• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Natan skrev 2013-01-31 00:11:03 följande:
    Ja det verkar som att hon också reagerar på vibrationerna :)

Så fort min man ska känna när hon sparkar slutar hon när hans hand nuddar magen hahaha ett litet busfrö i magen tror jag allt :)
    Hahaha samma här, bara då och då hon fortsätter men tror det är då hon inte känner någon skillnad på min och hans hand, annars slutar hon på en gång :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    Natan skrev 2013-01-31 00:16:39 följande:
    Alexandra: hahaha :) riktiga små busfrön!
    Verkligen! :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Sagolina

Jag känner också lill*n varje dag nu i v22. Moderkakan ligger fram till höger, så rörelserna känns på vänster sida av magen. Ibland är det tydliga sparkar och ibland är det mera att det trycker mot någon del av magen.
    Imorse var jag med om en ny känsla, då jag kände regelbundna små puffar mot handen där babyn låg. Kanske hade h*n hicka? Vet någon om man brukar känna det på utsidan?
     Vid senaste UL fick lill*n hicka och man såg ju hur hela magen och bröstkorgen ryckte till, så borde ju inte vara omöjligt att känna det på utsidan?  

• Happymom

Kul o prata sparkar

När jag väntade dottern kände jag henne väldigt lite. Lite "pickande" någon gång då och då. När barnmorskan försökte ta hjärtljud (ökade) på henne blev hon tydligen stressad och drog sig undan, men sparkade inte. När hon var en "stor" bebis i magen rörde hon sig aldrig, enda sättet för mig att märka om hon levde var att trycka på hennes fot. då tryckte hon ifrån. När hon kom ut var hon världens vildaste unge. Sprattlade värre än en groda, så ingen orkade hålla i henne särskilt länge.

Pojken jag väntar nu är väldigt livlig. Noterade varje gång jag kände sparkar när jag var i v.18. En gång i timmen blev det. Nu känner(och ser) jag honom även utanpå när han kickboxar (v.21).

Har hört att bebisar som är livliga i magen blir lugna utanför och vice versa. Känske stämmer

• Caroliin

åh nu vill jag börja fixa inför bebisen. I veckan ska vi köpa en byrå till bebiskläder, i slutet på februari blir det en tripp till gekås/ullared och då ska det shoppas massa bebis saker =) tänkte börja tvätta kläder, säng kläder i helgen också (: har ju en massa bebis saker från våra andra barn :)

T - 090207. M - 110506. BF - 130604.
  • Alicantina

Namnfunderingar här. Hade ju bestämt Selma o mannen va i princip me på det sen fick en på jobbet nyligen en tjej som han döpte till det. Ville egentligen ha ett svensk&arabiskt namn..men nu finns typ bara Sara kvar de e fint men så vanligt. Har nu funderat mer o mer på Amira men det är inte svenskt plus att min bonusdotter heter Amina o min lilla 5- åring Amell...blir det för likt?? vad tycker ni?

• Kickilina
    Caroliin skrev 2013-01-31 08:31:27 följande:
    åh nu vill jag börja fixa inför bebisen. I veckan ska vi köpa en byrå till bebiskläder, i slutet på februari blir det en tripp till gekås/ullared och då ska det shoppas massa bebis saker =) tänkte börja tvätta kläder, säng kläder i helgen också (: har ju en massa bebis saker från våra andra barn :)
    Mysigt!!! Gekås är ju aldrig fel!!! Jag känner inga "boa-känslor" ännu, det känns lite tråkigt. Hoppas det kommer lite senare. Med barn nr 2 kom de väldigt tidigt. Tror det berodde på att det är 4 år mellan 1:an och 2:an och längtade verkligen efter en liten. Nu känns det annorlunda. Även om 2:an snart är 2 så känns det som supernyss han hade strl 56...
    Alicantina skrev 2013-01-31 08:48:25 följande:
    Namnfunderingar här. Hade ju bestämt Selma o mannen va i princip me på det sen fick en på jobbet nyligen en tjej som han döpte till det. Ville egentligen ha ett svensk&arabiskt namn..men nu finns typ bara Sara kvar de e fint men så vanligt. Har nu funderat mer o mer på Amira men det är inte svenskt plus att min bonusdotter heter Amina o min lilla 5- åring Amell...blir det för likt?? vad tycker ni?
    Nä, vad tråkigt med Selma, det är ju fantastiskt vackert! Kan ni inte köra på det ändå?? En arbetskollega är ju inte så nära, eller? Amira känns väldigt likt både Amina och Ameli, svårt att hålla isär. Sara är fint! Men som du säger, väldigt vanligt (men det behöver ju inte vara fel?!)

Mina tankar kring förlossningen går verkligen upp och ner hela tiden. Ena stunden vill jag föda här och nu för att det är så coolt! Andra stunden funderar jag på vad jag gett mig in på (kanske beror på att på jobbet, då mammorna förstår att jag ska ha barn påpekar hur dum jag kan vara som försatt mig i den situationen de är i för tillfället...fastän jag ser och jobbar med det varje dag...)

• Pernilla74

Hej ! Jag undrar om jag är dum som visar namnförslag för min trettonåriga son. Han förkastar alla dom som jag tycker är finast...men man vill ju att han också skall tycka att namnet är fint. Namn som jag tycker är fina och inte han : Saga, Stella, Mirelle.

• MissMe83

Jag har förmodligen fått lunginflamation, ska till doktorn idag. Bebis är oroväckande lugn idag.. Bör jag vara orolig? Min bm är ledig idag. Har inte kännt bebis sen igår

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~