Madelen21 skrev 2013-02-01 17:53:38 följande:
ja salvor mm å såna saker kommer då inte vi köpa än på länge :)
likaså blöjor, eller så köper man om dom har erbjudande :)
När jag fick mitt andra barn och skulle amma så hade jag så jävla ont och när han sög på bröstet kom det ut en stor blodklump... gissa om d gjorde ont...Så fick jag köpa bröstvårtsskydd.. var lika m första barnet men inte så ja fick sår men för att hon skulle få bättre tag... Ja minns att det gjorde så ont att jag satt å grina i soffan när jag ammade.. ush.. Men jag tycker att amningen är så mysig så det är värt det onda i början.
Känner igen det där med såriga bröstvårtor. Jag gav amningen en månad trots plågsamma smärtor och blödande bröstvårtor. Efter en månad hade det blivit aningens bättre. Så jag bestämde mig för en månad till. När de första två månaderna hade gått kunde jag sluta med amningsnappen successivt. Sen ammade jag till dottern var drygt 1,5 år och trivdes så bra med det att jag inte drev på för att avsluta det. Ammade dock bara en gång på kvällen efter att hon var 1 eller så. Hoppas att nästa bäbis tar bättre tag och sliter mindre. Vet inte om det hjälper med att skrubba, någon som har egen erfarenhet av att det fungerar.