• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sanmal

Jag kan inte säga att jag verkligen känt bebisen en endaste gång! Går in i v 19 imorgon och har moderkakan i bakvägg. Men det är första barnet och jag är ganska välvadderad om det nu spelar någon roll.. Jag har känt nåt konstigt någon gång sådär men jag är så osäker på om det skulle kunna vara bebisen.. Mina tarmar är det allt som oftast en jäkla fart på så dem känner jag iaf, och vet när det är dem som håller på då det alltid låter som ett åskväder från magen :P

• regnskogen

Jag känner min lilla bebis i magen varje dag. Fast det är inte alltid sparkar varje dag, utan det kan vara lite mer " rörelser " ibland, att det spänner till eller sådär :) 

• AlexandraViberg

Känner bebisen varje dag jag med, om inte sparkar så som regnskogen säger, rörelser bara. Att den trycker ryggen eller benet osv mot magen liksom. Kommer nog bli orolig den dagen det blir lite trängre för den och man inte känner lika mycket små rörelser! Men den dagen, den sorgen :P
    Super mys iallafall och lugnar ett orolig hjärta lite. :)

Har filmat sparkar på magen i ett par veckor, men moderkaka fram och andra barnet, inte så mycket vaddering på magen och jag tror att hon trivs framme i livmodern mer än bak. :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Madebyday
    Baby Lei skrev 2013-01-30 16:21:02 följande:

Det finns ju en massa "skojsätt" som kanske har 50% chans att visa rätt Flört
    Typ Kinesiska horoskopet, Baking Soda testet och hålla ringen i en kedja över magen osv..
    100% säkert är väl bara fostervattenprov, moderkaksprov eller "vänta på förlossningen taktiken" Glad  
    Vet att Kinesiska kalendern funnits här på FL någonstans att "kolla" i... men jag hittar inte vart?
    Någon som vet var jag hittar den?  
    Son 2010-12
  • Natan

Jag känner också bebisen varje dag. Mest känner jag henne på morgonen å kvällarna :) idag när vi åkte bil och det skumpade till lite fick jag några sparkar :)

• MissMe83

Nstan: min grabb brukar kicka mig när jag sitter i bilen. Har inte förstått om han gillar drt eller ej. Men han verkar reagera på vibrationerna

• AlexandraViberg

Tror att de drar sig undan om de blir lite skygga, dvs lite längre in i magen. Min slutar alltid att röra sig när vi är bland folk och det blir högre/ovana ljud och samtalsljudnivåer.

Hela helgen när vi hade besök så rörde hon sig bara när vi låg och skulle sova sen idag när vi var på Barnens Hus med 100 pers till i en kö så var hon lugn, men så fort vi kom ut i bilen så rörde hon sig igen.
    Lyser jag på magen med telefonlampan så slutar hon också :P

Så han gillar nog vibrationerna om han börjar vifta i magen ;D

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Natan

Ja det verkar som att hon också reagerar på vibrationerna :)

Så fort min man ska känna när hon sparkar slutar hon när hans hand nuddar magen hahaha ett litet busfrö i magen tror jag allt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~