• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Vi har alla stora saker utom babyskydd men vi behöver ett speciellt för att passa vagnen så vi håller utkik!

Sen är det enda vi saknar lite salvor och sen grejer till mig som amningsinlägg, mellanlägg (amningsnapp) och sånt där! :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Madelen21

ja salvor mm å såna saker kommer då inte vi köpa än på länge :)
    likaså blöjor, eller så köper man om dom har erbjudande :)
    När jag fick mitt andra barn och skulle amma så hade jag så jävla ont och när han sög på bröstet kom det ut en stor blodklump... gissa om d gjorde ont...Så fick jag köpa bröstvårtsskydd.. var lika m första barnet men inte så ja fick sår men för att hon skulle få bättre tag... Ja minns att det gjorde så ont att jag satt å grina i soffan när jag ammade.. ush.. Men jag tycker att amningen är så mysig så det är värt det onda i början.

• AlexandraViberg

Vi tänkte börja köpa blöjor denna månad, men för att sprida ut kostnaden lite då vi vill ha mycket blöjor hemma så man inte behöver tänka på det på en gång :)

Jag blödde och sårade ett bra tag i början så mellanlägget var svin bra och då var det alltid lite mjölk mot bröstvårtan också medan hon åt och det hjälpte läkningen svin bra! Sen var jag lite rädd att sluta med det såklart, men till slut så vågade jag..

Mina började sådär för att jag när jag blev inlagd efter ks med infektionen så kunde jag inte hålla henne själv och då fick de lägga henne bäst det gick på mig så hon blev lite sne i hur hon låg och då blev det lite fel med greppet och det började bli sårigt :/

• Zora
    AlexandraViberg skrev 2013-02-01 17:48:07 följande:
    Vi har alla stora saker utom babyskydd men vi behöver ett speciellt för att passa vagnen så vi håller utkik! Sen är det enda vi saknar lite salvor och sen grejer till mig som amningsinlägg, mellanlägg (amningsnapp) och sånt där! :)

Jo, alla saker som hör till amning mm har vi ju kvar att fixa. Men typ, skötbord, vagn, babyskydd och dom stora utgifterna är klara! Känns skönt, sa hon som vill ha ALLT förberett låååångt iförväg
  • MissMe83

Är det bara vi som inte köpt ett smack? Lite kläder har vi köpt och en amningskudde för den är så bra å sova med. Men inget annat. Får ju panik när jag ser att alla här har köpt allt

• Zora
    MissMe83 skrev 2013-02-01 19:39:04 följande:
    Är det bara vi som inte köpt ett smack? Lite kläder har vi köpt och en amningskudde för den är så bra å sova med. Men inget annat. Får ju panik när jag ser att alla här har köpt allt

Det är nog ingen brådska att köpa en massa än egentligen. Jag råkar bara vara en sån som vill ha allt väl planerat och förberett, sån är jag och har alltid varit i hela mitt liv i alla situationer. Lite ironiskt kanske, men det enda som jag inte lyckades planera och ha stenkoll på var visst själva bebisen. Total överraskning och helt oplanerat. Men väldigt välkommen efter att jag vant mig vid tanken
  • Madelen21

MissMe83: Många av oss har barn sen innan och därför kanske inte behöver köpa allt.. utan redan har det mesta, är det ditt första barn? Det är ju ingen panik, jag kom ihåg att när ja vänta mitt första barn var jag gravid i 25+ när vi va på ikea å shoppa loss spjälsäng mm. Det är så olika från person till person va som känns bra :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~