• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

Missme83: Skönt att bebis mår bra. Skulle också bli orolig om min bebis slutade röra sig, känner nog den minst en gång i timmen dagtid nu. Min sparkar mkt neråt mot livmodertappen som din verkar göra också, obehagligt!! Med första barnet var vi rätt sena med att köpa saker, nu började jag mkt tidigare. :) Känn ingen stress, än har ni massor av tid på er :)

• Solrosen82

När min syster ammade hade hon en mjölkuppsamlingskupa som hon tyckte var väldigt bra och jag tror att hon slapp såriga bröstvårtor tack vare den. Så den ska jag köpa, plus amningsnappar :) Är det nån som vet om det hjälper att "skrubba" bröstvårtorna med en handduk nu innan bebis kommer? Har hört att de blir tåligare av det...

• Solrosen82

När min syster ammade hade hon en mjölkuppsamlingskupa som hon tyckte var väldigt bra och jag tror att hon slapp såriga bröstvårtor tack vare den. Så den ska jag köpa, plus amningsnappar :) Är det nån som vet om det hjälper att "skrubba" bröstvårtorna med en handduk nu innan bebis kommer? Har hört att de blir tåligare av det...

• AlexandraViberg

Vet inte? Blir ju inte riktigt samma press på dom, men har man dom i bröstmjölk slipper man nog i stor utsträckning sårigheter. Men kan ju vara värt att prova skrubba dom kanske? Lär ju inte göra saken sämre direkt!

• MissMe83

Tack för alla era svar. Det handlar ju lite om kostnad också , man vill ju inte ha alla dyra kostnader på en gång så vi bestämde nu att snart köper vi sängen . Sen får vi ta en stor grej varje månad.

Fick hem en jätte gullig mobil i trä att hänga över skötbord eller säng. Köpt på tradera och är 4 st katter som jagar fiskar. Så himla fin är den

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2013-02-01 21:08:09 följande:
    Vet inte? Blir ju inte riktigt samma press på dom, men har man dom i bröstmjölk slipper man nog i stor utsträckning sårigheter. Men kan ju vara värt att prova skrubba dom kanske? Lär ju inte göra saken sämre direkt!

Det är väl värt ett försök iaf :) Såriga bröstvårtor e verkligen jobbigt...

Missme83: Det låter som en bra idé att sprida ut kostnaderna. :)
  • AlexandraViberg
    Solrosen82 skrev 2013-02-01 22:01:17 följande:

Det är väl värt ett försök iaf :) Såriga bröstvårtor e verkligen jobbigt...
    Missme83: Det låter som en bra idé att sprida ut kostnaderna. :)
    Jadu, jag blev som sagt svin rädd för att amma utan mellanlägget.. Tog månader innan jag vågade utan och då var det för att jag glömt det hemma när vi var ut :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • MissMe83

Åh dessa myrkryp!! Kryper i hela kroppen så fort jag ska lägga mig. Blir tokig! Någon mer än jag som har det problemet? Vad beror det på? Vad gör man åt det?

• AlexandraViberg

MissMe: Ska vara vanligt har jag hört? För mig domnar bara hela höften och låret på den sida jag ligger och det är nog för mig.. Hoppas jag slipper myrorna.

Vet inte om det finns något speciellt man kan göra tyvärr :/

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~