• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Alicantina skrev 2013-01-31 15:06:38 följande:

Min man föreslog Khadidja till vår första men det låter för främmande för mig, dessutom sånt hårt uttal i början scha, arabiskt ljud i halsen.

Aha, visste inte att det ska uttalas så på arabiska. Min kompis har kanske försvenskat sitt namn? Hon säger ka-didja, typ som katinka. 
    Zora skrev 2013-01-31 15:22:39 följande:
    Någon mer som märkt av att urinen luktar annorlunda? Inte för att jag brukar stoppa näsan i toa, men ibland känner man ju sånt ändå. Luktar liksom sött på nåt sätt, typ bröd eller nåt. Funderar vad det kan bero på?

Ja! Jag har faktiskt tänkt på det! Det är superviktigt att se till att tömma blåsan ordentligt för att undvika att det blir bakterier i urinen. Det är ju ganska svårt nu när blåsan är helt ihopklämd. Det blir ju liksom inte någon kraft i strålen längre. Att kissa är inte vad det brukade vara.. haha! Det är något i alla fall jag aldrig hade räknat med :)

• Baby Lei
    Friiidaaay skrev 2013-01-31 19:21:46 följande:
    Hej på er tjejer! Kikar in här med & berättar att nu har även vi äntligen fått vara på RUL där vi fick se en sjövild sak som for hitodit :) Ville inte veta kön denna gång, men jag tror mig ha sett en snorre ;) Ska bli kul att se! BF 29/6 :) Grattis till alla andra fina resultat :)
    Grattis! Vad härligt!
    Kickilina skrev 2013-01-31 21:04:45 följande:
    Så underbart! Grattis!

Här har de sura uppstötningarna gjort entré...suck...och med det även mina extraslag. Vet att de är ofarliga men tycker att det är grymt obehagligt ändå. Någon annan som har det jobbigt med extraslag?
    Mitt hjärta kan rusa iväg helt plötsligt har jag märkt. Det har hänt ett par gånger, oftast när jag legat ner faktiskt så det är inte av ansträngning.
    Igår fick jag plötsligt halsbränna efter att ha ätit wasabinötter. Det har jag aldrig någonsin haft förut, men det gick inte att ta miste på vad det var. Namnet säger allt..

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-02-01 09:30:52 följande:
    sömntutan: Jag har också mkt flytningar och rikliga... ush slemmiga :/ äckel päckel.. håller på å bakar cupcake m mina barn här.. å samtidigt ska dom höra på eric saade :P
    hahaha! Kan inte låta bli att skratta åt innehållet i meningen - från slemmiga flytningar till cupcakes på 0 sekunder :)

Men så ser ju livet ut!

Semmelcupcakes låter i alla fall fantastiskt! Kan du inte dela med dig av ett recept?

• Madelen21

baby lei: ja så ser livet ut haha.... Å mitt i allt så sitter ja här å läser om syskonvagnar å har beslutsångest... babyjogger city select... eller en brio double wave eller.... gaaaah!!!

Ja jag skriver in receptet på en gång :

Muffins semlor

200 g margarin
    3 dl mjölk
    3dl socker
    3 ägg
    6dl vetemjöl
    3tsk bakpulver
    ½ tsk kardemumma

smält margarinet. vispa ägg och socker pösigt. blanda ihop mjölk och margarinet och vispa ner i ägg och socker blandningen. blanda mjöl kardemumma och bakpulver och ha i det i smeten. fördela i muffins formar.
    grädda i 20 -25 min mitt i ugnen 175 grader..

använd gärna muffins formar och en muffinsplåt :) 

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-02-01 10:11:37 följande:
    baby lei: ja så ser livet ut haha.... Å mitt i allt så sitter ja här å läser om syskonvagnar å har beslutsångest... babyjogger city select... eller en brio double wave eller.... gaaaah!!!

Ja jag skriver in receptet på en gång :

Muffins semlor

200 g margarin
    3 dl mjölk
    3dl socker
    3 ägg
    6dl vetemjöl
    3tsk bakpulver
    ½ tsk kardemumma

smält margarinet. vispa ägg och socker pösigt. blanda ihop mjölk och margarinet och vispa ner i ägg och socker blandningen. blanda mjöl kardemumma och bakpulver och ha i det i smeten. fördela i muffins formar.
    grädda i 20 -25 min mitt i ugnen 175 grader..

använd gärna muffins formar och en muffinsplåt :) 
    Åh vad gott!! Skär du ett lock på dem sen och fyller med grädde och mandelmassa som vanliga semlor?
  • Sömntutan
    Madelen21 skrev 2013-02-01 09:30:52 följande:
    sömntutan: Jag har också mkt flytningar och rikliga... ush slemmiga :/ äckel päckel.. håller på å bakar cupcake m mina barn här.. å samtidigt ska dom höra på eric saade :P
    Baby Lei skrev 2013-02-01 10:02:11 följande:
    hahaha! Kan inte låta bli att skratta åt innehållet i meningen - från slemmiga flytningar till cupcakes på 0 sekunder :)

Men så ser ju livet ut!

Semmelcupcakes låter i alla fall fantastiskt! Kan du inte dela med dig av ett recept?

Haha, jag blev också lite full i skratt.  Sen när jag läste ditt inlägg Baby Lei, tyckte jag att du skrivit. "Slemcupcakes, låter iaf fantastiskt! Kan du inte dela med dig av recept?" Hahaha
    Äntligen! BF ~23 juni
  • Baby Lei
    Sömntutan skrev 2013-02-01 10:37:40 följande:

Haha, jag blev också lite full i skratt.  Sen när jag läste ditt inlägg Baby Lei, tyckte jag att du skrivit. "Slemcupcakes, låter iaf fantastiskt! Kan du inte dela med dig av recept?" Hahaha

hahahaha... MMMmmmmm... .låter jättegott.. Skrattande
  • Baby Lei
    MissMe83 skrev 2013-02-01 10:42:39 följande:
    Bebis har inte rört sig på ett dygn.!! Åker in till kk akut nu
    Vad jobbigt. Har du ringt och pratat med din barnmorska eller sjukvårdsrådgivningen. 
    Jag känner inte heller rörelser varje dag och enligt min bm var det helt normalt ända fram till v.26.
    Jag är i v. 23 nu.

Men självklart skadar det aldrig att kolla upp bebisen en extra gång! Kram!        
  • Sömntutan
    Baby Lei skrev 2013-02-01 10:41:55 följande:

hahahaha... MMMmmmmm... .låter jättegott.. Skrattande
    Mmmm, ja verkligen
    Äntligen! BF ~23 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~