• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • hurskadetgå

Här är en till som knappt shoppat alls till bebisen. Bara köpt en liten Pippi-sång-bok. Vi har tänkt oss att sjunga tidigt för bebisen. Sjunger även på en godnattvisa. Läst att den nu börjar känna igen våra röster och med upprepad sång kan bebisen bli tryggare, sedan kan bebisen när den kommer känna igen sångerna och bli lugn. Min sambos mamma som är barnsköterska gjorde så till honom, det blev hans favorit - sov du lilla vide - vi har dock valt två andra sånger... Kan även vara en bok som man läser upprepade gånger. Hursom så är vi nu på gång att köpa spjälsäng och provpacka barnvagnen vi tänkt oss i bilen. Jag har fått ordentliga boa-känslor men sambon är rädd att vi hamnar i lyxfällan haha, så dramatisk Flört Han tycker om att lägga pengarna på hög. 

• AlexandraViberg

Vad skrubbar ni vårtorna med isåfall och när bör man börja? Går ofta runt i stickat och utan bh hemma för bhn är obehaglig! :P

• Kickilina
    AlexandraViberg skrev 2013-02-02 13:03:33 följande:
    Vad skrubbar ni vårtorna med isåfall och när bör man börja? Går ofta runt i stickat och utan bh hemma för bhn är obehaglig! :P
    Nagelborste (om man inte lider av ordentligt ömma pattar), annars funkar annan skrubborste. Det är inte fel att redan nu köra igång. Jag får panik utan bh! Det blir så tungt och hängigt Jag hade inte kunnat leva på 70-talet!
  • AlexandraViberg
    Kickilina skrev 2013-02-02 14:36:45 följande:
    Nagelborste (om man inte lider av ordentligt ömma pattar), annars funkar annan skrubborste. Det är inte fel att redan nu köra igång. Jag får panik utan bh! Det blir så tungt och hängigt Jag hade inte kunnat leva på 70-talet!
    Hahaha nä alltså jag tar av den sent på kvällen när jag försöker sitta bekvämt men den känns i vägen på olika sätt. Skulle aldrig kunna gå runt utan hela dagarna! :P

Låter lite obehagligt att skrubba men kanske är värt i slutänden ^^
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Madelen21

Så ni säger om å skrubba brösten.. aj aj.. låter sååå ont.... Jag kan inte ha bh med bygel alla dagar utan ja har börjat ha amningsbh nu dom är så mkt skönare.. när ja vänta mitt första barn köpte ja en amningsbh från swegmark... ganska dyr men fasen så skön å bra kvalite den är hel å fullt funktions duglig än idag så det är nog värt å lägga lite pengar på sånt tror jag... fast jag har ju köpt billiga oxå på typ hm eller lindex :)

Jag såg på mina bröstvårtor idag att dom blivit lite annorlunda.
    apropå nåt helt annat: Jag beställde syskonvagn igår på kopbarnvagn.se och idag fick jag mail att den är på väg :) så nästa vecka på Måndag lr tisdag har vi den hemma :)
    Känns super bra me så snabb leverans ju... Har hållt på å bakat både rulltårta och oreo kakor idag å nu städa å ska snart laga middag som blir panerad fisk potatis och spenat... spenat uuu..... ja hade hellre valt nåt annat gott... typ smögensås... haha.. men behöver ju järn... å idag tog jag en järntablett för ja va så jävla trött å faktiskt så blev ja 10 ggr piggare efteråt.. haha.. ja har haft fullt av energi hela dagen å d känns bra nu.
    Får väl se hur  magen reagerar om nån dag :/ Nu ska ja fortsätta pyssla här. Sambon och dottern lägger in parkettgolv uppe i vår nyrenoverade hall :) vi ska ha det som ett allrum blir kanon bra :) Längtar tills man får inreda  å fixa :) 

• Valborgs

Vad blev det för vagn Madelen? Lär inte bli någon las vegas för vår del iaf, men vet inte vad det blir istället.

• Sonaten
    Madelen21 skrev 2013-02-01 17:53:38 följande:
    ja salvor mm å såna saker kommer då inte vi köpa än på länge :)
    likaså blöjor, eller så köper man om dom har erbjudande :)
    När jag fick mitt andra barn och skulle amma så hade jag så jävla ont och när han sög på bröstet kom det ut en stor blodklump... gissa om d gjorde ont...Så fick jag köpa bröstvårtsskydd.. var lika m första barnet men inte så ja fick sår men för att hon skulle få bättre tag... Ja minns att det gjorde så ont att jag satt å grina i soffan när jag ammade.. ush.. Men jag tycker att amningen är så mysig så det är värt det onda i början.
    Känner igen det där med såriga bröstvårtor. Jag gav amningen en månad trots plågsamma smärtor och blödande bröstvårtor. Efter en månad hade det blivit aningens bättre. Så jag bestämde mig för en månad till. När de första två månaderna hade gått kunde jag sluta med amningsnappen successivt. Sen ammade jag till dottern var drygt 1,5 år och trivdes så bra med det att jag inte drev på för att avsluta det. Ammade dock bara en gång på kvällen efter att hon var 1 eller så. Hoppas att nästa bäbis tar bättre tag och sliter mindre. Vet inte om det hjälper med att skrubba, någon som har egen erfarenhet av att det fungerar.

• Madelen21

Valborgs: Nej det blev en babyjogger city select för oss, beställde på kopbarnvagn.se och fick idag ett mail att den är skickad så vi borde ha den senast tisdag...
    Dom hade ett paket för 7790.. Dock tog det slut så vi köpte vagnen endå å köpte till liggdel å betalade 8090 men så tillkom frakt 195 kr men fortfarande billigare än i butik (babyproffsen) och vi har testat vagnen i butik så vi vet att den kommer funka för vår son. så hoppas det blir bra. Har bara hört positivt om kopbarnvagn.se och jag har varit i kontakt med deras kundtjänst och rådfrågat och dom rekommenderade denna vagn och säljer mycket av den och att den är bra kvalite osv.. det sa han på babyproffsen också. Alla jag läst om som har köpt denna vagn tycker den är bra så hoppas på det... Det som är med denna vagn är att dom sitter inte bredvid varandra utan en bak och en fram men man kan göra om den på en massa olika sätt och det tycker jag känns bra.. när lilla bäbis blir större och sitter så kan barnen sitta vända emot varandra. Så helt tokig känns den ändå inte :)
    Kika in på kopbarnvagn.se och titta finns massa där :)

Sonaten
    ja jag har ammat mina barn oxå länge.. första 1½ år och andra längre endå... Dom har inte velat sluta tidigare och jag har tyckt det känts bra så. Ja visst var amningen en plåga i början när man satt å ammade och grinade i början.. Men jag vet att det blir bättre ju längre tiden går..

• Madebyday

Kräksjuk så det förslår :( Och liten lever runt :) och protesterar när jag vill ligga i fosterställning :( Ont i hela kroppen efter en heldags liggande...bläää!!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~