• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pernilla74

Jag har också åkt på nån form av kraftig förkyldning / influensa och märkt att bebisen varit väldigt mycket lugnare...har varit orolig jag med. Men nu börjar jag må liiite bättre och då känner jag genast mycket mer rörelser i magen igen ! Hoppas att det blir så för dig med.

• Madelen21

ush jobbigt alla ni som gått å blivit förkylda... själv så är jag ganska matt samtidigt som jag är full av energi:)
    Hade hittat syskonvagnen vi nog förmodligen kommer köpa för ett bra pris med liggdel å 2 sittdelar för 7790... sen tog den slut idag å vet inte om dom får in d erbjudandet nå mer...attans :/ så nu har jag kollat va den kommer kosta om man köper den m 2 sittdelar och köper till liggdel...  å d blev inte så mkt dyrare 8090... billigare än babyproffsen iaf som kosta över 9 tusen. Är sååå sugeen på å plocka fram spjälsängen å göra ordning bäbisens hörna... fast... ja är bara i v 21 :/

• Sonaten
    Alicantina skrev 2013-01-31 08:48:25 följande:
    Namnfunderingar här. Hade ju bestämt Selma o mannen va i princip me på det sen fick en på jobbet nyligen en tjej som han döpte till det. Ville egentligen ha ett svensk&arabiskt namn..men nu finns typ bara Sara kvar de e fint men så vanligt. Har nu funderat mer o mer på Amira men det är inte svenskt plus att min bonusdotter heter Amina o min lilla 5- åring Amell...blir det för likt?? vad tycker ni?
    Kul när man hittar namn som passar på flera språk! Alma eller Aila eller Laila eller Ella eller Miriam eller Mariam eller Sonya eller Elina eller Emilia. Kanske inte arabiska namn precis men lite liknande tycker jag. Eller varför inte ta Selma som ni tänkte, det kanske inte är hela livet som ni följs åt med den andra Selma-flickan. Jag har tidigare sett en bra namngenerator som tog hänsyn till ursprung/språk. Hittar inte den nu men testa den här www.fornamn.se/Arabiska-namn/flicknamn/sida,1.html

• Sonaten
    Hannathu skrev 2013-01-25 11:24:43 följande:

Min livmoder ligger väldigt väldigt framåtlutad så den kommer uppåt ganska långsamt men destomer utåt. Och som du skriver - den syns inte alls bakifrån, det är snarare så att midjan smalnat av mer bakifrån än tidigare. Det roliga är att min syster har väldigt bakåtlutad livmoder så på henne syns inte graviditeterna förrän hon gått mer än halvvägs och hon blir bred istället för putig
    Hannathu, vet du om detta med livmoderns lutning påverkar hur barnet lägger sig i slutet?
  • AlexandraViberg

Angående bakåtlutad livmoder.. Min är väldigt bakåtlutad, så bakåtlutad att gynekologerna och fertilitetsläkaren har fått tagit ett tag på sig att hitta den! Haha! Men den tippade fram av tyngden som bakåtlutade brukar göra och då tror jag att min denna gång tippade fram helt, till framåtlutad istället för till "normal" läge. För jag fick en synlig mage från en natt till en annan där i v.16 ungefär.
    Tydligen är det vanligt att de gör så och jag klagar ju inte, för jag har ju känt rörelser sen dess också och de syns på magen och magen är mer putig utåt än på bredden och det var likadant med dottern.
    Alla trodde jag väntade en pojke för att min mage var mer utåt än bred! :D

Min dotter låg i sätes- och fotbjudning, återstå att se om det blir samma denna gång och om det då är relaterat till livmodern eller om det är mitt bäcken. :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Alicantina
    Kickilina skrev 2013-01-31 09:59:02 följande:
    Mysigt!!! Gekås är ju aldrig fel!!! Jag känner inga "boa-känslor" ännu, det känns lite tråkigt. Hoppas det kommer lite senare. Med barn nr 2 kom de väldigt tidigt. Tror det berodde på att det är 4 år mellan 1:an och 2:an och längtade verkligen efter en liten. Nu känns det annorlunda. Även om 2:an snart är 2 så känns det som supernyss han hade strl 56...

Nä, vad tråkigt med Selma, det är ju fantastiskt vackert! Kan ni inte köra på det ändå?? En arbetskollega är ju inte så nära, eller? Amira känns väldigt likt både Amina och Ameli, svårt att hålla isär. Sara är fint! Men som du säger, väldigt vanligt (men det behöver ju inte vara fel?!)

Mina tankar kring förlossningen går verkligen upp och ner hela tiden. Ena stunden vill jag föda här och nu för att det är så coolt! Andra stunden funderar jag på vad jag gett mig in på (kanske beror på att på jobbet, då mammorna förstår att jag ska ha barn påpekar hur dum jag kan vara som försatt mig i den situationen de är i för tillfället...fastän jag ser och jobbar med det varje dag...)

Tack för tips!!  Kom på 2 nya idag, Merielle och Cherine  dom är arabiska fast jag ändrat stavningen dock inte svenska som jag vill.  Svåårt det här, men det lutar nog åt Selma i alla fall känns bara så trist när jag trodde jag var ensam om detta namn i min närmsta krets, men kanske ska strunta i att han nyligen namngav sin dotter till det!
  • Alicantina
    Sonaten skrev 2013-01-31 13:23:32 följande:
    Kul när man hittar namn som passar på flera språk! Alma eller Aila eller Laila eller Ella eller Miriam eller Mariam eller Sonya eller Elina eller Emilia. Kanske inte arabiska namn precis men lite liknande tycker jag. Eller varför inte ta Selma som ni tänkte, det kanske inte är hela livet som ni följs åt med den andra Selma-flickan. Jag har tidigare sett en bra namngenerator som tog hänsyn till ursprung/språk. Hittar inte den nu men testa den här www.fornamn.se/Arabiska-namn/flicknamn/ sida,1.html

Tack:) Har redan lusläst den där sidan;)  Leyla är fint, har funderat på det!!
  • Baby Lei
    Alicantina skrev 2013-01-31 14:06:30 följande:

Tack:) Har redan lusläst den där sidan;)  Leyla är fint, har funderat på det!!

Leyla är fint! Tänker direkt på den jättefina låten av Eric Clapton.
    Jag tycker om Khadidja också. Kanske för att en tjej jag känner heter det, och hon är toppen! Glad 
  • Alicantina
    Baby Lei skrev 2013-01-31 14:43:46 följande:

Leyla är fint! Tänker direkt på den jättefina låten av Eric Clapton.
    Jag tycker om Khadidja också. Kanske för att en tjej jag känner heter det, och hon är toppen! Glad 

Min man föreslog Khadidja till vår första men det låter för främmande för mig, dessutom sånt hårt uttal i början scha, arabiskt ljud i halsen.
  • Zora

Någon mer som märkt av att urinen luktar annorlunda? Inte för att jag brukar stoppa näsan i toa, men ibland känner man ju sånt ändå. Luktar liksom sött på nåt sätt, typ bröd eller nåt. Funderar vad det kan bero på?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~