och ta det lugnt Krya på dig!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~